[b4 2.0 ABT] monowtrysk bierze olej
[b4 2.0 ABT] monowtrysk bierze olej
witam panowie mam pytanie zrobilem probe cisnieniowa w swojej b4 i wypadla bdb na garach po 14 i to naprawde prawie rowniotko ale problem w tym ze nie wiem czemu lyka mi olej na jakies 2000km musze dolac te 300 ml oleju nie wiem sam czy sa to uszczelniacze i czy to od nich zaczac remoncik bo tak nie moze byc aha wymienie uszczelniacz bez zdejmowania glowicy ?? pomozcie!!
Ostatnio zmieniony 05 lis 2007, 19:14 przez vasyl22, łącznie zmieniany 1 raz.
podlacze sie pod temat coby nie pisac nowego...
jakies dwa tys temu wymienialem olej w swoim ABT (automat), dzis podjezdzam do pracy i cos slysze dziwnie tyka jakby zawory, a chwile przed tym zapalila mi sie kontrolka oleju na chwile a potem zgasla. wyciagam bagnet patrze a tam suchu niema ani grama. jak to mozliwe, jeszcze troche i bym pewnie silnik zatarl. teraz tak silnik ma przebieg 150tys km, i byl zalany olejem elf sport 15W 40 syntetykiem.
czy to mozliwe zeby przez dwa tysiace km wypalilo mi caly olej z silnika, po ok 10 min wyjolem ponownie bagnet i dalej sucho nic nie splynelo , a bagnet suchusienki bez kropelki oleju. czy to wina tego ze "mechanik" powinien zalac mineralny ?? pomozcie prosze
pzdr
p.s. czy moge dolac do pelnego stanu mineralnego oleju? czy musze wymieniac filter i do konca spuscic ten, pod warunkiem ze cos tam jeszcze jest.
p.s. czy teoria ze przy syntetyku przy 14 letnim aucie moglo mi poprosu wyplukac caly olej z silnika i pojsc w wydech?. obejzalem cale auto dokladnie podspodem i silnik jest suchy
jakies dwa tys temu wymienialem olej w swoim ABT (automat), dzis podjezdzam do pracy i cos slysze dziwnie tyka jakby zawory, a chwile przed tym zapalila mi sie kontrolka oleju na chwile a potem zgasla. wyciagam bagnet patrze a tam suchu niema ani grama. jak to mozliwe, jeszcze troche i bym pewnie silnik zatarl. teraz tak silnik ma przebieg 150tys km, i byl zalany olejem elf sport 15W 40 syntetykiem.
czy to mozliwe zeby przez dwa tysiace km wypalilo mi caly olej z silnika, po ok 10 min wyjolem ponownie bagnet i dalej sucho nic nie splynelo , a bagnet suchusienki bez kropelki oleju. czy to wina tego ze "mechanik" powinien zalac mineralny ?? pomozcie prosze
pzdr
p.s. czy moge dolac do pelnego stanu mineralnego oleju? czy musze wymieniac filter i do konca spuscic ten, pod warunkiem ze cos tam jeszcze jest.
p.s. czy teoria ze przy syntetyku przy 14 letnim aucie moglo mi poprosu wyplukac caly olej z silnika i pojsc w wydech?. obejzalem cale auto dokladnie podspodem i silnik jest suchy
Nie musisz zlewać całego oleju. Dolej obojętnie jakiego minerała i jeżdzij, będzie brakowało do minimum około 2 litry, do maxa około 3 litry. Kup od razu piątkę jakiegoś taniego, bo rozrzedzony syntetyk minerałem będzie silnik i tak brał. Jak dojdziesz znowu do minimum to wtedy wymień olej na minerał. Silnik tak czy inaczej bedzie już brał olej , ale minerała napewno w mniejszym stopniu. Poza tym dla Twojego silnika nie ma już raczej różnicy czy wlejesz mu Lotosa czy Castrola. W 150 tys.km też bym za bardzo nie wierzył- no chyba że w jakiś ekstremalnych warunkach typu tor Le Mans.
Prawdopodobne jest, że mechanik chciał zaoszczędzić trochę oleju dla siebie i nalał Ci minimum, więc tak naprawdę silnik zjadł 1 litr oleju.
Prawdopodobne jest, że mechanik chciał zaoszczędzić trochę oleju dla siebie i nalał Ci minimum, więc tak naprawdę silnik zjadł 1 litr oleju.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Mogę się mylić ale odkąd pamiętam to ten olej jest mineralny a nie syntetyczny. Poza tym moja audiola ma przejechane koło 300tys. km. i zalana jest elfem półsyntetykiem i nigdy aż tak oleju nie brała a teraz po wymianie uszczelniaczy jak na razie zero brania oleju :lol: .jkb^^ pisze:elf sport 15W 40 syntetykiem
a jak to jest mozliwe zeby przez 2tys km zezarlo 3 litry, i jak zapodbiec temu zeby tyle zarl, po drugie z tym olejem to nie jestem do konca pewien jak z tym olejem na silniku pisze (mechanik nakleil) elf sport 15W 40, a jak goscia pytalem jaki zalal to mi powiedzial ze syntetyk, to teraz sam juz nie wiem
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Może tylko taką naplujkę miał, a wlał co innego.jkb^^ pisze:(mechanik nakleil) elf sport 15W 40, a jak goscia pytalem jaki zalal to mi powiedzial ze syntetyk
Jak pałujesz cały czas silnik, jeździsz na baaardzo krótkich odcinkach, jeszcze masz do tego gazunek, nie wymieniane uszczelniacze i zalany syntetyk (jak twierdzi mechanior) to możliwe, że tyle łyknął.jkb^^ pisze:a jak to jest mozliwe zeby przez 2tys km zezarlo 3 litry
Jak zapobiec? Nie pałować silnika, wymienić uszczelniacze, zmienić olej na półsyntetyk, zmierzyć sprężanie (może pierścionki już powiedziały papa).