Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 6A] Długi dolot LPG i inne eksperyenty

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
krzysiek.ruski

[B3 6A] Długi dolot LPG i inne eksperyenty

Post autor: krzysiek.ruski » 01 lut 2013, 23:05

Moje 6A pracuje niestety tylko na lpg i zdarza się ze musze kilka razy włączyć zapłon żeby elektrozawory gazy puściły troche w dolot - wtedy odpala od kopa bez kręcenia.
I tak się zasanawiam czy nie ma możliwości skrócenia drogi którą musi pokonać gaz z parownika przez wąż, mikser i kolektor do głowicy...

Zastanawiam się nad nawierceniem kolektora tuż przed polączeniem z głowicą i zstosowaniem dysz podobnych do tych stosowanych w instalacjach IV generacji i jakiegoś rozdzielacza pomiędzy parownikiem a dyszami.
Skróciłoby to dolot lpg z około 120cm do 20-30cm.
Czy zda to egzamin?
Ostatnio zmieniony 05 lut 2013, 22:36 przez krzysiek.ruski, łącznie zmieniany 1 raz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 lut 2013, 23:35

Przy gazie mieszalnikowym gaz musi być podawany przed przepustnicą.

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 02 lut 2013, 09:30

aldi pisze:Przy gazie mieszalnikowym gaz musi być podawany przed przepustnicą.
Aldi czy mógłbyś uzasadnić to stwierdzenie? Pamiętam ze przy jednym z moich escortów mikser był za przepustnicą i to działało bez najmniejszego problemu

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 02 lut 2013, 10:13

W Twojej instalacji im reduktor bliżej przepustnicy tym lepiej, może da się zmienić jego położenie ?

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 02 lut 2013, 10:40

ciężko bedzie go upchnąć z drugiej strony silnika pomiędzy dolotem, wydechem a kielichem. i nie zabardzo jest go do czego przykręcić, chodź większym problemem wtedy będzie układ chłodzenia (ogrzewania parownika) myśle o odległości od obecnego punktu wpięcia w mały obieg.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 02 lut 2013, 11:48

krzysiek.ruski pisze:
aldi pisze:Przy gazie mieszalnikowym gaz musi być podawany przed przepustnicą.
Aldi czy mógłbyś uzasadnić to stwierdzenie? Pamiętam ze przy jednym z moich escortów mikser był za przepustnicą i to działało bez najmniejszego problemu
W kolektorze podciśnienie inaczej się zachowuje niż przed. Gdy przepustnica jest przymknięta (praca na obrotach biegu jałowego i spokojna jazda) w kolektorze panuje duże podciśnienie. Coś około 0,30 bar na obrotach biegu jałowego, podczas spokojnej jazdy bliżej 0,5 bar względem ciśnienia atmosferycznego. Przy gazie w podłodze ciśnienie równa się niemal atmosferycznemu (przepustnica nie zamyka dopływu powietrza). Zaś przy hamowaniu silnikiem z wysokich obrotów podciśnienie w kolektorze może dojść do 0,15 bar.

Chodzi o to że przy małych obciążeniach w kolektorze jest duże "ssanie" a zwykły reduktor działa tak, że im coś bardziej próbuje wyciągnąć z niego gaz to daje więcej gazu. Sprawdza się to gdy (dławiko)-mikser jest przed przepustnicą w tym miejscu im bardziej otwarta przepustnica i im wyższe obroty silnika podciśnienie jest większe.

Kiedyś też zastanawiałem się nad pomysłem podobnym do twojego. Myślałem aby oddzielić dawkowanie gazu od wyjścia. Tak aby jeden wąż szedł tam gdzie zwykle - przed przepustnicę i wyczuwał ile silnik potrzebuje gazu a drugi tylko podawał gaz na wkrętki.

Albo podłączenie kompensacji do kolektora ale to też raczej nie zda egzaminu bo potrzebna jest zwężka aby wytworzyć różnice ciśnień.

Najfajniej byłoby zrobić ITB i dać mały mieszalnik na każdy z cylindrów.

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 02 lut 2013, 12:21

Ale to by było najlepsze wyjście, w sekwencji im większa odległość parownika od listwy tym lepiej a w podciśnieniu gorzej.

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 05 lut 2013, 22:45

aldi pisze:Najfajniej byłoby zrobić ITB i dać mały mieszalnik na każdy z cylindrów.
Ciekawie to wygląda :mrgreen: i pewnie strzały nie groźne..
Ok czyli nie da się skrócić dolotu.
To dalej będę pytać ponieważ to auto musiało mieć ciężką przeszłość i teraz nie za bardzo chce współpracować... a szkoda...
Na wstępie dodam że działa i bedzie działać (przynajmniej na razie) tylko na LPG. wyjęty talerzyk z przepływki, zapala, ale nie trzyma wolnych dopuki się nie rozgrzeje, póżniej jest ok.
na domiar złego silniczek/zawór wolnych obrotów też coś nie halo więc jest odłączony a przed nim samontowana śruba taka jak do dawki lpg i odziwo się sprawdza na ciepłym silniku.
Teraz mam reduktor Lovato i podłączone ma 2 węże od chłodzenia/ogrzewania, wyjście do "palnika kuchenki" i jeszcze jeden od d...strony podłączony do dolotu między przepływką a "palnikiem" - i tu pytanie... co to, po co, jak działa i czy musi być?

Ponadto mam nówke Lovtec'a bez wyjścia od d...strony i zastanawiam się czy na tym reduktorze bedzie lepiej chodzić??

Jeżeli macie jakieś pomysły, porady chętnie przyjmę... i browarek postawię przy spotkaniu mam nadzieje :-D <piwo>

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 06 lut 2013, 10:22

To od d strony to kompensacja. Lepiej żeby było dla instalacji. Może reduktor jest do wywalenia już ? Wiem, że na nowym idzie ustawić w miarę wolne obroty a reszta jest ok. Załóż sekwencje jak ja ;)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 lut 2013, 11:58

krzysiek.ruski pisze: i jeszcze jeden od d...strony podłączony do dolotu między przepływką a "palnikiem" - i tu pytanie... co to, po co, jak działa i czy musi być?
To jest kompensacja, montuje się to w przypadku gdy mikser jest za przepływomierzem klapkowym (tak jak montuje się w autach z mechanicznym wtryskiem). Z tego co zauważyłem to miksery do aut z kompensacją mają sporo mniejszy otwór niż do takich bez. Pewnie dlatego że bez kompensacji punktem odniesienia jest ciśnienie atmosferyczne za filtrem powietrza a filtr pomaga w "wyciąganiu" gazu z reduktora. A przy kompensacji ciśnieniem odniesienia jest ciśnienie panujące w rurze przepływomierz-mikser i dlatego w mikserze musi być mniejsza dziura aby dało się to wyregulować. Niektórzy jeżdżący tylko na gazie wywalają tarcze z przepływomierza i jeżdżą bez kompensacji, chwalą że mniej pali i lepiej idzie.

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 13 lut 2013, 13:32

Ponadto mam nówke Lovtec'a bez wyjścia od d...strony i zastanawiam się czy na tym reduktorze bedzie lepiej chodzić??
zamontowałem ten reduktor, podłączyłem kompensację i jest problem z ustawieniem. Po nocy zapala od strzała, chodzi na wyższych obrotach ale gaśnie na niskich i już nie odpala ponownie. przewody zmierzone i są ok, świece wymienione na nówki. Myślę że zalewa się gazem. Próbowałem kręcić tymi dwoma śrubami(mosiężną i plastikową) ale nie pomaga. Co robić? poradźcie jak to wyregulować?

[ Dodano: 2013-02-13, 15:01 ]
zakręciłem zupełnie tą mosiężną tak żeby gaz samowolnie nie leciał. udało się odpalić ale jałowego nie trzyma. wcześniej podłączyłem multimetr pod sonde wskazania podczas pracy to 0.53V niezależnie od obrotów - pewnie jest panięta

[ Dodano: 2013-02-13, 18:30 ]
odkręciłem prawie 3 obr. mosiężną i auto zaczęło odpalać. niestety nie mogę wyregulować jałowego bo andal przerywa. Podejrzewam kable WN

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl