Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[B3 6A] Długi dolot LPG i inne eksperyenty

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
krzysiek.ruski

[B3 6A] Długi dolot LPG i inne eksperyenty

Post autor: krzysiek.ruski » 01 lut 2013, 23:05

Moje 6A pracuje niestety tylko na lpg i zdarza się ze musze kilka razy włączyć zapłon żeby elektrozawory gazy puściły troche w dolot - wtedy odpala od kopa bez kręcenia.
I tak się zasanawiam czy nie ma możliwości skrócenia drogi którą musi pokonać gaz z parownika przez wąż, mikser i kolektor do głowicy...

Zastanawiam się nad nawierceniem kolektora tuż przed polączeniem z głowicą i zstosowaniem dysz podobnych do tych stosowanych w instalacjach IV generacji i jakiegoś rozdzielacza pomiędzy parownikiem a dyszami.
Skróciłoby to dolot lpg z około 120cm do 20-30cm.
Czy zda to egzamin?
Ostatnio zmieniony 05 lut 2013, 22:36 przez krzysiek.ruski, łącznie zmieniany 1 raz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 lut 2013, 23:35

Przy gazie mieszalnikowym gaz musi być podawany przed przepustnicą.

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 02 lut 2013, 09:30

aldi pisze:Przy gazie mieszalnikowym gaz musi być podawany przed przepustnicą.
Aldi czy mógłbyś uzasadnić to stwierdzenie? Pamiętam ze przy jednym z moich escortów mikser był za przepustnicą i to działało bez najmniejszego problemu

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 02 lut 2013, 10:13

W Twojej instalacji im reduktor bliżej przepustnicy tym lepiej, może da się zmienić jego położenie ?

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 02 lut 2013, 10:40

ciężko bedzie go upchnąć z drugiej strony silnika pomiędzy dolotem, wydechem a kielichem. i nie zabardzo jest go do czego przykręcić, chodź większym problemem wtedy będzie układ chłodzenia (ogrzewania parownika) myśle o odległości od obecnego punktu wpięcia w mały obieg.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 02 lut 2013, 11:48

krzysiek.ruski pisze:
aldi pisze:Przy gazie mieszalnikowym gaz musi być podawany przed przepustnicą.
Aldi czy mógłbyś uzasadnić to stwierdzenie? Pamiętam ze przy jednym z moich escortów mikser był za przepustnicą i to działało bez najmniejszego problemu
W kolektorze podciśnienie inaczej się zachowuje niż przed. Gdy przepustnica jest przymknięta (praca na obrotach biegu jałowego i spokojna jazda) w kolektorze panuje duże podciśnienie. Coś około 0,30 bar na obrotach biegu jałowego, podczas spokojnej jazdy bliżej 0,5 bar względem ciśnienia atmosferycznego. Przy gazie w podłodze ciśnienie równa się niemal atmosferycznemu (przepustnica nie zamyka dopływu powietrza). Zaś przy hamowaniu silnikiem z wysokich obrotów podciśnienie w kolektorze może dojść do 0,15 bar.

Chodzi o to że przy małych obciążeniach w kolektorze jest duże "ssanie" a zwykły reduktor działa tak, że im coś bardziej próbuje wyciągnąć z niego gaz to daje więcej gazu. Sprawdza się to gdy (dławiko)-mikser jest przed przepustnicą w tym miejscu im bardziej otwarta przepustnica i im wyższe obroty silnika podciśnienie jest większe.

Kiedyś też zastanawiałem się nad pomysłem podobnym do twojego. Myślałem aby oddzielić dawkowanie gazu od wyjścia. Tak aby jeden wąż szedł tam gdzie zwykle - przed przepustnicę i wyczuwał ile silnik potrzebuje gazu a drugi tylko podawał gaz na wkrętki.

Albo podłączenie kompensacji do kolektora ale to też raczej nie zda egzaminu bo potrzebna jest zwężka aby wytworzyć różnice ciśnień.

Najfajniej byłoby zrobić ITB i dać mały mieszalnik na każdy z cylindrów.

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 02 lut 2013, 12:21

Ale to by było najlepsze wyjście, w sekwencji im większa odległość parownika od listwy tym lepiej a w podciśnieniu gorzej.

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 05 lut 2013, 22:45

aldi pisze:Najfajniej byłoby zrobić ITB i dać mały mieszalnik na każdy z cylindrów.
Ciekawie to wygląda :mrgreen: i pewnie strzały nie groźne..
Ok czyli nie da się skrócić dolotu.
To dalej będę pytać ponieważ to auto musiało mieć ciężką przeszłość i teraz nie za bardzo chce współpracować... a szkoda...
Na wstępie dodam że działa i bedzie działać (przynajmniej na razie) tylko na LPG. wyjęty talerzyk z przepływki, zapala, ale nie trzyma wolnych dopuki się nie rozgrzeje, póżniej jest ok.
na domiar złego silniczek/zawór wolnych obrotów też coś nie halo więc jest odłączony a przed nim samontowana śruba taka jak do dawki lpg i odziwo się sprawdza na ciepłym silniku.
Teraz mam reduktor Lovato i podłączone ma 2 węże od chłodzenia/ogrzewania, wyjście do "palnika kuchenki" i jeszcze jeden od d...strony podłączony do dolotu między przepływką a "palnikiem" - i tu pytanie... co to, po co, jak działa i czy musi być?

Ponadto mam nówke Lovtec'a bez wyjścia od d...strony i zastanawiam się czy na tym reduktorze bedzie lepiej chodzić??

Jeżeli macie jakieś pomysły, porady chętnie przyjmę... i browarek postawię przy spotkaniu mam nadzieje :-D <piwo>

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 06 lut 2013, 10:22

To od d strony to kompensacja. Lepiej żeby było dla instalacji. Może reduktor jest do wywalenia już ? Wiem, że na nowym idzie ustawić w miarę wolne obroty a reszta jest ok. Załóż sekwencje jak ja ;)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 lut 2013, 11:58

krzysiek.ruski pisze: i jeszcze jeden od d...strony podłączony do dolotu między przepływką a "palnikiem" - i tu pytanie... co to, po co, jak działa i czy musi być?
To jest kompensacja, montuje się to w przypadku gdy mikser jest za przepływomierzem klapkowym (tak jak montuje się w autach z mechanicznym wtryskiem). Z tego co zauważyłem to miksery do aut z kompensacją mają sporo mniejszy otwór niż do takich bez. Pewnie dlatego że bez kompensacji punktem odniesienia jest ciśnienie atmosferyczne za filtrem powietrza a filtr pomaga w "wyciąganiu" gazu z reduktora. A przy kompensacji ciśnieniem odniesienia jest ciśnienie panujące w rurze przepływomierz-mikser i dlatego w mikserze musi być mniejsza dziura aby dało się to wyregulować. Niektórzy jeżdżący tylko na gazie wywalają tarcze z przepływomierza i jeżdżą bez kompensacji, chwalą że mniej pali i lepiej idzie.

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 13 lut 2013, 13:32

Ponadto mam nówke Lovtec'a bez wyjścia od d...strony i zastanawiam się czy na tym reduktorze bedzie lepiej chodzić??
zamontowałem ten reduktor, podłączyłem kompensację i jest problem z ustawieniem. Po nocy zapala od strzała, chodzi na wyższych obrotach ale gaśnie na niskich i już nie odpala ponownie. przewody zmierzone i są ok, świece wymienione na nówki. Myślę że zalewa się gazem. Próbowałem kręcić tymi dwoma śrubami(mosiężną i plastikową) ale nie pomaga. Co robić? poradźcie jak to wyregulować?

[ Dodano: 2013-02-13, 15:01 ]
zakręciłem zupełnie tą mosiężną tak żeby gaz samowolnie nie leciał. udało się odpalić ale jałowego nie trzyma. wcześniej podłączyłem multimetr pod sonde wskazania podczas pracy to 0.53V niezależnie od obrotów - pewnie jest panięta

[ Dodano: 2013-02-13, 18:30 ]
odkręciłem prawie 3 obr. mosiężną i auto zaczęło odpalać. niestety nie mogę wyregulować jałowego bo andal przerywa. Podejrzewam kable WN

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl