Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT]Biała maź-wymiana uszczelki głowicy, jak ją rozebrać

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

[B4 ABT]Biała maź-wymiana uszczelki głowicy, jak ją rozebrać

Post autor: MaXuS » 07 lut 2013, 14:50

jak na zdjęciach, dodam że auto się zapowietrza i łąpie wysoką temperaturę, w zbiorniku z płynem pływa syf ale nie jest to olej ani benzyna wygląda bardziej jak spaliny. Zapewne uszczelka do wymiany ale dziwię się obecnością mazi w filtrze powietrza coś jeszcze mogło klęknąć? świece też dziwnie białe.
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 09 lut 2013, 16:40 przez MaXuS, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 07 lut 2013, 15:22

wygląda to na uszczelkę pod głowicą
płyn chłodzący dostaje się do oleju

Awatar użytkownika
bartekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 10 mar 2012, 21:34
Lokalizacja: Sławno
Kontakt:

Post autor: bartekj » 07 lut 2013, 15:28

Tak to uszczelka pod głowicą do wymiany, miałem tak samo w mojej Audicy.

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 07 lut 2013, 16:21

Już rozkładam całość, jak się daje do planowania to musi być goła głowica bez kolektora wydechowego i ssącego ? Trzeba rozkręcać "szklanki"??

Awatar użytkownika
sylwester28ET
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: sylwester28ET » 07 lut 2013, 16:30

Do planowania musi byś goła głowica, wszystko trzeba zdemontować.

sta44kr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 18 kwie 2010, 14:22

Post autor: sta44kr » 07 lut 2013, 16:35

MaXuS pisze:Już rozkładam całość, jak się daje do planowania to musi być goła głowica bez kolektora wydechowego i ssącego ? Trzeba rozkręcać "szklanki"??
Oddaj goły najlepiej. Szklanki ułóż sobie w kolejności tak aby później trafiły w swoje stare miejsca. Warto przy tej robocie przyjrzeć się zaworom, a już na pewno wymienić uszczelniacze zaworowe.

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 07 lut 2013, 22:02

MaXuS pisze: jak się daje do planowania to musi być goła głowica bez kolektora wydechowego i ssącego ? Trzeba rozkręcać "szklanki"??
a czujesz taką potrzebę żeby ją planować?

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 07 lut 2013, 23:06

czuję, bo 50 tys km temu jej nie planowałem i mam nauczkę teraz ;)

[ Dodano: 2013-02-07, 23:13 ]
Jest sens taki komplet kupić http://allegro.pl/zestaw-uszczelek-glow ... 72608.html?

czy ktoś może polecić konkretnej firmy uszczelkę? bo ceny są od 19,90 do 150 zł ..

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 08 lut 2013, 11:48

MaXuS pisze: Jest sens taki komplet kupić http://allegro.pl/zestaw-uszczelek-glow ... 72608.html?

nie za bardzo bo nie jest do ABT

sta44kr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 18 kwie 2010, 14:22

Post autor: sta44kr » 08 lut 2013, 13:03

LUPO pisze:
MaXuS pisze: jak się daje do planowania to musi być goła głowica bez kolektora wydechowego i ssącego ? Trzeba rozkręcać "szklanki"??
a czujesz taką potrzebę żeby ją planować?
A to dobre :mrgreen:
Głowicę obligatoryjnie oddaj do szlifierza (przecież każdy normalny najpierw ją sprawdzi liniałem)
UPG kup dobrej firmy np: victor reinz, glaser, elring.
Śruby możesz stare użyć (według mnie bo zaraz pewnie mnie za to zjedzą coniektórzy)

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 08 lut 2013, 14:29

OK, poza UPG jeszcze reszta do kolektorów itp, śruby mam nowe bo 5 lat temu skręciłem na starych ;) Głowice dociąga się dynamometrycznym dobrze pamiętam?

sta44kr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 18 kwie 2010, 14:22

Post autor: sta44kr » 08 lut 2013, 14:52

W każdej porządnej UPG jest karteczka z informacją: jaka kolejność dokręcania śrub i z jaką siłą. Będzie potrzebny dynamometr i kątomierz do klucza

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 09 lut 2013, 16:15

Ok rozebrane, są dwa miejsca gdzie tłok mógłby pompować powietrze do wody ale nie widzę nigdzie miejsca żeby woda się z olejem mieszała.

Powiedzcie mi jak odkręcić koło pasowe od wałka rozrządu (w którą stronę normalnie czy w drugą ;)? ) I czy mogę zblokować je normalnie o głowicę żeby odkręcić.

Obawiam się że z kolektorem od wydechu będzie masakra jak go ruszę, strasznie zardzewiałe szpilki i nakrętki.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

sta44kr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 18 kwie 2010, 14:22

Post autor: sta44kr » 09 lut 2013, 17:33

Uszczelka moze miec mikrouszkodzenie,albo gdzies rozwarstwienie i nie bedzie widac golym okiem.
Jesli chodzi o kolo walka rozrzadu to ja robie tak: jesli na walku jest miejsce gdzie idzie go zablokowac kluczem plaskim to wloz klucz i podloz kawalek deski aby go zablokowac i nie uszkodzic glowicy i wtedy odkrec. odkreca sie w lewo.
Co do kolektora to ja robie tak: odkrecam wszystko w pizdu hehe a jak sie zerwie szpilka to u szlifierza mi odkrecaja jak ich poprosz e :-)

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 09 lut 2013, 18:23

sta44kr pisze:Głowicę obligatoryjnie oddaj do szlifierza (przecież każdy normalny najpierw ją sprawdzi liniałem)
Prostej głowicy się nie planuje, najpierw należy sprawdzić jaki jest jej stan.
sta44kr pisze:Będzie potrzebny dynamometr i kątomierz do klucza
Najpierw dokręca się kluczem dynamometrycznym, potem dokręca się o odpowiedni kąt, patrz instrukcja dołączona do uszczelki pod głowicą.
MaXuS pisze:Obawiam się że z kolektorem od wydechu będzie masakra jak go ruszę, strasznie zardzewiałe szpilki i nakrętki.
Spróbuj odkręcić, ale bardzo powoli. Jeśli urwiesz szpilkę, to wiertarka do ręki, wiertła kobaltowe(bardzo dobre) i wykrętaki.
MaXuS pisze:Powiedzcie mi jak odkręcić koło pasowe od wałka rozrządu (w którą stronę normalnie czy w drugą ;)? ) I czy mogę zblokować je normalnie o głowicę żeby odkręcić.
Koło wałka rozrządu należy odkręcać, jeśli jeszcze założony jest rozrząd. Przed odkręceniem napnij pasek mocniej, aby rozrząd nie przeskoczył(zazwyczaj przeskakuje na kole pośredniczącym) i odkręć koło wałka rozrządu. Wcześniej wbić bieg i zahamować)potrzebne dwie osoby).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl