[B4 ABT]Biała maź-wymiana uszczelki głowicy, jak ją rozebrać
[B4 ABT]Biała maź-wymiana uszczelki głowicy, jak ją rozebrać
jak na zdjęciach, dodam że auto się zapowietrza i łąpie wysoką temperaturę, w zbiorniku z płynem pływa syf ale nie jest to olej ani benzyna wygląda bardziej jak spaliny. Zapewne uszczelka do wymiany ale dziwię się obecnością mazi w filtrze powietrza coś jeszcze mogło klęknąć? świece też dziwnie białe.
Ostatnio zmieniony 09 lut 2013, 16:40 przez MaXuS, łącznie zmieniany 1 raz.
- sylwester28ET
- Forum Audi 80
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
- Lokalizacja: Busko Zdrój
Oddaj goły najlepiej. Szklanki ułóż sobie w kolejności tak aby później trafiły w swoje stare miejsca. Warto przy tej robocie przyjrzeć się zaworom, a już na pewno wymienić uszczelniacze zaworowe.MaXuS pisze:Już rozkładam całość, jak się daje do planowania to musi być goła głowica bez kolektora wydechowego i ssącego ? Trzeba rozkręcać "szklanki"??
czuję, bo 50 tys km temu jej nie planowałem i mam nauczkę teraz
[ Dodano: 2013-02-07, 23:13 ]
Jest sens taki komplet kupić http://allegro.pl/zestaw-uszczelek-glow ... 72608.html?
czy ktoś może polecić konkretnej firmy uszczelkę? bo ceny są od 19,90 do 150 zł ..
[ Dodano: 2013-02-07, 23:13 ]
Jest sens taki komplet kupić http://allegro.pl/zestaw-uszczelek-glow ... 72608.html?
czy ktoś może polecić konkretnej firmy uszczelkę? bo ceny są od 19,90 do 150 zł ..
MaXuS pisze: Jest sens taki komplet kupić http://allegro.pl/zestaw-uszczelek-glow ... 72608.html?
nie za bardzo bo nie jest do ABT
A to dobre :mrgreen:LUPO pisze:a czujesz taką potrzebę żeby ją planować?MaXuS pisze: jak się daje do planowania to musi być goła głowica bez kolektora wydechowego i ssącego ? Trzeba rozkręcać "szklanki"??
Głowicę obligatoryjnie oddaj do szlifierza (przecież każdy normalny najpierw ją sprawdzi liniałem)
UPG kup dobrej firmy np: victor reinz, glaser, elring.
Śruby możesz stare użyć (według mnie bo zaraz pewnie mnie za to zjedzą coniektórzy)
Ok rozebrane, są dwa miejsca gdzie tłok mógłby pompować powietrze do wody ale nie widzę nigdzie miejsca żeby woda się z olejem mieszała.
Powiedzcie mi jak odkręcić koło pasowe od wałka rozrządu (w którą stronę normalnie czy w drugą ? ) I czy mogę zblokować je normalnie o głowicę żeby odkręcić.
Obawiam się że z kolektorem od wydechu będzie masakra jak go ruszę, strasznie zardzewiałe szpilki i nakrętki.
Powiedzcie mi jak odkręcić koło pasowe od wałka rozrządu (w którą stronę normalnie czy w drugą ? ) I czy mogę zblokować je normalnie o głowicę żeby odkręcić.
Obawiam się że z kolektorem od wydechu będzie masakra jak go ruszę, strasznie zardzewiałe szpilki i nakrętki.
Uszczelka moze miec mikrouszkodzenie,albo gdzies rozwarstwienie i nie bedzie widac golym okiem.
Jesli chodzi o kolo walka rozrzadu to ja robie tak: jesli na walku jest miejsce gdzie idzie go zablokowac kluczem plaskim to wloz klucz i podloz kawalek deski aby go zablokowac i nie uszkodzic glowicy i wtedy odkrec. odkreca sie w lewo.
Co do kolektora to ja robie tak: odkrecam wszystko w pizdu hehe a jak sie zerwie szpilka to u szlifierza mi odkrecaja jak ich poprosz e
Jesli chodzi o kolo walka rozrzadu to ja robie tak: jesli na walku jest miejsce gdzie idzie go zablokowac kluczem plaskim to wloz klucz i podloz kawalek deski aby go zablokowac i nie uszkodzic glowicy i wtedy odkrec. odkreca sie w lewo.
Co do kolektora to ja robie tak: odkrecam wszystko w pizdu hehe a jak sie zerwie szpilka to u szlifierza mi odkrecaja jak ich poprosz e
Prostej głowicy się nie planuje, najpierw należy sprawdzić jaki jest jej stan.sta44kr pisze:Głowicę obligatoryjnie oddaj do szlifierza (przecież każdy normalny najpierw ją sprawdzi liniałem)
Najpierw dokręca się kluczem dynamometrycznym, potem dokręca się o odpowiedni kąt, patrz instrukcja dołączona do uszczelki pod głowicą.sta44kr pisze:Będzie potrzebny dynamometr i kątomierz do klucza
Spróbuj odkręcić, ale bardzo powoli. Jeśli urwiesz szpilkę, to wiertarka do ręki, wiertła kobaltowe(bardzo dobre) i wykrętaki.MaXuS pisze:Obawiam się że z kolektorem od wydechu będzie masakra jak go ruszę, strasznie zardzewiałe szpilki i nakrętki.
Koło wałka rozrządu należy odkręcać, jeśli jeszcze założony jest rozrząd. Przed odkręceniem napnij pasek mocniej, aby rozrząd nie przeskoczył(zazwyczaj przeskakuje na kole pośredniczącym) i odkręć koło wałka rozrządu. Wcześniej wbić bieg i zahamować)potrzebne dwie osoby).MaXuS pisze:Powiedzcie mi jak odkręcić koło pasowe od wałka rozrządu (w którą stronę normalnie czy w drugą ? ) I czy mogę zblokować je normalnie o głowicę żeby odkręcić.