Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT]Biała maź-wymiana uszczelki głowicy, jak ją rozebrać

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 09 lut 2013, 19:25

Koło wałka rozrządu należy odkręcać, jeśli jeszcze założony jest rozrząd.
Głowica wywalona już i nie odkręciłem wcześniej koła od wałka, a cały wałek nie wyjdzie przez to miejsce gdzie jest uszczelniacz przy kole?

Znacie jakiś porządny preparat którym mogę doczyścić tłoki i nagar na bloku? (ekstrakcyjna?) Czyszcząc wszystko spłynie do miski olejowej, ją też wywalę i wymienię uszczelkę chyba.

Co jeszcze mogę zrobić jak mam wywaloną głowicę?? <ok>

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 09 lut 2013, 20:47

MaXuS pisze:a cały wałek nie wyjdzie przez to miejsce gdzie jest uszczelniacz przy kole?
Oczywiście, że wyjdzie.
MaXuS pisze:Znacie jakiś porządny preparat którym mogę doczyścić tłoki i nagar na bloku? (ekstrakcyjna?)
Do wyczyszczenia nagaru na tłokach użyj gąbki oraz oleju i benzyny ekstrakcyjnej. Pamiętaj, że jak coś dostanie się do kanałów wodnych, to później będzie krążyło w układzie chłodzenia.

Po zabiegu wymiany uszczelki pod głowicą można w niedługim czasie po pracy, kilka dni wlać jeszcze raz świeży płyn chłodniczy(w układzie mogą znaleźć się resztki nagaru podczas czyszczenia tłoków).

sta44kr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 18 kwie 2010, 14:22

Post autor: sta44kr » 09 lut 2013, 21:21

Porządnie oczyść blok. A UPG składa się na sucho !!!

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 10 lut 2013, 10:36

A nie wymyślili jeszcze żadnego preparatu do czyszczenia kanałów wodnych ? ;)

Jak by jeszcze ktoś przypomniał mi co ile powinno się pasek rozrządy wymieniać?

Awatar użytkownika
kamilo7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 08 cze 2009, 08:49
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: kamilo7 » 10 lut 2013, 11:39

Książka podawała chyba pierwszą wymianę po 120tyś,każda następna 90tyś.Najlepiej jednak trzymać się jak podaje ASO, 90 tys km pierwsza zmiana kolejne 60 tys km, wraz z kompletem rolek.Oczywiście trzeba uwzględnić jeszcze okres,nie dłużej niż 5 lat.Ja wymieniam w mojej staruszce co 60tyś cały komplet wraz z pompą wody.Zawsze mogę na nią liczyć więc coś jej się też należy :lol: Części już nie są tak tragicznie drogie jak kiedyś, a unikniesz większego wydatku no i przykrych niespodzianek.
Warto też co 20 tyś zrzucić pokrywę i wzrokowo ocenić stan paska oraz naciąg <ok>

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 10 lut 2013, 12:16

Ok, dzięki. Rozłożyłem głowicę, jak powyciągałem szklanki to teraz co??? Jak wykręcić zawory i wymienić uszczelniacze?

Ok znalazłem http://www.youtube.com/watch?v=W6vKT6SLkF8&feature=gv

Może w warsztacie gdzie planują zrobią mi to ;)

sta44kr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 18 kwie 2010, 14:22

Post autor: sta44kr » 10 lut 2013, 13:18

Rozrzad wymieniamy co 60 tys. Wymien rowniez pompe wody. Jesli nie czujesz sie na silach z uszczelniaczami to niech zrobia Ci to w zakladzie gdzie oddasz glowice.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 10 lut 2013, 17:51

sta44kr pisze:Rozrzad wymieniamy co 60 tys. Wymien rowniez pompe wody. Jesli nie czujesz sie na silach z uszczelniaczami to niech zrobia Ci to w zakladzie gdzie oddasz glowice.
Tylko oddaj głowicę do "prawdziwych" mechaników.
Sprawdź przy odbiorze, czy przypadkiem czegoś nie zniszczyli wymieniając uszczelniacze zaworowe ;-)

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 11 lut 2013, 12:32

Ok czyli tak:
- planowanie głowicy
- wymiana uszczelniaczy
- uszczelka pod głowicę
- uszczelki kolektorów
- pompa wody
- świece + przewody
- wydech środkowy + katalizator
- rozrząd pasek + napinacz
- pasek klinowy alternator + pasek pompy wody i wspomagania
- olej castrol 10w40 + filtr

Może w 800 PLN się zmieszczę z tym wszystkim <ok>

O czymś zapomniałem co mogę przy okazji wymienić?

[ Dodano: 2013-02-11, 12:57 ]
Niech mi ktoś powie jeszcze czy dostanę tą uszczelkę która jest w kolektorze ssącym nie wiem tamtędy płynie płyn chłodniczy, bo uszczelka przegnita od spodu widać.

Obrazek

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 11 lut 2013, 16:53

MaXuS pisze:- olej castrol 10w40 + filtr
Po takim zabiegu polecam wlać do silnika olej 5W30 :-)

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 11 lut 2013, 17:33

Uszczelka wygląda ok ( choć nie znaczy że jest dobra ) ale pierwsze pytanie czy pokonujesz duże trasy ? czy krótkie, bo biała maź to może para wodna ( od jesieni do późnej wiosny rzecz normalna ) zwłaszcza jak się pokonuje krótkie odcinki ! W niektórych silnikach zimą przez zamarznięcie tej mazi wypycha uszczelniacze ! Kolejna przyczyna to może chłodniczka oleju. Ale białe ślady na bagnecie ( oczywiście nie samo kakao ) czy te w filtrze nie świadczą o uszczelce pod głowicą .

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 12 lut 2013, 12:58

A dlaczego 5w30 ? To jest pełen syntetyk ? A przez dłuży okres użytkowania auta zimą pokonywałem małe dystanse ale problemy były po dłuższych trasach wawa- bydgoszcz- gdańsk, i cały bagnet w mazi po takiej trasie.

sta44kr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 18 kwie 2010, 14:22

Post autor: sta44kr » 12 lut 2013, 13:33

Wlej 10W40

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 12 lut 2013, 14:46

MaXuS pisze:A dlaczego 5w30 ? To jest pełen syntetyk ? A przez dłuży okres użytkowania auta zimą pokonywałem małe dystanse ale problemy były po dłuższych trasach wawa- bydgoszcz- gdańsk, i cały bagnet w mazi po takiej trasie.
Po wymianie uszczelki pod głowicą, uszczelniaczy zaworowych oraz wszystkich uszczelek mój kumpel jeździ na 5W30.

Silnik przez pół roku nie wziął ani grama oleju.

Kumpel wcześniej miał wycieki przez pokrywę zaworów i uszczelkę. Uszczelniacze zaworowe były tak wypracowane, że nie nadawały się do dalszej eksploatacji.

Jeśli pierścienie, gładzie cylindrów są w dobrym stanie(sprawdzić podczas wymiany uszczelki), to można bez przeszkód lać 5W30.

Ale jeśli bardzo upierasz się przy 10W40 to również możesz go używać, jest bardzo dobry.

A tak w ogóle to nie patrz na to, że 10W40 radzą to taki lejesz. Olej dobiera się do silnika uwzględniając wiele parametrów. To, że ktoś jeździ na 10W40 nie znaczy, że Ty też musisz.
Jeśli silnik jest w dobrej kondycji, to po wymianie wszystkich zużytych elementów silnik nie będzie brał oleju.

Ja wiem, że sprawny ABT od wymiany do wymiany nie bierze oleju.

PS. Aż się zdziwisz jak wyglądają stare 20-letnie uszczelniacze zaworowe.

sta44kr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 18 kwie 2010, 14:22

Post autor: sta44kr » 12 lut 2013, 18:36

paw1131 pisze:
Jeśli pierścienie, gładzie cylindrów są w dobrym stanie(sprawdzić podczas wymiany uszczelki), to można bez przeszkód lać 5W30.
Tego do końca nie rozumiem - tzn jak sprawdzić ???
Bo według mnie trzeba by było powyciągać tłoki i zmierzyć je oraz cylindry (pomiar musi być zrobiony BARDZO dokładnie)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl