MaXuS pisze:A dlaczego 5w30 ? To jest pełen syntetyk ? A przez dłuży okres użytkowania auta zimą pokonywałem małe dystanse ale problemy były po dłuższych trasach wawa- bydgoszcz- gdańsk, i cały bagnet w mazi po takiej trasie.
Po wymianie uszczelki pod głowicą, uszczelniaczy zaworowych oraz wszystkich uszczelek mój kumpel jeździ na 5W30.
Silnik przez pół roku nie wziął ani grama oleju.
Kumpel wcześniej miał wycieki przez pokrywę zaworów i uszczelkę. Uszczelniacze zaworowe były tak wypracowane, że nie nadawały się do dalszej eksploatacji.
Jeśli pierścienie, gładzie cylindrów są w dobrym stanie(sprawdzić podczas wymiany uszczelki), to można bez przeszkód lać 5W30.
Ale jeśli bardzo upierasz się przy 10W40 to również możesz go używać, jest bardzo dobry.
A tak w ogóle to nie patrz na to, że 10W40 radzą to taki lejesz. Olej dobiera się do silnika uwzględniając wiele parametrów. To, że ktoś jeździ na 10W40 nie znaczy, że Ty też musisz.
Jeśli silnik jest w dobrej kondycji, to po wymianie wszystkich zużytych elementów silnik nie będzie brał oleju.
Ja wiem, że sprawny ABT od wymiany do wymiany nie bierze oleju.
PS. Aż się zdziwisz jak wyglądają stare 20-letnie uszczelniacze zaworowe.