Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 tdi 1z] pasek wieloklinowy

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[b4 1.9 tdi 1z] pasek wieloklinowy

Post autor: hudy » 06 lis 2007, 15:57

witam.panowie kupiłem pasek jak w temacie firmy gates micro-v xf o numerach 6PK883 i jest on za mały.koles w sklepie twierdzi ze z katalogu wynika że to jest ten pasek.w żaden sposób nie jestem w stanie go założyć.jest za krótki o jakies pół centymetra.moze ktos wie czy ten pasek jest do tego modelu silnika...

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 06 lis 2007, 16:22

Moim zdaniem ten pasek jest za troszkę za krótki. Osobiście montowałem kilka pasków do 1Z i z tego co pamiętam to miały długość 890 mm. Mówimy oczywiście o aucie bez klimatyzacji.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 06 lis 2007, 17:22

tak bez klimatyzacji.czyli te ostatnie cyfry 883 to jest rozmiar tego paska?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 06 lis 2007, 17:33

Tak, ta cyfra oznacza długośc paska w mm. Możesz zmierzyć, powinno się zgadzać.
Niestety część producentów nie posiada pasków w wymiarze zastosowanym przez producenta auta i jako dedykowany do danego modelu podaje wymiar, który często jest tylko zbliżony do nominału. Jak się okazało te 7 mm (mniej niż 1 % długości) stanowi istotną różnicę. Nie tylko w przypadku tego paska firma Gates zaproponowała nieodpowiedni wymiar.
Czy faktycznie nie da się naciągnać rolki napinającej tak by pasek dało się założyć?
Jeżeli jakimś cudem uda Ci sie go założyć to koniecznie sprawdź, czy nie jest za mocno naciągnięty.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 06 lis 2007, 17:39

nie ma mozliwości by go założyć.zakładalismy go w dwie osoby i brakuje pare milimetrów.musze znależć pasek o podobnym rozmiarze do orginału...

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 06 lis 2007, 17:42

Skoro tak to reklamuj towar. Nie ma co przesadzać z siłą napięcia paska. Masz zbyt dużo do stracenia i to nie z Twojej winy. Muszą Ci wymienić pasek na inny.

Polecam firmę ContiTech. Mają taki pasek w swojej ofercie.
http://www.contitech.de/pages/tools/too ... ge_de.html
Wybierz zakładkę "Zuordnungskatalog Automotive Aftermarket" i poszukaj modelu swojego auta.
Nie chcę na siłę robić reklamy tej firmie, ale jeszcze na ich produktach się nie zawiodłem.

greglus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 15 kwie 2007, 19:02
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: greglus » 06 lis 2007, 19:21

jeżeli to w czymś pomoże to powiem, że podczas wymiany paska rozrządu musiałem założyć pasek klinowy ten sam który był wcześniej zamontowany. Jaka była moja flustracja i złość gdy pomimo wielu starań nie mogłem go założyć. W końcu się udał, największy problem stwarza nagięcie napinacza i nasunięcie na niego paska. Rozmiaru paska oryginalnego nie znam, ale może ten który nabyłeś jest dobry, tylko masz problem w zamontowaniu.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 06 lis 2007, 19:25

z zamontowaniem bym nie miał problemu gdybym miał odpowiedni pasek.napinacz naciagam do samego końca i mimo tego brakuje pare milimetrów by wcisnąć pasek.jeśli by mi sie udało go wcisnac wtedy napinacz byłby cały czas naciagniety...

Radzio2121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 17 kwie 2007, 22:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Radzio2121 » 21 lis 2007, 22:56

Sorki że rozkopuje, zle patrząc dzisiaj pod maskę zobaczyłem włoski na pasku wieloklinowym :( Jutro chciałbym nabyć nowy i wymienić. Sprawa wygląda tak że mam w aucie klimę (i tak nie działa) nieorginalną i zastanawiam się czy pasek będzie pasował od standarodwego Z1 ?

korzystając z okazji chciałem zapytać jak się wymienia pasek przy tym silniku (pierwszy raz bede to robił) co w pierwszej kolejności co na końcu ? Bardzo srdecznie z góry dziękuje za wszelkie wskazówki


pozdrawiam

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 21 lis 2007, 23:31

hudy Pasek pewnie masz dobry tylko nie możesz założyć miałem to samo,w sklepie byłem i sprawdzałem razem ze sprzedawcą w katalogu.Przerąbane go było założyć i we 2 nie mogliśmy dać rady,przyszedł kolega młody mechanik rach ciach i już,a też mi brakowało 5 milimetrów.możesz sobie ułatwić sprawę zakładając go trochę na koła i pchnąć autko i wskoczy.

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 21 lis 2007, 23:43

różni producenci różne paski przeważnie rozbieżność jest 3mm do 1z bez klimy idzie rozmiar 6pk 888, i nie dziwcie sie trudno wchodzi, ja zakładałem z somsiadem pól dnia. a mechanik który mi wymieniał rozrząd minutę, miał taki specjalny klucz do napinaczy włożył nacjągnoł i po sprawie.

[ Dodano: 2007-11-21, 23:46 ]
Radzio2121, proponuje dobrego mechanika jemu zajmie to kilka minut no to pewnie nie za wiele skasuje. bo ja jak wymieniałem pasek to się cały poobdzierałem, teraz mam do wymiany rolkę i sam się za to nie biorę.
paseczek polecam kontitecha.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 22 lis 2007, 09:00

hudy, Najlepiej policz ile ma zebów stary pasek a ile zebów ma nowy, to rozwieje wszelkie wątpliowści co do długości paska, bo sam w 1Z sie nieźle nameczyłem z paskiem i też myślałem że za krótki a był ok.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 22 lis 2007, 09:33

Hudy zakłada pasek od alternatora a nie od rozrządu. Jakby nie liczył to mu 6 PK wyjdzie.

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 22 lis 2007, 09:37

A od kiedy Solskier pasek alternatora ma zęby? :-D
Wydaje mi się że jest rowkowy z oznaczenia 6PK...

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 22 lis 2007, 09:41

Uppppppppps jak ja to czytałem, że pomyślałem o pasku rozrządu :-P ....wstyd :oops: :oops: :oops: chyba jeszcze sie nie obudziłem :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl