o tym deceduje ECU poprzez sygnał z alternatora właśnie .jakop13 pisze:O ile udało się zlokalizować przekaźniki 213 i 214 to nie wiem gdzie się znajduje i jakie ma oznaczenie ten trzeci przekaźnik, który decyduje o rozłączeniu podgrzewacza, gdy obciążenie za bardzo wzrośnie.
[1.9TDI 1Z] Podgrzewacz płynu chłodniczego.
- lord17_1991
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
- Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ten trzeci przekaznik nie występuje w autach ze sterownikiem 021D ,nie ma go też w autach z 16 bitowymi sterownikami ....dziwne :roll: wygląda na to ze jest tylko przy sterowniku 021AP.... <hmm>jakop13 pisze:lord17_1991 na schemacie, który umieściłeś ewidentnie widać, że w procesie sterowania podgrzewaczem bierze udział ECU i trzy przekaźniki. Gdzie w aucie znajduje się ten trzeci?
MUNIOR, jest możliwość określenia jaki sterownik ma auto bez jego wyciągania? Czy 16 bitowe sterowniki były montowane w zależności od wyposażenia, czy rocznika? Pytam, bo widziałem jak latem pewien mechanik szarpał się z moim sterownikiem i ledwo go wyciągnął. Teraz co od mrozu przewody sztywne może być jeszcze gorzej
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jest <ok> ,bardzo prosty ,wystarczy podłączyć vaga i oznaczenie sterownika mamy jak na dłoni 8-)jakop13 pisze:MUNIOR, jest możliwość określenia jaki sterownik ma auto bez jego wyciągania?
W audi 80 nie uświadczysz 16 bitowego sterownika ...nawet w pierwszych A4 z 95 roku były bliżniacze z 021 AP 8 bitowe Co do oporu przewodów przy wyciąganiu sterownika ,to w zasadzie nie stanowią one żadnego oporu ,czy to latem czy na mrozie Przynajmniej jeśli chodzi o sterowniki z pierburga .... ze starego boscha wyciąga je się znacznie ciężej ,bo są szersze ...a jak jest klima ,to masakra :roll:jakop13 pisze:Czy 16 bitowe sterowniki były montowane w zależności od wyposażenia, czy rocznika?
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Witam. Kupiłem sobie dzisiaj podgrzewacz od A4 B5 i będę go montował w swoim 1,6 Turbo D SB. Instalację elektryczną planuję wykonać w taki sposób, że obok istniejącego przekaźnika świec zamontuje drugi identyczny (mam akurat na stanie) i przez niego przepuszczę zasilanie wszystkich 3 świec na raz przewodem o przekroju 6mm2 albo nawet 10mm2 dzięki czemu odpadnie mi problem nagrzewania się przewodu który świece zasila.
Sterowanie przekaźnika będzie manualne, załączane przyciskiem wewnątrz samochodu zrobione w taki sposób aby nie szło załączyć podgrzewacza gdy jest wyłączony zapłon (zabezpieczenie przed rozładowaniem akumulatora). Po uruchomieniu silnika w momencie gdy przestaną grzać świece w silniku załączę podgrzewacz i będzie on pracował póki temperatura cieczy chłodzącej nie osiągnie okolic 70st C. Po osiągnięciu takiej temperatury podgrzewacz wyłączę i będę go włączał jedynie wtedy gdy temperatura mi spadnie poniżej 70st C
Myślę, że świece żarowe zanurzone non stop w płynie bez problemu zniosą ciągłą pracę gdyż są one wtedy przez ten płyn chłodzone, co zapobiegnie szybkiemu ich przepalaniu (ktoś to ładnie opisał posługując się analogią do grzałki używanej do grzania wody, taka beztlenowa grzałka odpalona na powietrzu momentalnie nagrzeje się do takiej temperatury że aż się rozżarzy i szybko się przepali, natomiast pracująca pod wodą może pracować bez problemu nawet długie lata).
A jeśli będzie potrzeba to przecież można świece wymienić co zimę lub nawet dwa razy w ciągu zimy, bo dojście do nich jest łatwe i tutaj można zastosować nawet najtańsze, najbardziej dziadoskie świece firmy FAI, które kosztują na allegro od 9 do 13PLN/szt <ok>
Mam nadzieje, że taki podgrzewacz dość szybko umożliwia osiągnięcie tych 70st C i sprawnie działającego ogrzewania, bo nienawidzę marznąć :evil:
P.S. Potrzebuje rozpiski pinów od przekaźnika świec żarowych, który występuje w B3 1,6 Turbo D oraz 1,6 D. Chodzi mi o ten duży przekaźnik, który siedzi na podszybiu.
Sterowanie przekaźnika będzie manualne, załączane przyciskiem wewnątrz samochodu zrobione w taki sposób aby nie szło załączyć podgrzewacza gdy jest wyłączony zapłon (zabezpieczenie przed rozładowaniem akumulatora). Po uruchomieniu silnika w momencie gdy przestaną grzać świece w silniku załączę podgrzewacz i będzie on pracował póki temperatura cieczy chłodzącej nie osiągnie okolic 70st C. Po osiągnięciu takiej temperatury podgrzewacz wyłączę i będę go włączał jedynie wtedy gdy temperatura mi spadnie poniżej 70st C
Myślę, że świece żarowe zanurzone non stop w płynie bez problemu zniosą ciągłą pracę gdyż są one wtedy przez ten płyn chłodzone, co zapobiegnie szybkiemu ich przepalaniu (ktoś to ładnie opisał posługując się analogią do grzałki używanej do grzania wody, taka beztlenowa grzałka odpalona na powietrzu momentalnie nagrzeje się do takiej temperatury że aż się rozżarzy i szybko się przepali, natomiast pracująca pod wodą może pracować bez problemu nawet długie lata).
A jeśli będzie potrzeba to przecież można świece wymienić co zimę lub nawet dwa razy w ciągu zimy, bo dojście do nich jest łatwe i tutaj można zastosować nawet najtańsze, najbardziej dziadoskie świece firmy FAI, które kosztują na allegro od 9 do 13PLN/szt <ok>
Mam nadzieje, że taki podgrzewacz dość szybko umożliwia osiągnięcie tych 70st C i sprawnie działającego ogrzewania, bo nienawidzę marznąć :evil:
P.S. Potrzebuje rozpiski pinów od przekaźnika świec żarowych, który występuje w B3 1,6 Turbo D oraz 1,6 D. Chodzi mi o ten duży przekaźnik, który siedzi na podszybiu.
- lord17_1991
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
- Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość
jako że nie znalazłem żadnego elektro-mechanika z wolnym terminem na "już" postanowiłem zrobić sobie podgrzewacz na przycisk
Juz na starcie rozwikłała się zagadka tego typu, że po włączeniu zapłonu wydawało mi sie że chodzi nawiew nanajnizszym poziomie..okazało się ze to nie nawiem a przy zaplonie za każdym razem załączał się podgrzewacz gotując płyn w podgrzewaczu..czylipodczas rannego odpalania auta załańczało się w sumie 7 świec :shock: z tąd problem z nierówna praca po odpaleniu bo poprostu brakowało prądu na normalne dogrzanie cylindrów...
A co do podgrzewacza wykorzystałem przekaźniki seryjne odłączyłem od nich masę i puściłem na przycisk, oczywiscie bez zapłonu nie załączą się <ok>
Juz na starcie rozwikłała się zagadka tego typu, że po włączeniu zapłonu wydawało mi sie że chodzi nawiew nanajnizszym poziomie..okazało się ze to nie nawiem a przy zaplonie za każdym razem załączał się podgrzewacz gotując płyn w podgrzewaczu..czylipodczas rannego odpalania auta załańczało się w sumie 7 świec :shock: z tąd problem z nierówna praca po odpaleniu bo poprostu brakowało prądu na normalne dogrzanie cylindrów...
A co do podgrzewacza wykorzystałem przekaźniki seryjne odłączyłem od nich masę i puściłem na przycisk, oczywiscie bez zapłonu nie załączą się <ok>
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Witam, mam taki problem: w moim Passacie B4 TDI 1Z z 1994 r. mam zamontowany króciec i w nim 3 świece, ale one nie grzeją. Sprawdzałem VAG-iem co jest grane i okazało się że blok 016 nie jest dostępny (block 016 not available). Czy jest możliwe, że ktoś w samochodzie zmienił ECU na inny (taki który nie obsługuje podgrzewacza)? Czy można aktywować w ECU tą funkcję, czy trzeba kupić inny ECU który to obsługuje?
Dodam jeszcze, że mam też Golfa z silnikiem 1,9 TDI AHU z 1996 r. i tam podgrzewacz działa, w bloku 016 widać % mocy alternatora i widać jak włączają się świece.
Dodam jeszcze, że mam też Golfa z silnikiem 1,9 TDI AHU z 1996 r. i tam podgrzewacz działa, w bloku 016 widać % mocy alternatora i widać jak włączają się świece.
świece nie chcą się wyłączyć, potrzebny schemat
Witam
Jestem szczęśliwym posiadaczem audi b4 1.9 TDI 1994.
Jest duży problem , otóż moje świece , które podgrzewają płyn chłodniczy nie chcą się wyłączyć. Grzeją cały czas.
Mechanik musiał je wyłączyć bo wiadomo co by się stało gdyby tak sobie grzały przez cały czas.
Miał ktoś podobny problem , pewnie to wina jakiegoś czujnika ?
Prosiłbym o schemat instalacji elektrycznej .
Pozdrawiam was i czekam na odp. !
Jestem szczęśliwym posiadaczem audi b4 1.9 TDI 1994.
Jest duży problem , otóż moje świece , które podgrzewają płyn chłodniczy nie chcą się wyłączyć. Grzeją cały czas.
Mechanik musiał je wyłączyć bo wiadomo co by się stało gdyby tak sobie grzały przez cały czas.
Miał ktoś podobny problem , pewnie to wina jakiegoś czujnika ?
Prosiłbym o schemat instalacji elektrycznej .
Pozdrawiam was i czekam na odp. !
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia