[Audi 80 B4 1.9 TDI] Przełożenie wtrysków.
[Audi 80 B4 1.9 TDI] Przełożenie wtrysków.
Witam. Mam takie pytanie a mianowicie na czym polega przełożenie wtrysków i jak się do tego zabrać ? Czy jest to na zasadzie świecy zapłonowej w benzynie tzn. wykręcam i przykręcam czy trzeba coś ustawiać i kombinować ? Pytam ponieważ mam problem z autem i podejrzewam że to wina wtrysków a tak się szczęśliwie składa że brat ma ten sam motor u siebie i chcemy przełożyć i zobaczyć czy problem zniknie.
KamilxDBn, Jeżeli silnik jest taki sam i wtryski mają identyczne oznaczenie, to nic nie trzeba ustawiać. Oczywiście wtrysk sterujący przykręcasz w to samo miejsce. Po wymianie wtrysków układ się nieco zapowietrzy i będzie potrzeba dłuższego kręcenia rozrusznikiem zanim zapali (można to przyśpieszyć stosując np. Plack, lub samostart).
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
To wszystko masz P&P
Wtryski nie są wkrecane, maja tylko podkładke i te łapki Y je trzymaja
[ Dodano: 2013-02-17, 21:09 ]
Jeśli wszystkie są 2 spreżynowe to te 3 wtryski na których są nakretki są na wysokości równej z pokrywą zaworów, jesli 1 sprezynowe to nakretki sa niżej, natomiat kabel wychodzący z wtrysku sterującego przy 2 spreżynowych skierowany jest w prawą strone (szyby) , a 1 spreżynowy w lewą strone (chłodnicy)
Wtryski nie są wkrecane, maja tylko podkładke i te łapki Y je trzymaja
[ Dodano: 2013-02-17, 21:09 ]
To jeśli nie były poprzez nikogo wymieniane to możesz mieć w tym 92r, wtryski 1 spreżynowe.KamilxDBn pisze:Auto z problemem 92r. dawca 94r.
Jeśli wszystkie są 2 spreżynowe to te 3 wtryski na których są nakretki są na wysokości równej z pokrywą zaworów, jesli 1 sprezynowe to nakretki sa niżej, natomiat kabel wychodzący z wtrysku sterującego przy 2 spreżynowych skierowany jest w prawą strone (szyby) , a 1 spreżynowy w lewą strone (chłodnicy)
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Obawiam się że w tym z 92 roku siedzą jednospręzynkowe i nie będzie P&P ,łatwo rozpoznać ,bo nakrętka na sterującym jest na wysokości pokrywy zaworów ,a pozostałe sporo ponizej .A co do powodów przełozenia ,to również obawiam się że wtryski nie sa tu problemem 8-) tylko to co zwykle w przypadku pierwszych TDI <ok> nastawnik podmień ,prościej szybciej i od razu będzie najprawdopodobniej znaleziona przyczyna problemu :mrgreen: Acha i jak byś się jednak upierał przy wyciąganiu wtrysków ,to przygotuj się na problemy ,zwykle jak wtryski siedzą od nowości nie ruszane ,to raczej bez duuużych oporów nie wyjdą najlepiej mieć prosty ściągacz "udarowy " nakręcamy na wtrysk ,kilka uderzeń w górę i żaden się nie oprze :mrgreen:KamilxDBn pisze:Dawca jak i auto z problemem są na Boschu
A więc Panowie problem jest w tym że przy ustawionej dawce rzędu 7 szarpie silnikiem i falują obroty na biegu jałowym czyli luzie. Wcześniej tego problemu nie było dopiero teraz a stało się to po tym jak alternator mi padł i nie wiem czy może to mieć powiązanie z popsuciem się nastawnika czy też nie... Po zmianie dawki na mniejsza około 30 już jest lepiej ale podczas jazdy do 2 tys. obrotów ciągle szarpie dopiero powyżej przestaje a odczucia są takie jak by nie dostawał paliwa. A w tym z 92r. siedzą chyba AFN bo jedzie lepiej niż 90 KM i jak już wyżej pisałem nakrętki równe z pokrywą zaworów oraz kabelki ze sterującego wychodzą w kierunku szyby. A i zapomniałem dodać że na wolnych obrotach na luzie bardzo rzuca silnikiem widać to a w dodatku całą budą trzęsie.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Dziwne jakby nie szarpało i falowało przy tak dużej dawce :roll: 7 to ok. 1,4 mg Ustaw 15 ,czyli 3 mg ,to przestanie .A jak nie przestanie ,to szukaj sprawnego nastawnika ...wtryski nie mają tu nic do tego 8-) Nastawnik ,nastawnik i jeszcze raz nastawnik ,to jest w 99,9 % przypadków sprawca takich i wielu innych niedomagań.Kolega Zuldan ma na zbyciu sprawny ,widziałem osobiscie jak robiłem mu przekładkę .Kolega Kostrz też ma ,ja też mam ze dwa ,ale trzymam bo mi potrzebne do testów :mrgreen:KamilxDBn pisze:A więc Panowie problem jest w tym że przy ustawionej dawce rzędu 7 szarpie silnikiem i falują obroty na biegu jałowym
Ostatnio zmieniony 17 lut 2013, 22:25 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.