[Audi 80 B4 1.9 TDI] Przełożenie wtrysków.
[Audi 80 B4 1.9 TDI] Przełożenie wtrysków.
Witam. Mam takie pytanie a mianowicie na czym polega przełożenie wtrysków i jak się do tego zabrać ? Czy jest to na zasadzie świecy zapłonowej w benzynie tzn. wykręcam i przykręcam czy trzeba coś ustawiać i kombinować ? Pytam ponieważ mam problem z autem i podejrzewam że to wina wtrysków a tak się szczęśliwie składa że brat ma ten sam motor u siebie i chcemy przełożyć i zobaczyć czy problem zniknie.
KamilxDBn, Jeżeli silnik jest taki sam i wtryski mają identyczne oznaczenie, to nic nie trzeba ustawiać. Oczywiście wtrysk sterujący przykręcasz w to samo miejsce. Po wymianie wtrysków układ się nieco zapowietrzy i będzie potrzeba dłuższego kręcenia rozrusznikiem zanim zapali (można to przyśpieszyć stosując np. Plack, lub samostart).
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5506
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
To wszystko masz P&P
Wtryski nie są wkrecane, maja tylko podkładke i te łapki Y je trzymaja
[ Dodano: 2013-02-17, 21:09 ]
Jeśli wszystkie są 2 spreżynowe to te 3 wtryski na których są nakretki są na wysokości równej z pokrywą zaworów, jesli 1 sprezynowe to nakretki sa niżej, natomiat kabel wychodzący z wtrysku sterującego przy 2 spreżynowych skierowany jest w prawą strone (szyby) , a 1 spreżynowy w lewą strone (chłodnicy)
Wtryski nie są wkrecane, maja tylko podkładke i te łapki Y je trzymaja
[ Dodano: 2013-02-17, 21:09 ]
To jeśli nie były poprzez nikogo wymieniane to możesz mieć w tym 92r, wtryski 1 spreżynowe.KamilxDBn pisze:Auto z problemem 92r. dawca 94r.
Jeśli wszystkie są 2 spreżynowe to te 3 wtryski na których są nakretki są na wysokości równej z pokrywą zaworów, jesli 1 sprezynowe to nakretki sa niżej, natomiat kabel wychodzący z wtrysku sterującego przy 2 spreżynowych skierowany jest w prawą strone (szyby) , a 1 spreżynowy w lewą strone (chłodnicy)
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5506
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Obawiam się że w tym z 92 roku siedzą jednospręzynkoweKamilxDBn pisze:Dawca jak i auto z problemem są na Boschu




A więc Panowie problem jest w tym że przy ustawionej dawce rzędu 7 szarpie silnikiem i falują obroty na biegu jałowym czyli luzie. Wcześniej tego problemu nie było dopiero teraz a stało się to po tym jak alternator mi padł i nie wiem czy może to mieć powiązanie z popsuciem się nastawnika czy też nie... Po zmianie dawki na mniejsza około 30 już jest lepiej ale podczas jazdy do 2 tys. obrotów ciągle szarpie dopiero powyżej przestaje a odczucia są takie jak by nie dostawał paliwa. A w tym z 92r. siedzą chyba AFN bo jedzie lepiej niż 90 KM i jak już wyżej pisałem nakrętki równe z pokrywą zaworów oraz kabelki ze sterującego wychodzą w kierunku szyby. A i zapomniałem dodać że na wolnych obrotach na luzie bardzo rzuca silnikiem widać to a w dodatku całą budą trzęsie.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5506
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Dziwne jakby nie szarpało i falowało przy tak dużej dawce :roll: 7 to ok. 1,4 mgKamilxDBn pisze:A więc Panowie problem jest w tym że przy ustawionej dawce rzędu 7 szarpie silnikiem i falują obroty na biegu jałowym

Ostatnio zmieniony 17 lut 2013, 22:25 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.