Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDi Z1] Odpięte kable przy pompie wtrysków

ODPOWIEDZ
Kryzys
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 27 sie 2012, 01:25
Lokalizacja: Gliwice/Śląsk

[B4 1.9 TDi Z1] Odpięte kable przy pompie wtrysków

Post autor: Kryzys » 18 lut 2013, 20:58

Mam problem z samochodem, z którym nie mogę sobie całkowicie poradzić.
Otóż, (wspomnę,że jestem laikiem i to mój pierwszy diesel, więc proszę o wyrozumiałość) ostatnio miałem niesamowite problemy z samochodem. Podczas jazdy zarzucał, gasł i obroty szalały (sam dodawał gazu lub nie reagował na pedał gazu). Pomogła wymiana czujnika położenia wału. Już myślałem, że jest wszystko w najlepszym porządku jednak znalazłem pewien kabelek, który był odpięty. Jest to kabel ( jeden z trzech), które łączą się z pompą wtrysków. To jeden z tych dwóch, które idą w dół pompy. Po podłączeniu samochód zakopcił, miałem chwilowe problemy z odpaleniem, ale silnik zaczął pracować ciszej, równiej i na pewno bardziej dynamicznie (znalazły się zagubione konie pod maską ;) ). Jednak problem pojawił się po 10 minutach, gdzie jadąc 100km/h na piątym biegu po prostu samochód przestał reagować na pedał gazu. Zaczął zwalniać ( jak to na biegu ). Zmiany biegów nic nie pomagały. Silnik zgasł. Po ponownym odpaleniu po jakimś czasie powtórka z rozrywki. Poza tym, że nie reaguje w tym czasie powstaje za mną siwa chmura gęstego dymu.
W skrócie brak reakcji na pedał gazu i dym z rury wydechowej.
Po odpięciu ów kabla silnik odpalił od razu, samochód jedzie mniej dynamicznie, a silnik pracuje głośniej (suchy niemiły dźwięk małego traktora).
Co prawda jeździ teraz bez problemu ale to nie rozwiązuje niczego.
Co to za kabel i czemu po jego podłączeniu taka reakcja samochodu.

Audi 80 B4 1992 1.9 TDi 90KM - nastawnik potencjometryczny Bosch ;(

Proszę pomóżcie...

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 18 lut 2013, 22:04


UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 18 lut 2013, 22:05

Ten kabelek jest od zaworu regulacji kąta wtrysku. Musisz podpiąć pod komputer jak zlutujesz kabelek bo widać masz źle ustawiony kąt wtrysku. Sprawdź też czy rozrząd jest dobrze ustawiony.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 lut 2013, 22:14

Kryzys pisze:ostatnio miałem niesamowite problemy z samochodem. Podczas jazdy zarzucał, gasł i obroty szalały (sam dodawał gazu lub nie reagował na pedał gazu). Pomogła wymiana czujnika położenia wału. Już myślałem, że jest wszystko w najlepszym porządku jednak znalazłem pewien kabelek, który był odpięty. Jest to kabel ( jeden z trzech), które łączą się z pompą wtrysków. To jeden z tych dwóch, które idą w dół pompy. Po podłączeniu samochód zakopcił, miałem chwilowe problemy z odpaleniem, ale silnik zaczął pracować ciszej, równiej i na pewno bardziej dynamicznie (znalazły się zagubione konie pod maską ;) ). Jednak problem pojawił się po 10 minutach, gdzie jadąc 100km/h na piątym biegu po prostu samochód przestał reagować na pedał gazu.
Widać jakiś ''spec '' tak naprawił ,zamiast znależć przyczynę odpiął kabelek od n108 i pompa na "sztywno "kąt wtrysku trzyma ;-) A wtedy z tdi robi się traktor i nie ma jazdy :-P

Kryzys
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 27 sie 2012, 01:25
Lokalizacja: Gliwice/Śląsk

Post autor: Kryzys » 19 lut 2013, 15:03

Dziękuje za informacje :) Ustawię kąt wtrysku i powinno być ok. Zamykam temat

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl