[ABC] Szpilki Kolektora
[ABC] Szpilki Kolektora
Witam
Panowie mam do zrobienia urwane szpilki kolektora jest wydmuchana uszczelka i strasznie to hałasuje. Czy jest taka możliwość aby zrobić to bez wyjmowania silnika ? bo do tej pory każdy mechanik mówi ,że bez wyjęcia nie da rady. Może wiecie kto w Warszawie(okolice) by to zrobił ? zaproponujcie mi jakiegoś dobrego Magika do Audi.
Panowie mam do zrobienia urwane szpilki kolektora jest wydmuchana uszczelka i strasznie to hałasuje. Czy jest taka możliwość aby zrobić to bez wyjmowania silnika ? bo do tej pory każdy mechanik mówi ,że bez wyjęcia nie da rady. Może wiecie kto w Warszawie(okolice) by to zrobił ? zaproponujcie mi jakiegoś dobrego Magika do Audi.
Cześć Zastanawiam się bo przecież dla chcącego nic trudnego a pod autem przecież leżałem nie raz.Myślę że by się dało tylko zależy to od mechanika jego wygimnastykowania i chęci pomocy(rzadkość) a nie skrojenia na kasę.Zresztą szpilki (nie lubię szpilek :evil: ) mogły się zerwać w miarę spoko(nawet wykręcić) dla ich usunięcia.Kwestia jest jeszcze jak masz zrobiony układ wydechowy(ori) czy nie będzie problemu z jego zdemontowaniem.W BMW 325td mojego kolegi mechanik przy wymianie termostatu(zresztą wadliwego) rozebrał cały przód i skroił go konkretnie.Przyszedł do mnie(mechanika samouka) czy się da bez rozbierania.Kurna dało się i to mimo wszystko bez większego problemu.To jest moje zdanie a chłopaki z forum na pewno też się wypowiedzą.Pozdro
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
Ja też miałem urwane chyba 2 równo z głowicą i udało mi się je rozwiercić bez uszkodzenia gwintu w głowicy, ale miałem wyjęty silnik. Są główki kątowe do wiertarek może dało by jakoś tam dojść ale miejsca jest mało. Z tego co pamiętam szpilka w głowicy jest wkręcona 2 cm (ale do końca nie jestem pewny)
robilem trzy razy takie cuda . przystawka do wiercenia pod katem 90 stopni i jazda miejsca malo ale wykonalne . Do kanalu wodnego tez sie dowiercilem raz ale to nie byl problem , dorobiona zostala dluzsza szpilka i wkrecona na klej i po problemie . Dla ulatwienia raczej trzeba by bylo odkrecic motor z poduszek i lekko go podniesc .
to ostro ,ja w swoim ABK rozwiercałem 3 szpilki też były urwane równo z głowicą i nie przeleciałem dalej czuć podczas wiercenia czy poszło po za szpilkękuba411vm pisze:Znam kogoś, kto rozwiercając szpilkę głowicy poszedł o krok za daleko i wwiercił się w kanał wodny w głowicy. Taka przestroga, żeby nie przesadzić
Nie wiem jak wygląda dostęp w twoim silniku
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Po pierwsze demontując głowice to może i dobry pomysł ale tylko wtedy jeśli pasek jest do wymiany razem z pompą itd(bo robić i płacić dwa razy i przecież nie każdy mechanik zdejmie głowicę w V6 bez rozbierania przodu auta). Zmienić uszczelkę głowicy wraz z uszczelniaczami to już w obu głowicach.Koszty rosną a kolega może ma w dobrej formie silnik więc po co?W takim razie wolałbym wyjąć silnik.Kurcze ja bym zdjął kolektor może nie ukręciły się równo z głowicą i na rozgrzanym silniku da się odkręcić kleszczami samo zaciskowymi ,może Ktoś świetnie spawa i da radę dospawać do zerwanej szpilki śrubkę lub nakrętkę np M6 M5 lub M4.To myśl że Polak potrafi....zginęła jak dinozaury?Doradźcie chłopakowi mechaniora Panowie z tym czymś :idea: Pozdro
Ostatnio zmieniony 01 mar 2013, 11:26 przez Slawo777, łącznie zmieniany 1 raz.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
zależy jak są urwane jak coś zostało to można próbować szczypcami albo spawać nakrętkę jak na płasko to ja preferuje spawanie nakrętki i wtedy idzie bez problemu. Da się bez wyjmowania kwestia tylko chęci osoby wykonywującej zabieg ( problem w tym że niestety czynnik ekonomiczny bierze często górę i operacja wyjęcia więcej w kieszeni a męczenia mniej ) Ja zawsze nie lubię zmieniać króćców od wody te 6 śruby często się ukręcają.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ACE
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
przy swapie odkrecalem kolektory niestey ukrecily mi sie szpili na 12 szpilek 5 sie ukrecilo i poprostu po zdjeicu koektra kazda wykrecilem rekoma bo zandak nie ukrecila sie na rowno, z tego co zrozumialem czytajac na syzbko temat nie zdjoles koelktrora jeszcze? moze warto odkrecic reszte i wydjzei ze tak narpawde czeka cie kupno uszclzeki i nowych szpilek