Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Szpilki Kolektora

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mieszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 10 cze 2012, 21:39
Lokalizacja: Warszawa

[ABC] Szpilki Kolektora

Post autor: Mieszek » 25 lut 2013, 22:52

Witam

Panowie mam do zrobienia urwane szpilki kolektora jest wydmuchana uszczelka i strasznie to hałasuje. Czy jest taka możliwość aby zrobić to bez wyjmowania silnika ? bo do tej pory każdy mechanik mówi ,że bez wyjęcia nie da rady. Może wiecie kto w Warszawie(okolice) by to zrobił ? zaproponujcie mi jakiegoś dobrego Magika do Audi.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 26 lut 2013, 10:22

Cześć :-) Zastanawiam się bo przecież dla chcącego nic trudnego a pod autem przecież leżałem nie raz.Myślę że by się dało tylko zależy to od mechanika jego wygimnastykowania i chęci pomocy(rzadkość) a nie skrojenia na kasę.Zresztą szpilki (nie lubię szpilek :evil: ) mogły się zerwać w miarę spoko(nawet wykręcić) dla ich usunięcia.Kwestia jest jeszcze jak masz zrobiony układ wydechowy(ori) czy nie będzie problemu z jego zdemontowaniem.W BMW 325td mojego kolegi mechanik przy wymianie termostatu(zresztą wadliwego) rozebrał cały przód i skroił go konkretnie.Przyszedł do mnie(mechanika samouka) czy się da bez rozbierania.Kurna dało się i to mimo wszystko bez większego problemu.To jest moje zdanie a chłopaki z forum na pewno też się wypowiedzą.Pozdro :-)

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 26 lut 2013, 17:46

Ja też miałem urwane chyba 2 równo z głowicą i udało mi się je rozwiercić bez uszkodzenia gwintu w głowicy, ale miałem wyjęty silnik. Są główki kątowe do wiertarek może dało by jakoś tam dojść ale miejsca jest mało. Z tego co pamiętam szpilka w głowicy jest wkręcona 2 cm (ale do końca nie jestem pewny)

Awatar użytkownika
kuba411vm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 07 mar 2009, 22:41
Lokalizacja: DZA

Post autor: kuba411vm » 26 lut 2013, 18:12

Znam kogoś, kto rozwiercając szpilkę głowicy poszedł o krok za daleko i wwiercił się w kanał wodny w głowicy. Taka przestroga, żeby nie przesadzić :)

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 26 lut 2013, 21:02

robilem trzy razy takie cuda . przystawka do wiercenia pod katem 90 stopni i jazda miejsca malo ale wykonalne . Do kanalu wodnego tez sie dowiercilem raz ale to nie byl problem , dorobiona zostala dluzsza szpilka i wkrecona na klej i po problemie . Dla ulatwienia raczej trzeba by bylo odkrecic motor z poduszek i lekko go podniesc .

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 26 lut 2013, 21:54

kuba411vm pisze:Znam kogoś, kto rozwiercając szpilkę głowicy poszedł o krok za daleko i wwiercił się w kanał wodny w głowicy. Taka przestroga, żeby nie przesadzić :)
to ostro ,ja w swoim ABK rozwiercałem 3 szpilki też były urwane równo z głowicą i nie przeleciałem dalej czuć podczas wiercenia czy poszło po za szpilkę
Nie wiem jak wygląda dostęp w twoim silniku

Awatar użytkownika
Mieszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 10 cze 2012, 21:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mieszek » 28 lut 2013, 17:57

A znacie może jakiegoś dobrego mechanika w Warszawie lub w okolicach który zna się na osiemdziesiątkach ?

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 28 lut 2013, 19:23

Da się to zrobić bez wyjmowania silnika, wystaczy zdąć głowicę i wiercić :-P
Dla magików jest coś takiego jak wiertarka kątowa i wykrętaki do śrub.
Kolego nie cuduj, tylko zdejmuj glowicę, przy okazji sobie uszczelniacze wymienisz i nie będzie oleju żarł :)

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 28 lut 2013, 22:54

Po pierwsze demontując głowice to może i dobry pomysł ale tylko wtedy jeśli pasek jest do wymiany razem z pompą itd(bo robić i płacić dwa razy i przecież nie każdy mechanik zdejmie głowicę w V6 bez rozbierania przodu auta). Zmienić uszczelkę głowicy wraz z uszczelniaczami to już w obu głowicach.Koszty rosną a kolega może ma w dobrej formie silnik więc po co?W takim razie wolałbym wyjąć silnik.Kurcze ja bym zdjął kolektor może nie ukręciły się równo z głowicą i na rozgrzanym silniku da się odkręcić kleszczami samo zaciskowymi ,może Ktoś świetnie spawa i da radę dospawać do zerwanej szpilki śrubkę lub nakrętkę np M6 M5 lub M4.To myśl że Polak potrafi....zginęła jak dinozaury?Doradźcie chłopakowi mechaniora Panowie z tym czymś :idea: Pozdro :-)
Ostatnio zmieniony 01 mar 2013, 11:26 przez Slawo777, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 28 lut 2013, 23:42

zależy jak są urwane jak coś zostało to można próbować szczypcami albo spawać nakrętkę jak na płasko to ja preferuje spawanie nakrętki i wtedy idzie bez problemu. Da się bez wyjmowania kwestia tylko chęci osoby wykonywującej zabieg ( problem w tym że niestety czynnik ekonomiczny bierze często górę i operacja wyjęcia więcej w kieszeni a męczenia mniej ) Ja zawsze nie lubię zmieniać króćców od wody te 6 śruby często się ukręcają.

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 01 mar 2013, 00:57

przy swapie odkrecalem kolektory niestey ukrecily mi sie szpili na 12 szpilek 5 sie ukrecilo i poprostu po zdjeicu koektra kazda wykrecilem rekoma bo zandak nie ukrecila sie na rowno, z tego co zrozumialem czytajac na syzbko temat nie zdjoles koelktrora jeszcze? moze warto odkrecic reszte i wydjzei ze tak narpawde czeka cie kupno uszclzeki i nowych szpilek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl