Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ACE] zmiana na digifanta

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 10 lut 2013, 18:49

kolektor z AEB odpada, przełożenie wtrysku ok 850zł

Awatar użytkownika
enzomodena
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 26 lip 2007, 13:23
Lokalizacja: Toruń

Post autor: enzomodena » 10 lut 2013, 19:27

Dziękuje kolego za konkretną odpowiedź, kto by się podjął przełożenia tego ustrojstwa ? najlepiej w rejonie Torunia, ale rozważę każdą odległość. Poproszę o cenowe propozycję na maila, chodzi mi o przełożenie wtrysku oraz jeśli będzie to możliwe przerobienie mojej instalacji LPG na sekwencję, pozdrawiam

[ Dodano: 2013-02-11, 10:07 ]
Panowie jeszcze jedna rzecz mnie bardzo zastanawia, o co chodzi z tym kołem zębatym na wał które jest potrzebne w ACE? trzeba rozpiąć skrzynię ? bo ja mam quattro

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 11 lut 2013, 13:25

w ACE nic nie trzeba robić, czujnik z kołem jest potrzebny przy pełnej sekwencji paliwa

Awatar użytkownika
enzomodena
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 26 lip 2007, 13:23
Lokalizacja: Toruń

Post autor: enzomodena » 11 lut 2013, 23:07

Kolego hubos dziękuje za informację, powiedź my czy Ty u siebie wywaliłeś mechaniczny i masz elektronikę, jeśli tak to kto Ci to robił i ile Ci wyszło, mieszkam w sumie niedaleko od Twojego miasta więc jak ktoś w Twojej okolicy już to robił to może mi by pomógł. Pozdrawiam

[ Dodano: 2013-02-11, 23:13 ]
A i co oznacza pełna sekwencja paliwa, nie jestem zbyt biegły w tych sprawach :)

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 11 lut 2013, 23:17

ja narazie śmigam na mechanicznym, będe przerabiał w wakacje, na początku sierpnia mam urlop, chce zrobić to sam na spokojnie a co do wtrysku to sekwencyjny wtrysk to taki, gdzie komputer steruje każdym wtryskiem osobno a w starszych autach wtryskiwacze są łączone w szereg czyli tzw full grupa, tak w skrócie

Awatar użytkownika
enzomodena
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 26 lip 2007, 13:23
Lokalizacja: Toruń

Post autor: enzomodena » 12 lut 2013, 00:20

Czyli rozumie, że jeśli kupę listwę wtryskową z wtryskami oraz czujnik temp. od 1.8T, zrobię dolot na stożku, założę tego piggbacka, dorobię przewody paliwowe i przedłużki do wtrysków oraz te gniazda wtrysków to mogę wyrzucić to całe ustrojstwo z tą kalpą ? pewnie krokowiec jest jeszcze potrzebny. Czegoś jeszcze nie wymieniłem z potrzebnych mi rzeczy ? jak skompletuje ten sprzęt i go założę to będzie to chodzić bez dostawiania żadnych zębatek na wale ? będę mógł przerobić LPG na sekwencję ?
Ogólnie to przepraszam pewnie za głupie pytania ale trochę nie oganiam :)

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 12 lut 2013, 00:29

Podłączyć trzeba:
- (+) po zapłonie
- (-)
- jeden przewód dopiąć do sygnału z Halla
- dwa przewody zasilające wtryski (wtryski spięte równolegle)
- dwa przewody czujnika temperatury powietrza
- jeden przewód czujnika temperatury wody
- dopiąć sygnał z sondy lambda

Krokowcem - zaworem wolnych obrotów steruje nadal seryjny sterownik.
Przewody do listwy zwykle podłączam zamiast wtrysku sterującego - najgrubsze przewody.
Resztę gadżetów podłączam z wykorzystaniem pozostałości wtyczek i przewodów po mechanicznym, wtrysku, a (+), (-), lambdę, czujnik temperatury wody, Halla podłączam przy seryjnym sterowniku silnika.

Po tych zabiegach strojenie i można przerobić LPG na sekwencję.

Awatar użytkownika
enzomodena
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 26 lip 2007, 13:23
Lokalizacja: Toruń

Post autor: enzomodena » 12 lut 2013, 00:32

Ile kolego taka zabawa kosztuje w Twoim warsztacie ?

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 12 lut 2013, 00:40

Sprawa indywidualna w każdym przypadku. Głównie zależy od cen zakupu poszczególnych elementów. Czy też strojenie na mojej hamowni czy też w tańszej opcji z gotowymi mapami i tylko korektą na drodze. Podaj na pw numer tel, to oddzwonię.

wudar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:53
Lokalizacja: Radom

Post autor: wudar » 18 lut 2013, 21:31

A bez strojenia bedzie to jakos w miare jezdzilo?

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 18 lut 2013, 22:40

Jest opcja za dopłatą podesłania gotowca, na którym auto jeździ.

Awatar użytkownika
jugo007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 327
Rejestracja: 20 sie 2009, 01:25
Lokalizacja: Wisła Mała
Kontakt:

Post autor: jugo007 » 26 lut 2013, 22:18

koledzy co do przeróbki mam jeszcze jedno pytanie wtryski w ACE są wychładzane powietrzem a po w kręceniu gniazd od G60 ten obieg zniknie jaki to ma wpływ na pracę silnika

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 26 lut 2013, 22:48

jak już nie będzie wtrysków mechanicznych to jest zbędne zupełnie, żadne auto z efi nie ma takiego patentu a tak do końca nie wiem czy to o chłodzenie chodzi, w poradniku serwisowym tych wtrysków jest napisane, że to silnik wciąga sobie min ilosc powietrze, żeby była bardziej stabilna praca na biegu jałowym, auta innych marek z wtyrskiem mechanicznym nie mają tego układu a wtrysli są takie same i tak samo działają

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 26 lut 2013, 23:20

Mercedesy z mechanicznym wtryskiem mają takie chłodzenie wtrysków, ale nie w głowicy, a w kolektorze. Przy mechanicznym wtrysku ma to znaczenie, bo wtryski chorują na gazowanie benzyny. Stąd chłodzenie, żeby paliwo nie gazowało. Ten objaw wymaga, zgodnie z instrukcją, odpalanie na mocno rozgrzanym motorze z wciśniętym pedałem przyspieszenia.

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 27 lut 2013, 00:01

no faktycznie tak jest, że jak się zgasi mocno rozgrzany silnik i chce się go zapalić zaraz do dłużej kręci bez wciśniętego gazu i nigdy nie wiedziałem co jest przyczyną :D a jak postoi chwilę to zapali od strzała

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl