Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Wymiana przegubu zewnętrznego zakończona katastrofą

Wszystko co związane z w/w kategorią.
Awatar użytkownika
KAROLEK22XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1053
Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: RADOM

Post autor: KAROLEK22XX » 14 lut 2013, 09:58

dzięki wielkie bede szukał tej firmy <piwo>

rejdzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:45
Lokalizacja: Hawick / UK

Post autor: rejdzik » 14 lut 2013, 10:02

Kup najtańszego chińczyka za 50 zł a załóż dobrą osłonę i będzie spokój.
Przejechałem już 60 000 km na gsp i osłonach lobro (2x zew 1x wew).

Awatar użytkownika
KAROLEK22XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1053
Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: RADOM

Post autor: KAROLEK22XX » 14 lut 2013, 10:12

nie no chiny nie chce to był jakiś tanszy

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 14 lut 2013, 17:05

KAROLEK22XX pisze:nom zamiennik jakiś ale dałem za niego okolo 120zł myslem ze dobry a jakie polecasz
lobro najwyższa półka cena wymiata w tej cenie kupie ze 3 szt. ruville które nie są tak słabe jak by się wydawało a nie raz z piskiem się ruszyło na skręconych kołąch
ja u siebie z jednej strony zewnetrzny i wewnetrzny wymienilem na ruville cena bardzo przystepna i trzymaja sie juz bardzo długo a koszt za sztuke ok 100 zł

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 21 lut 2013, 22:04

Fakty:
Przeguby zewnętrzne z ABS 60zł szt z allegro zamontowane.
Auto: Coupe 2.8 AAH
Koszt innych z niby wyższej półki od 250 zł za szt.
Mam już ok. 15000 km na nich i nic nie chrupie poza ABS na śniegu :-P
rejdzik pisze:Kup najtańszego chińczyka za 50 zł a załóż dobrą osłonę i będzie spokój.
- popieram w 100%

Ale czytając to co piszecie jestem w szoku :shock: jaki młotek i jaka deska?
Młotkiem się gwoździe wbija a nie naprawia auta :-/
Wymieniałem już przeguby w fordach,golfach i audi i robota naprawdę przyjemna i łatwa(no może poza smarem)
Przegub ściąga się śrubą i śrubą zakłada... po co tu młotek :roll:

Awatar użytkownika
mor4z
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 08 gru 2012, 13:41
Lokalizacja: Lublin/Piaski

Post autor: mor4z » 24 lut 2013, 09:07

czyli można kupić najtańszy przegub za te 60 zł na allegro i będzie śmigał? Czy lepiej zainwestować pare groszy i rouville?

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 24 lut 2013, 14:10

jak już pisałem można-ja kupiłem Dachstein i nie narzekam ;-)
odpowie mi ktoś co wy z tym młotkiem robicie :roll:

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 25 lut 2013, 00:39

mor4z pisze:czyli można kupić najtańszy przegub za te 60 zł na allegro i będzie śmigał? Czy lepiej zainwestować pare groszy i rouville?
Próbować można, byle nie montować made in china :-)

Młotek i gwoździe to na budowie ;-)

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 26 lut 2013, 21:02

Panowie . Jeśli jest jakiś prosty i łatwy sposób na zakładanie przegubu zewnętrznego na półośkę , to dlaczego nie opiszecie jak to zrobić.
Nie myślę tu o specjalnym do tego przyrządzie coby wciskał ZŁOŻONY KOMPLETNY przegub na półoś. Takie to można by i wymyślić, ale łatwiej i szybciej jak się zza ucha czymś trzepnie aby z czuciem żeby nie uszkodzić powierzchni ślizgowych piasty i kulek.

Powieeeedzcie proszę , bo mój czerep za tępy żeby to ogarnąć.
Próbowałem kiedyś zakładać w częściach to znaczy najpierw samą piastę przegubu a potem koszyk z kulkami.
Nic z tego. Tylko jakimś cudem dwie kuki mi wlazły a dalej stop bo półośka zawadzała i nie dała więcej wychylić całej obudowy.
Powieeeedzcie, no chyba że opis poważniejszych spraw jest tu zabroniony.

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 26 lut 2013, 23:43

antoni pisze:Panowie . Jeśli jest jakiś prosty i łatwy sposób na zakładanie przegubu zewnętrznego na półośkę , to dlaczego nie opiszecie jak to zrobić.
Jeśli wszystko zostało wykonane prawidłowo, to przegub nie powinien stawiać większego oporu i bez problemu jednym-dwoma pewnymi uderzeniami młotka (we wcześniej wkręconą śrubę) da się go nabić na oś.

Przy zakładaniu trzeba sprawdzić czy frezy przegubu dokładnie wchodzą na frezy półosi, oraz czy zabezpieczenie przegubu nie jest jakoś zdeformowane i czy zostało prawidłowo wsadzone w rowek półosi.

Jesli przegub nie wchodzi, to znaczy że coś jest nie tak i sprawdzić to - nie należy tam używać jakichś wielkich sił.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 27 lut 2013, 00:21

Tak i niby wszystko w porządku, ale "shellah" pisze , że przegub zakłada się i ściąga śrubą , a młotek to niebezpieczeństwo uszkodzenia śrutów i gładzi po której latają.
Tak se myślę, że jakby tak się dało nawiercić dziurę w półosi a potem ją nagwintować i wtedy można by było ciągnąć , żeby ten pierścionek aby trochę wszedł. Dalej to już pół biedy- musiało by wejść.
Ale chyba to nierealne bo półośka nie jest z ołowiu i wiercenie a potem gwintowanie raczej odpada.
Nailepiej to by było złapać półoś w imadło silnie i równolegle do podłoża, no i dzieś blisko ściany. Potem do ściany przyłożyć coś na gwint albo na hydraulikę i delikatnie napychać. ....ALE to raczej głupiego robota .

rejdzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:45
Lokalizacja: Hawick / UK

Post autor: rejdzik » 27 lut 2013, 11:58

Czegoś nie rozumiem. Przegub na półoś, w środek śruba i skręcamy aż dojdzie do końca. Co tu nie jest jasne ?

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 27 lut 2013, 13:54

rejdzik pisze:(...) Przegub na półoś, w środek śruba i skręcamy aż dojdzie do końca. Co tu nie jest jasne ?
W środek czego ta śruba ?? Bo jeśli w środek nagwintowanego otworu w półosi, to nic z tego . Jak wyżej napisałem nie ma takowego otworu na końcu półosi.
Jeśli w środek czaszy przegubu, też nie bo nie o to chodzi. Chodzi o nasadzenie piasty przegubu na półoś, a nie dokręcenie czaszy przegubu do PIAsty KOŁA.

Wychodzi więc na to jak napisał "tomek 83 ", i nie tylko, czyli młotkiem.
Przykro mi , ale moja tępota nie pozwala pojąć tego inaczej.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 27 lut 2013, 14:16

antoni pisze:Jak wyżej napisałem nie ma takowego otworu na końcu półosi.
Widocznie masz jakiś inny przegub, normalnie powinien być otwór, ale jak go nie ma to pozostaje tylko młotek, tak nawet w serwisie vw się w golfach przeguby ściągało <ok>

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 27 lut 2013, 16:03

Przegub to ja mam chyba taki jak wszystkie, tylko półoś może byc zaślepiona. Po prostu urwała się komuś śruba w półośce, nie chciało mu się jej wykręcać, to udydolił równo z półośką i oszlifował że nie był widać. Albo miał jakiś inny powód żeby ją zostawić ??

Ale nic - Dzięki axsell ". W każdym razie normalna i nie kąpinowana półoś powinna być z gwintowanym otworem w środku od strony przegubu ZEwnętrznego.
Jeszcze raz dziękuję

ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl