[All] Alufelgi ... wszystko na ten temat !
pawełek, ten fajny avant siedzi na 18 calach i jak widać to idealny rozmiar do B4 na forum mamy też cabrio z takim kołem w 19" gdzie doradziłem właścicielowi jak zamontować takie koło 5x112 niedużym nakładem finansowym bez zmiany piast na S-dwójkowe.
Ale jak już masz Borbety to możesz ostatecznie stoczyć tylne o kilka mm od wewnątrz i się o tyle schowają. Ale cudów nie zrobisz, poza tym nie każdy tokarz ma do tego maszynę.
Ale jak już masz Borbety to możesz ostatecznie stoczyć tylne o kilka mm od wewnątrz i się o tyle schowają. Ale cudów nie zrobisz, poza tym nie każdy tokarz ma do tego maszynę.
- pawełek
- Forum Audi 80
- Posty: 684
- Rejestracja: 04 sty 2010, 16:06
- Imię: paweł
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
No tak, wiem że niektórzy się tego podejmą ale czy jest to na pewno bezpieczny zabieg?ATLAS pisze:Ale jak już masz Borbety to możesz ostatecznie stoczyć tylne o kilka mm od wewnątrz i się o tyle schowają. Ale cudów nie zrobisz, poza tym nie każdy tokarz ma do tego maszynę.
Jak by nie patrzeć felga traci swoje właściwości, nawet po przeszlifowaniu jej ok 5mm.
Felgi są najczęściej tak projektowane, by odlewać formę bez otworów na śruby, następnie zależnie od rozstawu toczą wewnętrzną część. Oglądałem filmy z fabryk BBS i OZ. Felgi tych producentów, jak również RH i pewnie innych mają często dużo miejsca na stoczenie bez możliwości zmiany parametrów wytrzymałościowych. W moich PD przykładowo tylne rotory można stoczyć 7mm, przednie 5mm. W OZ Futurach, które mam w przedpokoju można stoczyć 9mm, a w RH Topline aż 12mm. Bez stoczenia te felgi aż tyle zabierają gwintu śruby (+1mm bo o tyle mnieij liczyłem by nie doszło do stożka dla łba śruby), dlatego czasem potrzeba dokupić dłuższe śruby do nowych felg.
Koła typu Borbet T, które występują przy tej samej szerokości w różnych ET są zrobione w ten sam sposób. Kiedyś mierzyłem koledze 9" ET15 i ET30, które były tak fabrycznie wypuszczone, i te z mniejszym ET miały po prostu więcej mięsa i zabierały więcej gwintu śruby.
Ale jak tokarz źle je stoczy to już porażka, chyba trudno to potem poprawić. Dlatego takie zadanie należy dać tylko fachowcowi.
Koła typu Borbet T, które występują przy tej samej szerokości w różnych ET są zrobione w ten sam sposób. Kiedyś mierzyłem koledze 9" ET15 i ET30, które były tak fabrycznie wypuszczone, i te z mniejszym ET miały po prostu więcej mięsa i zabierały więcej gwintu śruby.
Ale jak tokarz źle je stoczy to już porażka, chyba trudno to potem poprawić. Dlatego takie zadanie należy dać tylko fachowcowi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 22:44
- Lokalizacja: Poznań
-
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 22:44
- Lokalizacja: Poznań
-
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 22:44
- Lokalizacja: Poznań
-
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 22:44
- Lokalizacja: Poznań