[B3 1.6 pp] dziwne zachowanie w ukladzie chlodzenia:(
to znaczy że w nagrzewnicy nie ma żadnych rurek płyn opada na dno nagrzewnicy i ja ogrzewa ,a jak jest zamulona nagrzewnica np do polowy to płyn przez nią przeplywa tylko górą i jej nie ogrzewapablo89dg pisze:Panowie a co myslicie jak by wlac w ulad jakis srodek przedtkajacy podobno sa takie srodki?? dziwi mnie to jeszcze ze jak juz ta temperatura wzrasta na tym wolnym biegu to tylko do 90 stopni i maleje :-|
[ Dodano: 2013-03-17, 23:09 ]
co to znaczy ze grawitacyjny?:)
Panowie w czwartek sie za to wezme i napisze co dalo czyszczenie tej nagrzewnicy najpierw zrobie tak jak mowi kolega szaakaal a pozniej bede chcial cos wlac do tej nagrzewnicy jakis srodek co mi pomoze ja pzetkac podjade do sklepu i moze cos mi poleca a pozniej przeposzcze przez nia wode pod cisneniem i zobacze co sie stanie:)
jakies zastrzezenia odnosnie tej operacji?:) kazda podpowiedz jest wazna:)
[ Dodano: 2013-03-18, 21:46 ]
no i jeszcze zastanawiem mnie to ze jesli juz jest ta nagrzewnica zatkana to czemu sa takie skoki temperatury toznaczy rosie do 90 a po chwili maleje... moze to zagrazac w jakims stopniu dla silnika czy cos, czy poki jest w normie czyli max 90 stopmni nie mam sie czym martwc?
jakies zastrzezenia odnosnie tej operacji?:) kazda podpowiedz jest wazna:)
[ Dodano: 2013-03-18, 21:46 ]
no i jeszcze zastanawiem mnie to ze jesli juz jest ta nagrzewnica zatkana to czemu sa takie skoki temperatury toznaczy rosie do 90 a po chwili maleje... moze to zagrazac w jakims stopniu dla silnika czy cos, czy poki jest w normie czyli max 90 stopmni nie mam sie czym martwc?
podczas jazdy powinieneś miec nie mniej jak 90st. jak masz mniej niż ta wartość to silnik sie nie dogrzewa... nie piłuj silnika, jazda na niedogrzanym silniku tez szkodzi... tutaj obstawiam czujnik temp. lub termostat... ze wskazaniem na to drugie wymien termostat i powinienes miec po problemie w tej materii.sa takie skoki temperatury toznaczy rosie do 90 a po chwili maleje... moze to zagrazac w jakims stopniu dla silnika
kolego tylko jak grzalem auto na postoju trzymajac o na obrotach to termostat sie otworzyl i wentylator sie wlaczyl i bylo wszystko ok , a jak go zostawie poprostu na luzie i pracuje sobie tam na swoich obrotach czyli 1000 to temperatura rosnie do 90 a pozniej spada sama bez pomocy chlodnicy i wentylatora termostat tez sie nie oitwiera bo dolny waz jest zimny, i czy to jest normalne...
pablo89dg wiem że może być z tym troche pier...a ale wyjmij ten termostat i zobacz jak chodzi w palcach... ciężko czy lekko... jak w miare lekko to załóż go zpowrotem
a winny bedzie czujnik temperatury, ktory podaje zły sygnał na wskaźnik... może po prostu nie ma odpowiedniego styku spróbuj lekko poruszać kabelkami tego czujnika... ewentualnie sprawdzić i oczyścić piny czujnika, wtyczki, sprawdzić wiązkę np. poprzez próbę rezystorem a potem się brać za wymianę uszkodzonego czujnika.
a winny bedzie czujnik temperatury, ktory podaje zły sygnał na wskaźnik... może po prostu nie ma odpowiedniego styku spróbuj lekko poruszać kabelkami tego czujnika... ewentualnie sprawdzić i oczyścić piny czujnika, wtyczki, sprawdzić wiązkę np. poprzez próbę rezystorem a potem się brać za wymianę uszkodzonego czujnika.
a zbiorniczek wyrównawczy płynu w którym miejscu sie poci? gdzies na jego zgrzewach czy przy wężach? jak przy wężykach to wystarczy załozyć nowe cybanty i dociągnąć je lepiej...
sprawdziłeś czujnik temp? wszystko z nim jest si?
a skoro objaw nie ustąpil to ompa wody też może być, bo na wolnych obrotach może nie mieć siły przepychać. Kiedy ostatnio robiłeś rozrząd i czy wymieniałeś przy tej okazji pompę wody ?
sprawdziłeś czujnik temp? wszystko z nim jest si?
a skoro objaw nie ustąpil to ompa wody też może być, bo na wolnych obrotach może nie mieć siły przepychać. Kiedy ostatnio robiłeś rozrząd i czy wymieniałeś przy tej okazji pompę wody ?
a wiec tak wlasnie wrocilem od auta, i dzis zdiolem pompe rozebralem ja porownalem z nowa ktora kupilem ale nie wymienialem bo nie widzialem potrzeby zagrzalem jeszcze rez termostat i sie otwiera przeczyscilem chlodnice tym srodkiem i nic caly czas to samo objawy te same ... juz nie wiem co to moze byc pomocy :cry:
:shock:
hmm, a wiec tak; to że termostat sie otwiera to nie znaczy że jest sprawny bo jeżeli dolny i górny wąż są ciepłe to kapa bo one maja być grące że jak dotkniesz to nie utrzymasz... jak są ciepłe to znaczy że termostat za szybko puszcza i na dodatek jest otwarty...
co chodzi jeszcze o zimne powietrze to przyszła mi na myśl klapa od sterowania gorącego powietrza... możliwe że jest bez gąbki uszczelniającej, która się z czasem wykrusza i są w niej dziury...
a jak klapka okaże się ok to wydaje mi sie że to wszystko to mogą być pierwsze oznaki umierającej uszczelki pod głowicą
hmm, a wiec tak; to że termostat sie otwiera to nie znaczy że jest sprawny bo jeżeli dolny i górny wąż są ciepłe to kapa bo one maja być grące że jak dotkniesz to nie utrzymasz... jak są ciepłe to znaczy że termostat za szybko puszcza i na dodatek jest otwarty...
co chodzi jeszcze o zimne powietrze to przyszła mi na myśl klapa od sterowania gorącego powietrza... możliwe że jest bez gąbki uszczelniającej, która się z czasem wykrusza i są w niej dziury...
a jak klapka okaże się ok to wydaje mi sie że to wszystko to mogą być pierwsze oznaki umierającej uszczelki pod głowicą
powiem tak termostat jest sprawny jestem pewnien bo jak na postoju go grzeje i dojdzie do temperatury w ktorej sie otwieral przed awaria to sie otwiera zas jak stoji na wolnych obrotach to temperatura jest nawet wyezsza bym powiedzial niz ta co sie otwiera i dupa nic jak dodam gazu spada... a gabki byly wkladane nowe nie dawno:)