Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 pp] dziwne zachowanie w ukladzie chlodzenia:(

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 18 mar 2013, 20:58

a mi to panowie wygląda na głowicę

Awatar użytkownika
maly81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 15 gru 2008, 20:00
Lokalizacja: bialystok / sztabin

Post autor: maly81 » 18 mar 2013, 21:29

pablo89dg pisze:Panowie a co myslicie jak by wlac w ulad jakis srodek przedtkajacy podobno sa takie srodki?? dziwi mnie to jeszcze ze jak juz ta temperatura wzrasta na tym wolnym biegu to tylko do 90 stopni i maleje :-|

[ Dodano: 2013-03-17, 23:09 ]
co to znaczy ze grawitacyjny?:)
to znaczy że w nagrzewnicy nie ma żadnych rurek płyn opada na dno nagrzewnicy i ja ogrzewa ,a jak jest zamulona nagrzewnica np do polowy to płyn przez nią przeplywa tylko górą i jej nie ogrzewa

pablo89dg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 26 gru 2009, 22:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: pablo89dg » 18 mar 2013, 21:40

Panowie w czwartek sie za to wezme i napisze co dalo czyszczenie tej nagrzewnicy najpierw zrobie tak jak mowi kolega szaakaal a pozniej bede chcial cos wlac do tej nagrzewnicy jakis srodek co mi pomoze ja pzetkac podjade do sklepu i moze cos mi poleca a pozniej przeposzcze przez nia wode pod cisneniem i zobacze co sie stanie:)


jakies zastrzezenia odnosnie tej operacji?:) kazda podpowiedz jest wazna:)

[ Dodano: 2013-03-18, 21:46 ]
no i jeszcze zastanawiem mnie to ze jesli juz jest ta nagrzewnica zatkana to czemu sa takie skoki temperatury toznaczy rosie do 90 a po chwili maleje... moze to zagrazac w jakims stopniu dla silnika czy cos, czy poki jest w normie czyli max 90 stopmni nie mam sie czym martwc?

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 19 mar 2013, 11:49

sa takie skoki temperatury toznaczy rosie do 90 a po chwili maleje... moze to zagrazac w jakims stopniu dla silnika
podczas jazdy powinieneś miec nie mniej jak 90st. jak masz mniej niż ta wartość to silnik sie nie dogrzewa... nie piłuj silnika, jazda na niedogrzanym silniku tez szkodzi... tutaj obstawiam czujnik temp. lub termostat... ze wskazaniem na to drugie ;-) wymien termostat i powinienes miec po problemie w tej materii.

pablo89dg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 26 gru 2009, 22:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: pablo89dg » 19 mar 2013, 20:45

kolego tylko jak grzalem auto na postoju trzymajac o na obrotach to termostat sie otworzyl i wentylator sie wlaczyl i bylo wszystko ok , a jak go zostawie poprostu na luzie i pracuje sobie tam na swoich obrotach czyli 1000 to temperatura rosnie do 90 a pozniej spada sama bez pomocy chlodnicy i wentylatora termostat tez sie nie oitwiera bo dolny waz jest zimny, i czy to jest normalne...

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 19 mar 2013, 21:16

pablo89dg wiem że może być z tym troche pier...a ale wyjmij ten termostat i zobacz jak chodzi w palcach... ciężko czy lekko... jak w miare lekko to załóż go zpowrotem
a winny bedzie czujnik temperatury, ktory podaje zły sygnał na wskaźnik... może po prostu nie ma odpowiedniego styku spróbuj lekko poruszać kabelkami tego czujnika... ewentualnie sprawdzić i oczyścić piny czujnika, wtyczki, sprawdzić wiązkę np. poprzez próbę rezystorem a potem się brać za wymianę uszkodzonego czujnika.

pablo89dg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 26 gru 2009, 22:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: pablo89dg » 22 mar 2013, 22:26

a wiec tak termostat sprawdzony dziala.. nagrzewnica przeczyszczona specjalnym srdkiem... a objaw nie ustapil zauwazylem jeszcze ze poci sie pojemnik wyrownawczy plynu. co dalej robic??
jutro chce ten preparat wlac do calego ukaldu moze cos w innym miejscu sie przytkalo??

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 22 mar 2013, 23:29

a zbiorniczek wyrównawczy płynu w którym miejscu sie poci? gdzies na jego zgrzewach czy przy wężach? jak przy wężykach to wystarczy załozyć nowe cybanty i dociągnąć je lepiej...
sprawdziłeś czujnik temp? wszystko z nim jest si?
a skoro objaw nie ustąpil to ompa wody też może być, bo na wolnych obrotach może nie mieć siły przepychać. Kiedy ostatnio robiłeś rozrząd i czy wymieniałeś przy tej okazji pompę wody ?

pablo89dg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 26 gru 2009, 22:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: pablo89dg » 22 mar 2013, 23:38

pod korkirm sie poci, a pompe wymienialem rok temu gdzies moze troche dluzej

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 22 mar 2013, 23:52

korek do wymiany bo pod nim raczej powinno być sucho...
a skoro pompa jest si to póki co wlej ten preparat i odpowietrz układ raz jeszcze...
pomysle jeszcze co tam może być nie tak :-/
jutro jak to wszystko porobisz to zdaj raport co i jak... :-D :-P

pablo89dg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 26 gru 2009, 22:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: pablo89dg » 23 mar 2013, 19:44

a wiec tak wlasnie wrocilem od auta, i dzis zdiolem pompe rozebralem ja porownalem z nowa ktora kupilem ale nie wymienialem bo nie widzialem potrzeby zagrzalem jeszcze rez termostat i sie otwiera przeczyscilem chlodnice tym srodkiem i nic caly czas to samo objawy te same ... juz nie wiem co to moze byc pomocy :cry:

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 23 mar 2013, 20:51

:shock:
hmm, a wiec tak; to że termostat sie otwiera to nie znaczy że jest sprawny bo jeżeli dolny i górny wąż są ciepłe to kapa bo one maja być grące że jak dotkniesz to nie utrzymasz... jak są ciepłe to znaczy że termostat za szybko puszcza i na dodatek jest otwarty...

co chodzi jeszcze o zimne powietrze to przyszła mi na myśl klapa od sterowania gorącego powietrza... możliwe że jest bez gąbki uszczelniającej, która się z czasem wykrusza i są w niej dziury...

a jak klapka okaże się ok to wydaje mi sie że to wszystko to mogą być pierwsze oznaki umierającej uszczelki pod głowicą :-/

pablo89dg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 26 gru 2009, 22:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: pablo89dg » 23 mar 2013, 22:50

powiem tak termostat jest sprawny jestem pewnien bo jak na postoju go grzeje i dojdzie do temperatury w ktorej sie otwieral przed awaria to sie otwiera zas jak stoji na wolnych obrotach to temperatura jest nawet wyezsza bym powiedzial niz ta co sie otwiera i dupa nic jak dodam gazu spada... a gabki byly wkladane nowe nie dawno:)

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 24 mar 2013, 15:09

no rozumiem... a co myślisz o tym co napisałem na samym końcu mojego wczesniejszego postu? teoria z deczka naciągnięta ale ze dwa razy słyszałem o takich przypadkach...

pablo89dg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 26 gru 2009, 22:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: pablo89dg » 24 mar 2013, 20:41

chodzi Ci o ta uszczelke podglowica??

powiem tak biore taka mozliwosc pod uwage ale nie koniecznie bo nie mam innych objawow co do niej...

ale zastanawie mnie jeszcze czy reduktor od gazu nie robi takiego zamieszania co o tym myslisz??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl