ciekaw jestem skąd sie biora mity że jak jakiś wiekszy przebieg to albo pół-syntetyk albo minerał.
ja w każdym swoim aucie jeżdżę na syntetyku i nic sie nie dzieje.
jesli są wycieki to je usuwam i jeżdżę na syntetyku, jesli tylko Silnik nie połyka Ci sporych iości oleju, i nie ma wycieków, to lej syntetyk.
na tańsze oleje szkoda pieniędzy. bo to co dopłacisz do oleju przy kasie zwróci ci się w spalaniu nie mówiąc już o ochronie, silnika, jak i poprawie kultury pracy.
szczególnie widoczne w pięcio i sześcio cylindrowych silnikach gdzie mamy więcej punktów tarcia
[B3 1,6 TD SB]wymiana oleju z mineralnego na syntetyk
Hm. Macie racje. Przypomniałem sobie że był jeden wyciek który pominałem przy turbo. Jest to waż w stalowym oplocie idący od turbiny w doł do miski olejowej. Pominąłem ten fakt bo wąż idzie chyba przez trawers i trzeba by odkręcic dolną belke zawieszenia (nie wiem jak sie to nazywa fachowo). Widać wyciekający olej w miejscu w którym wąż jest zaciskany. Czy jakis zakład może dorobić taki wąż od reki? Żeby nie unieruchamiać samochodu na dłuższy czas? Pamiętam też że w dolocie powietrza do turbo były śladowe ilości oleju. Czy to świadczy o konieczności jego regeneracji czy mogą być inne przyczyny dostawania się tam oleju? DOstałem kiedyś wskazówke żeby sprawdzić luzy na ośce turbiny. Wszystko jest ok- sztywno zero luzów. Jesli chodzi o prace silnika po remoncie glowicy nie zauważylem jakiś niepokojących znaków. Odpala od kopa, turbina ładnie sie wkręca, silnik pracuje rowno na zimnym i ciepłym. Odpala bez problemu na mrozach bez ssania przy pierwszym podgrzaniu świec. Jedynie ten ubywający olej...
Znalazłem ten przewód na allegro:
http://allegro.pl/przewod-oleju-olejowy ... 83761.html
Cps takiego tylko do 1.6td. Myslicie ze bedzie pasowal z 1.9?
Wydaje mi sie że w 1.6 ma inny kształt, musze to sprawdzić...
Znalazłem ten przewód na allegro:
http://allegro.pl/przewod-oleju-olejowy ... 83761.html
Cps takiego tylko do 1.6td. Myslicie ze bedzie pasowal z 1.9?
Wydaje mi sie że w 1.6 ma inny kształt, musze to sprawdzić...
No właśnie to chciałem wiedzieć, bo słyszałem opinie ze nafta przeleci tak czy inaczej to tylko kwestia czasu. U mnie potrzebowała na to ok 4-5h. Natomiast niektórzy mechanicy mówili że jak nie przeleciała od razu to żebym się nie przejmował, żeby składac i jeżdzić. Miałem w planach wymiane pierścieni ale troche mnie to przeraziło bo trzeba wszystko rozbierać a potem wszystko w to samo miejsce poskładać. Nigdy tego nei robiłem. Natomiast z tego co sie orientuje koszt pierścieni nie jest taki duży- ok 120zl. Czy rozbieranie góry silnika jest konieczne przy wymianie pierścieni? Czy można to zrobić od dołu?
musisz koniecznie głowice zdjąć.
może i z początku to strasznie wygląda, ale te silniki są nie tylko proste w budowie i naprawie, ale taka wymiana jest łatwa, jeśli nigdy tego nie robiłeś to szczególnie uważaj przy zakładaniu pierścieni aby przy ich rozchylaniu nie rozłamać ich i przy składaniu kiedy będziesz kładł głowicę na bloku żeby nigdzie nie stuknąć, i przerysować przylgni głowicy.
potem jak będziesz miał wkręcone szpilki od głowicy wszystkie zoctaw sobie jeden obrót luzu i pchnij ją w stronę koła zanachowego. ochronie cię to potem od problemów z prowadzeniem paska rozrządu przy braku luzu, nakole pasowym pompy wtryskowej.
niby jakiś 1-2mm ale potrafi zrobić krecią robotę.
może i z początku to strasznie wygląda, ale te silniki są nie tylko proste w budowie i naprawie, ale taka wymiana jest łatwa, jeśli nigdy tego nie robiłeś to szczególnie uważaj przy zakładaniu pierścieni aby przy ich rozchylaniu nie rozłamać ich i przy składaniu kiedy będziesz kładł głowicę na bloku żeby nigdzie nie stuknąć, i przerysować przylgni głowicy.
potem jak będziesz miał wkręcone szpilki od głowicy wszystkie zoctaw sobie jeden obrót luzu i pchnij ją w stronę koła zanachowego. ochronie cię to potem od problemów z prowadzeniem paska rozrządu przy braku luzu, nakole pasowym pompy wtryskowej.
niby jakiś 1-2mm ale potrafi zrobić krecią robotę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 21 sty 2010, 20:57
- Lokalizacja: Węgrów
w 80 b4 1.9 Tdi przeszedłem z minerału na pól syntetyk i zero wycieków ani żadnych problemów.
juz 3 wymiana poł syntetyka przebieg 346tys i nic sie nie dzieje.
w a4 b5 1.9Tdi 96 r po sprowadzeniu wlałem odrazu pełen syntetyk 5w40 i tak samo żadnych problemów choć 300tys prawie, a ile jest naprawdę tego nie wie nikt Te mity o rozszczelnieniu sa bardzo nieprawdziwe
juz 3 wymiana poł syntetyka przebieg 346tys i nic sie nie dzieje.
w a4 b5 1.9Tdi 96 r po sprowadzeniu wlałem odrazu pełen syntetyk 5w40 i tak samo żadnych problemów choć 300tys prawie, a ile jest naprawdę tego nie wie nikt Te mity o rozszczelnieniu sa bardzo nieprawdziwe