Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,6 TD SB]wymiana oleju z mineralnego na syntetyk

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 28 kwie 2012, 12:05

Dobra, to ja odkopie po raz 2gi :mrgreen:
Za namową wielu osób z forum, którzy znają się na silnikach lepiej ode mnie postanowiłem zaryzykować i zmienić olej z mineralnego na półsyntetyczny. Zalałem 2 tygodnie temu Mobil Super 2000 Diesel 10-W40. Oczywiście wraz z nowym olejem przyszedł nowy filtr, a przed wymianą oleju i filtru silnik został wypłukany płukanką firmy BG. Póki co nic nie cieknie, silnik rozgrzany do temperatury roboczej pracuje tak cicho, że prawie go nie słychać (oprócz pompy wtryskowej), więc powiedzmy, że same plusy :-P
Niemniej jednak zaraz na początku jazdy na półsyntetyku zaczęły się cuda z ciśnieniem oleju na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku :shock:
Gdy T oleju osiągała 90st C i więcej to na wolnych obrotach ciśnienie spadało tak, że zapalała się kontrolka ciśnienia oleju, lekkie muśnięcie pedału gazu powodowało natychmiastowe jej zgaśnięcie. Doraźnie lekko zwiększyłem obroty biegu jałowego, jednak kontrolka nadal potrafiła się zapalić podczas jazdy w korku :evil:
Wczoraj zrobiłem trasę Poznań->Tczew->Elbląg, około 333km i stał się cud, bo po dojeździe do Tczewa kontrolka przestała się zapalać <ok> Ciśnienie oleju na wolnych obrotach nie jest zbyt dobre, ale już nie spada poniżej 0,3 bar a więc chyba nie ma się czego obawiać ?
Mógłby mi ktoś wyjaśnić dlaczego działy się takie cuda i dlaczego po przejechaniu trasy problem znikł ? Wcześniej po wymianie oleju jeździłem tylko dosyć krótkie odcinki w trasie (jadąc do pracy około 30km w trasie) no i oczywiście jeździłem po mieście (Poznań)

Pozdrawiam :-)

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 29 kwie 2012, 20:27

A takie cuda mogły Ci się dziać dlatego że płukanka może nie do końca wszystko wypłukała i smok pompy olejowej mógł być lekko przytkany a po dłuższej jeździe rozgrzany olej wyższe ciśnienie i wszystko mogło zejść. Ja zmieniłem też już jakiś czas temu z minerala na półsyntetyk i jestem zadowolony. łatwiejszy rozruch turbinka lżej kręci a mam nalatane 461 tyś. i jedyne co wymieniłem to uszczelka pod pokrywą zaworów ale to i tak z innego powodu bo musiałem rozrząd ustawić od początku na fabrycznych znakach bo zimą pasek przeskoczył na pompie.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 30 kwie 2012, 12:06

A więc teraz już będzie wszystko OK z ciśnieniem oleju ?

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 30 kwie 2012, 14:40

Tego to nikt Ci nie zagwarantuje że będzie już ok na 100%. A ile masz przelatane na tym oleju? Może warto byłoby już spuścić to co masz i nowy filterek i olej zalać

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 30 kwie 2012, 17:01

ja tam lałem odrazui pełny syntetyk i nigdy nic się nie działo...

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 30 kwie 2012, 17:08

Przejechałem nie więcej niż 1000km, ponadto nie ubyło mi nic na bagnecie :-)

slawi75TD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 30 mar 2011, 20:54
Lokalizacja: zachodniepomorze

Post autor: slawi75TD » 01 maja 2012, 22:54

witam,ja wymieniłem w lipcu 2011 na półsyntetyk i nie narzekam,autko lepiej chodzi,jak by miał lżej,od czasu do czasu dolewam kapkę oleju ale to nie przez to że cieknie gdzie popadnie,bo nie cieknie,tylko turbo mam troszeczkę rozjechane i wciąga mi olej.Ale tym się nie martwię,przed zmianą na półsyntetyk mineralnego też wciągał.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 02 maja 2012, 10:23

U mnie wszystko jest OK, półsyntetyk mojemu silnikowi nie zaszkodził :-)

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 02 maja 2012, 10:47

pawelrybak15 to zdecyduj się bo kilka postów wcześniej pisałeś że działo się coś z ciśnieniem oleju a teraz piszesz, że po zmianie wszystko ok.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 02 maja 2012, 11:13

slawe1983, przeczytaj uważnie co pisałem :-)
Cuda sie działy na początku, teraz jest już wszystko OK, ciśnienie oleju OK, silnik oleju nie spala <ok>

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 02 maja 2012, 21:35

czytam posty uważnie :mrgreen: A tak na przyszłość gdyby znów zaczęło Ci się dziać coś z ciśnieniem oleju na biegu jałowym to zajrzyj do smoka pompy olejowej czy nie jest zasyfiony.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 02 maja 2012, 23:34

Dziękuję za poradę :-)
Smok pompy olejowej jest dostępny po odkręceniu miski olejowej, tak ?

P.S. Widze, że też masz SB po modach, opisz proszę na PW co zmodziłeś :-)

enussss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 18 lut 2011, 20:47

Post autor: enussss » 06 maja 2012, 11:48

tak, mialem identyko to samo, tez raz sie zapalala raz byla przerwa miesieczna apotem znow sie zapalala, u mnie problemem byl poprostu czujnik.:) moze ta plukanka go jakos uszkodzila? jak to wgl mozliwe...;p

rogi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 28 wrz 2012, 15:39
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: rogi » 24 mar 2013, 19:06

Siema. Ja też mam problem w kwestii oleju. Wdzięczny będe za dobrą dadę. Jakiś czas temu robiłem remont góry silnika. Przy okazji zalałem cylindry naftą do poziomu żeby zobaczyć czy pierścienie nie puszczają. Nafta nie przeleciała, sprawdzałem 3-4 razy co ok 30 min i nie było widać jakiś wielkich ubytków jednak jak wracałem po kilku godzinach to nafty juz nie było. No i z tąd moje pytanie bo chce zlokalizowac przyczynę tego że ubywa mi ok 2-3l oleju na 6-7tys. km. Jesli chodzi o jakąkolwiek zabawe z silnikami był to mój pierwszy raz. Rozrząd ustawiałem po znakach. Czy taki (duży wg mnie) wyciek oleju może być spowodowany pierścieniami? Czy może jakikolwiek wpływ na to mieć żle ustawiony kąt wtrysku? Czy raczej stawiać na wyciek z silnika? Pytam bo wypadało by już olej zmienić i zastanawiałem się czy nie zalać go 15w40 czy 10w40? Aktualnie jest 10w40. Auto licznikowo ma przejechane ok 375tys. Nie wiem czy przebieg jest prawdziwy, ewentualnie może ktos wie czy da sie to sprawdzić (jakies plomby na liczniku czy cos?)?. Z góry dzieki za info :) DOdam jeszcze ze mam B3, 91r, 1.6td. Zauważyłem też że auto na obrotach jałowych lekko kopci na biało. Kiedy gwałtownie dodam gazy biała chmura za mną...

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 24 mar 2013, 21:37

Obejrzyj silnik z każdej strony czy nie widać wycieków. Zdejmij przewód idący od filtra powietrza do turbiny i zobacz czy tam nie ma oleju. Może turbo go bierze. Jeżeli głowicę robiłeś to jest w porządku. Możesz sprawdzić też ciśnienie w cylindrach, wtedy będziesz wiedział w jakiej jest kondycji silnik.
Co do oleju jak już jeździsz na półsyntrtyku to już na takim pozostań.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga