Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,6 TD SB]wymiana oleju z mineralnego na syntetyk

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 25 mar 2013, 00:20

ciekaw jestem skąd sie biora mity że jak jakiś wiekszy przebieg to albo pół-syntetyk albo minerał.
ja w każdym swoim aucie jeżdżę na syntetyku i nic sie nie dzieje.
jesli są wycieki to je usuwam i jeżdżę na syntetyku, jesli tylko Silnik nie połyka Ci sporych iości oleju, i nie ma wycieków, to lej syntetyk.
na tańsze oleje szkoda pieniędzy. bo to co dopłacisz do oleju przy kasie zwróci ci się w spalaniu nie mówiąc już o ochronie, silnika, jak i poprawie kultury pracy.
szczególnie widoczne w pięcio i sześcio cylindrowych silnikach gdzie mamy więcej punktów tarcia

rogi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 28 wrz 2012, 15:39
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: rogi » 25 mar 2013, 01:42

Hm. Macie racje. Przypomniałem sobie że był jeden wyciek który pominałem przy turbo. Jest to waż w stalowym oplocie idący od turbiny w doł do miski olejowej. Pominąłem ten fakt bo wąż idzie chyba przez trawers i trzeba by odkręcic dolną belke zawieszenia (nie wiem jak sie to nazywa fachowo). Widać wyciekający olej w miejscu w którym wąż jest zaciskany. Czy jakis zakład może dorobić taki wąż od reki? Żeby nie unieruchamiać samochodu na dłuższy czas? Pamiętam też że w dolocie powietrza do turbo były śladowe ilości oleju. Czy to świadczy o konieczności jego regeneracji czy mogą być inne przyczyny dostawania się tam oleju? DOstałem kiedyś wskazówke żeby sprawdzić luzy na ośce turbiny. Wszystko jest ok- sztywno zero luzów. Jesli chodzi o prace silnika po remoncie glowicy nie zauważylem jakiś niepokojących znaków. Odpala od kopa, turbina ładnie sie wkręca, silnik pracuje rowno na zimnym i ciepłym. Odpala bez problemu na mrozach bez ssania przy pierwszym podgrzaniu świec. Jedynie ten ubywający olej...

Znalazłem ten przewód na allegro:
http://allegro.pl/przewod-oleju-olejowy ... 83761.html

Cps takiego tylko do 1.6td. Myslicie ze bedzie pasowal z 1.9?
Wydaje mi sie że w 1.6 ma inny kształt, musze to sprawdzić...

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 25 mar 2013, 18:02

Skoro ubywa Ci tyle oleju, a jak miałeś zdjętą głowice i zalałeś naftą i nafta też przeleciała więc wszystko wskazuje na pierścienie. Sprawdź ciśnienie na cylindrach to będziesz wiedział konkretnie.

rogi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 28 wrz 2012, 15:39
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: rogi » 27 mar 2013, 00:47

No właśnie to chciałem wiedzieć, bo słyszałem opinie ze nafta przeleci tak czy inaczej to tylko kwestia czasu. U mnie potrzebowała na to ok 4-5h. Natomiast niektórzy mechanicy mówili że jak nie przeleciała od razu to żebym się nie przejmował, żeby składac i jeżdzić. Miałem w planach wymiane pierścieni ale troche mnie to przeraziło bo trzeba wszystko rozbierać a potem wszystko w to samo miejsce poskładać. Nigdy tego nei robiłem. Natomiast z tego co sie orientuje koszt pierścieni nie jest taki duży- ok 120zl. Czy rozbieranie góry silnika jest konieczne przy wymianie pierścieni? Czy można to zrobić od dołu?

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 27 mar 2013, 08:14

musisz koniecznie głowice zdjąć.
może i z początku to strasznie wygląda, ale te silniki są nie tylko proste w budowie i naprawie, ale taka wymiana jest łatwa, jeśli nigdy tego nie robiłeś to szczególnie uważaj przy zakładaniu pierścieni aby przy ich rozchylaniu nie rozłamać ich i przy składaniu kiedy będziesz kładł głowicę na bloku żeby nigdzie nie stuknąć, i przerysować przylgni głowicy.
potem jak będziesz miał wkręcone szpilki od głowicy wszystkie zoctaw sobie jeden obrót luzu i pchnij ją w stronę koła zanachowego. ochronie cię to potem od problemów z prowadzeniem paska rozrządu przy braku luzu, nakole pasowym pompy wtryskowej.
niby jakiś 1-2mm ale potrafi zrobić krecią robotę.

grzegorzzj1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 21 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: grzegorzzj1 » 28 mar 2013, 14:57

w 80 b4 1.9 Tdi przeszedłem z minerału na pól syntetyk i zero wycieków ani żadnych problemów.
juz 3 wymiana poł syntetyka przebieg 346tys i nic sie nie dzieje.
w a4 b5 1.9Tdi 96 r po sprowadzeniu wlałem odrazu pełen syntetyk 5w40 i tak samo żadnych problemów choć 300tys prawie, a ile jest naprawdę tego nie wie nikt :) Te mity o rozszczelnieniu sa bardzo nieprawdziwe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga