[b4 1.9tdi 1Z] Nie odpala
[B4, 1.9 TDI 1Z] ciężko odpala
Witam, od jakiegoś czasu moja 80-tka ciężko odpala, zdarza się to tylko czasami. Rano jak jest zimny nie ma żadnych problemów, ale po tym jak dojade do pracy czyli po jakichś 3 km zostawię auto na około pół godziny to nie chcę odpalić, trzeba długo kręcić rozrusznikiem, a jak odpali to chodzi jakby na trzech garkach, po chwili jest ok.
Ciekawe jest to, że jak przejadę więcej kilometrów, lub odpalam auto po więcej jak pół godziny raczej jest ok.
Prosze o pomoc.
Ciekawe jest to, że jak przejadę więcej kilometrów, lub odpalam auto po więcej jak pół godziny raczej jest ok.
Prosze o pomoc.
Ostatnio zmieniony 14 lis 2007, 20:33 przez Markos, łącznie zmieniany 1 raz.
ewidentnie na vaga i kąt wtrysku do ustawienia.
jesli czujnik temp. do kompa jest walniety to raczej bedzie palił bez problemów
przynajmniej ja tak miałem jak mi sie zpierniczył a siwece żarowe to grzały strasznie długo i chodził nierówno po wymianie czujnika wszystko wruciło do normy swiece grzały około 6s i skonczyła sie nierówna praca silnika na biegu jałowym
jesli czujnik temp. do kompa jest walniety to raczej bedzie palił bez problemów
przynajmniej ja tak miałem jak mi sie zpierniczył a siwece żarowe to grzały strasznie długo i chodził nierówno po wymianie czujnika wszystko wruciło do normy swiece grzały około 6s i skonczyła sie nierówna praca silnika na biegu jałowym
Witam
miałem podobny problem z pompą wtryskową u siebie, rano palił od kopa, a jak się zagrzał to był problem.Okazało się że się pompa traciła ciśnienie wtrysku jak się nagrzała.Sprawdzić to można w bardzo prosty sposób:zagrzej silnik do normalnej temperatury odczekaj pół godziny i sobie sprawdzisz czy pompa u Ciebie jest gorąca, jeżeli tak to polej ją wodą do momentu schłodzenia, jak już będzie zimna odpalaj, jak odpali od kopa to już wiesz co jest.Głowice w tego typu pompach są bardzo wrażliwe na jakość paliwa.Napisz jaki efekt dało doświadczenie.
Pozdro
miałem podobny problem z pompą wtryskową u siebie, rano palił od kopa, a jak się zagrzał to był problem.Okazało się że się pompa traciła ciśnienie wtrysku jak się nagrzała.Sprawdzić to można w bardzo prosty sposób:zagrzej silnik do normalnej temperatury odczekaj pół godziny i sobie sprawdzisz czy pompa u Ciebie jest gorąca, jeżeli tak to polej ją wodą do momentu schłodzenia, jak już będzie zimna odpalaj, jak odpali od kopa to już wiesz co jest.Głowice w tego typu pompach są bardzo wrażliwe na jakość paliwa.Napisz jaki efekt dało doświadczenie.
Pozdro
Miałem tez taki problem jeżeli auto z rana normalnie grzeje świece a po krótkiej trasie nie chce zapalić to jest to czujnik temperatury silnika i dpowiedziałny za grzanie świec!! Auto jest zbyt zimne zęby zapalić bez grzania świec a za ciepłe zęby je zagrzac dla uszkodzonego czujnika!! Auto zapewne odpala po dłuższym kręceniu lub dodaniu gazu!! przerabiałem ten problem jakiś tydzień temu!! Skocz z autem do elektronika lub sam wymień czujnik to 15 min roboty!!
[B4 1.9TDI Avant Z1] Problem z zapalaniem.
Witam wszystkich.
Od 2 tygodni jestem posiadaczem wymażonego autka. Niestety po paru dniach użytkowania pojawił się problem z uruchomieniem silnika.Jeśli to pierwszy rozruch tego dnia niema problemu, przygrzeję świecami ok.4sek. i autko odpala, jeśli auto jest w miare rozgrzane i było zgaszone ok. 15-20min to tez odpali bez problemu. Gorzej jeśli próbuję zapalić po kilku godzinach przerwy, świece nie grzeją i rozruch jest bardzo trudny( już dwukrotnie się poddawałem po 15min. niemocy). Dodam na koniec,że przez pierwsze dni nie było z tym problemu. Pomóżcie.
Od 2 tygodni jestem posiadaczem wymażonego autka. Niestety po paru dniach użytkowania pojawił się problem z uruchomieniem silnika.Jeśli to pierwszy rozruch tego dnia niema problemu, przygrzeję świecami ok.4sek. i autko odpala, jeśli auto jest w miare rozgrzane i było zgaszone ok. 15-20min to tez odpali bez problemu. Gorzej jeśli próbuję zapalić po kilku godzinach przerwy, świece nie grzeją i rozruch jest bardzo trudny( już dwukrotnie się poddawałem po 15min. niemocy). Dodam na koniec,że przez pierwsze dni nie było z tym problemu. Pomóżcie.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Myśle że przycznyna bedzie inna niż świece, predzej czunjnik temperatury do ecu, ale pomijajać nawet niegrzenie swice to moto i tak powinien odpalić troche gorzej ale powinien bez wiekszych problemów. Proponuje podłaczyć vaga i zczytać możliwe błedy, coś mi sie wydaje ze problem bedzie wiekszy niż same grzanie swiec.
Witam.
Niedawno miałem ten sam problem. Nagle rano autko nie chciało palić. Mrozu w nocy nie było, a akumulator jak najbardziej sprawny. Odpalał bardzo cieżko po 2-4 kręceniach. Męczyłem sie tak ze trzy dni.Już miałem sprawdzać jak z grzaniem świec,po przekażnikach itp. Grzałem po 2 razy po kilkanaście sekund i nic. Kiedy za którymś razem odpaliłem,podniosłem maskę i...w przewodzie paliwowym między filtrem a pompą ślicznie płynie sobie stado pęcherzyków powietrza. Okazało sie układ paliwowy bierze mi lewe powietrze. Wcześniej pom prostu nie zwróciłem na to uwagi.Podokręcałem wszystkie obejmy na układzie paliwowym,przy filtrze paliwa oraz przy wyjsciu z baku (dekielek w bagażniku). Sprawdziłem przewody paliwowe pod spodem auta. Teraz wszystko chodzi jak w zegarku. Pali na dotyk. Może masz podobny problem.
Pozdrawiam.
Niedawno miałem ten sam problem. Nagle rano autko nie chciało palić. Mrozu w nocy nie było, a akumulator jak najbardziej sprawny. Odpalał bardzo cieżko po 2-4 kręceniach. Męczyłem sie tak ze trzy dni.Już miałem sprawdzać jak z grzaniem świec,po przekażnikach itp. Grzałem po 2 razy po kilkanaście sekund i nic. Kiedy za którymś razem odpaliłem,podniosłem maskę i...w przewodzie paliwowym między filtrem a pompą ślicznie płynie sobie stado pęcherzyków powietrza. Okazało sie układ paliwowy bierze mi lewe powietrze. Wcześniej pom prostu nie zwróciłem na to uwagi.Podokręcałem wszystkie obejmy na układzie paliwowym,przy filtrze paliwa oraz przy wyjsciu z baku (dekielek w bagażniku). Sprawdziłem przewody paliwowe pod spodem auta. Teraz wszystko chodzi jak w zegarku. Pali na dotyk. Może masz podobny problem.
Pozdrawiam.
marder pisze:Witam.
Niedawno miałem ten sam problem. Nagle rano autko nie chciało palić. Mrozu w nocy nie było, a akumulator jak najbardziej sprawny. Odpalał bardzo cieżko po 2-4 kręceniach. Męczyłem sie tak ze trzy dni.Już miałem sprawdzać jak z grzaniem świec,po przekażnikach itp. Grzałem po 2 razy po kilkanaście sekund i nic. Kiedy za którymś razem odpaliłem,podniosłem maskę i...w przewodzie paliwowym między filtrem a pompą ślicznie płynie sobie stado pęcherzyków powietrza. Okazało sie układ paliwowy bierze mi lewe powietrze. Wcześniej pom prostu nie zwróciłem na to uwagi.Podokręcałem wszystkie obejmy na układzie paliwowym,przy filtrze paliwa oraz przy wyjsciu z baku (dekielek w bagażniku). Sprawdziłem przewody paliwowe pod spodem auta. Teraz wszystko chodzi jak w zegarku. Pali na dotyk. Może masz podobny problem.
Pozdrawiam.
Chcesz powiedziec, ze przy minusowych temperaturach tez tak na dotyk Ci pali z pierwszego obrotu rozrusznika?
[ Dodano: 2007-12-11, 22:44 ]
A jak z filtrem paliwa? Czy jest dawno zmieniany, TDI lubia czystosc i filterki nowe zeby o nie zadbachubus pisze:Witam wszystkich.
Od 2 tygodni jestem posiadaczem wymażonego autka. Niestety po paru dniach użytkowania pojawił się problem z uruchomieniem silnika.Jeśli to pierwszy rozruch tego dnia niema problemu, przygrzeję świecami ok.4sek. i autko odpala, jeśli auto jest w miare rozgrzane i było zgaszone ok. 15-20min to tez odpali bez problemu. Gorzej jeśli próbuję zapalić po kilku godzinach przerwy, świece nie grzeją i rozruch jest bardzo trudny( już dwukrotnie się poddawałem po 15min. niemocy). Dodam na koniec,że przez pierwsze dni nie było z tym problemu. Pomóżcie.
A powiedzcie mi jak wygląda w tym modelu prawidłowe działanie świec.Umnie jest tak: temperatura na dworze +3 ,pierwsze uruchomienie silnika- czas grzania swiec 3-4s., natomiast gdy autko było jeżdżone tego dnia a temperature ciężko określić bo jest poniżej 50*C kontrolka grzania świeci ok.1s.Dodam ,że świece są nowe.