Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9tdi 1Z] Nie odpala

Markos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 24 cze 2007, 16:25
Lokalizacja: żywiec

[B4, 1.9 TDI 1Z] ciężko odpala

Post autor: Markos » 11 lis 2007, 11:02

Witam, od jakiegoś czasu moja 80-tka ciężko odpala, zdarza się to tylko czasami. Rano jak jest zimny nie ma żadnych problemów, ale po tym jak dojade do pracy czyli po jakichś 3 km zostawię auto na około pół godziny to nie chcę odpalić, trzeba długo kręcić rozrusznikiem, a jak odpali to chodzi jakby na trzech garkach, po chwili jest ok.

Ciekawe jest to, że jak przejadę więcej kilometrów, lub odpalam auto po więcej jak pół godziny raczej jest ok.

Prosze o pomoc.
Ostatnio zmieniony 14 lis 2007, 20:33 przez Markos, łącznie zmieniany 1 raz.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 11 lis 2007, 14:58

Na początek do sprawdzenia czujnik temp silnika do komputera i kąt wtrysku

camel 25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 06 maja 2007, 21:18
Lokalizacja: Białystok

Post autor: camel 25 » 14 lis 2007, 18:42

Witam :-) miałem podobny kłopot, trzeba ustawic zapłon, w moim miescie to koszt ok 50zł i ok 20 min roboty, mozna to zrobic samemu, trzeba miec odpowiedni czujnik 8-)

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 14 lis 2007, 20:33

kąt wtrysku

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 14 lis 2007, 20:48

ewidentnie na vaga i kąt wtrysku do ustawienia.

jesli czujnik temp. do kompa jest walniety to raczej bedzie palił bez problemów

przynajmniej ja tak miałem jak mi sie zpierniczył a siwece żarowe to grzały strasznie długo i chodził nierówno po wymianie czujnika wszystko wruciło do normy swiece grzały około 6s i skonczyła sie nierówna praca silnika na biegu jałowym

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 14 lis 2007, 22:43

Witam
miałem podobny problem z pompą wtryskową u siebie, rano palił od kopa, a jak się zagrzał to był problem.Okazało się że się pompa traciła ciśnienie wtrysku jak się nagrzała.Sprawdzić to można w bardzo prosty sposób:zagrzej silnik do normalnej temperatury odczekaj pół godziny i sobie sprawdzisz czy pompa u Ciebie jest gorąca, jeżeli tak to polej ją wodą do momentu schłodzenia, jak już będzie zimna odpalaj, jak odpali od kopa to już wiesz co jest.Głowice w tego typu pompach są bardzo wrażliwe na jakość paliwa.Napisz jaki efekt dało doświadczenie.
Pozdro ;-)

cue
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 14 sie 2007, 10:26
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: cue » 15 lis 2007, 12:06

Miałem tez taki problem jeżeli auto z rana normalnie grzeje świece a po krótkiej trasie nie chce zapalić to jest to czujnik temperatury silnika i dpowiedziałny za grzanie świec!! Auto jest zbyt zimne zęby zapalić bez grzania świec a za ciepłe zęby je zagrzac dla uszkodzonego czujnika!! Auto zapewne odpala po dłuższym kręceniu lub dodaniu gazu!! przerabiałem ten problem jakiś tydzień temu!! Skocz z autem do elektronika lub sam wymień czujnik to 15 min roboty!!

hubus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 11 gru 2007, 11:34

[B4 1.9TDI Avant Z1] Problem z zapalaniem.

Post autor: hubus » 11 gru 2007, 12:20

Witam wszystkich.
Od 2 tygodni jestem posiadaczem wymażonego autka. Niestety po paru dniach użytkowania pojawił się problem z uruchomieniem silnika.Jeśli to pierwszy rozruch tego dnia niema problemu, przygrzeję świecami ok.4sek. i autko odpala, jeśli auto jest w miare rozgrzane i było zgaszone ok. 15-20min to tez odpali bez problemu. Gorzej jeśli próbuję zapalić po kilku godzinach przerwy, świece nie grzeją i rozruch jest bardzo trudny( już dwukrotnie się poddawałem po 15min. niemocy). Dodam na koniec,że przez pierwsze dni nie było z tym problemu. Pomóżcie.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 11 gru 2007, 12:37

Myśle że przycznyna bedzie inna niż świece, predzej czunjnik temperatury do ecu, ale pomijajać nawet niegrzenie swice to moto i tak powinien odpalić troche gorzej ale powinien bez wiekszych problemów. Proponuje podłaczyć vaga i zczytać możliwe błedy, coś mi sie wydaje ze problem bedzie wiekszy niż same grzanie swiec.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 11 gru 2007, 12:56

Było to na forum wiele razy POSZUKAJ :!: :!: :!:

marder
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:57

Post autor: marder » 11 gru 2007, 21:50

Witam.
Niedawno miałem ten sam problem. Nagle rano autko nie chciało palić. Mrozu w nocy nie było, a akumulator jak najbardziej sprawny. Odpalał bardzo cieżko po 2-4 kręceniach. Męczyłem sie tak ze trzy dni.Już miałem sprawdzać jak z grzaniem świec,po przekażnikach itp. Grzałem po 2 razy po kilkanaście sekund i nic. Kiedy za którymś razem odpaliłem,podniosłem maskę i...w przewodzie paliwowym między filtrem a pompą ślicznie płynie sobie stado pęcherzyków powietrza. Okazało sie układ paliwowy bierze mi lewe powietrze. Wcześniej pom prostu nie zwróciłem na to uwagi.Podokręcałem wszystkie obejmy na układzie paliwowym,przy filtrze paliwa oraz przy wyjsciu z baku (dekielek w bagażniku). Sprawdziłem przewody paliwowe pod spodem auta. Teraz wszystko chodzi jak w zegarku. Pali na dotyk. Może masz podobny problem.
Pozdrawiam.

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 11 gru 2007, 22:42

marder pisze:Witam.
Niedawno miałem ten sam problem. Nagle rano autko nie chciało palić. Mrozu w nocy nie było, a akumulator jak najbardziej sprawny. Odpalał bardzo cieżko po 2-4 kręceniach. Męczyłem sie tak ze trzy dni.Już miałem sprawdzać jak z grzaniem świec,po przekażnikach itp. Grzałem po 2 razy po kilkanaście sekund i nic. Kiedy za którymś razem odpaliłem,podniosłem maskę i...w przewodzie paliwowym między filtrem a pompą ślicznie płynie sobie stado pęcherzyków powietrza. Okazało sie układ paliwowy bierze mi lewe powietrze. Wcześniej pom prostu nie zwróciłem na to uwagi.Podokręcałem wszystkie obejmy na układzie paliwowym,przy filtrze paliwa oraz przy wyjsciu z baku (dekielek w bagażniku). Sprawdziłem przewody paliwowe pod spodem auta. Teraz wszystko chodzi jak w zegarku. Pali na dotyk. Może masz podobny problem.
Pozdrawiam.

Chcesz powiedziec, ze przy minusowych temperaturach tez tak na dotyk Ci pali z pierwszego obrotu rozrusznika?

[ Dodano: 2007-12-11, 22:44 ]
hubus pisze:Witam wszystkich.
Od 2 tygodni jestem posiadaczem wymażonego autka. Niestety po paru dniach użytkowania pojawił się problem z uruchomieniem silnika.Jeśli to pierwszy rozruch tego dnia niema problemu, przygrzeję świecami ok.4sek. i autko odpala, jeśli auto jest w miare rozgrzane i było zgaszone ok. 15-20min to tez odpali bez problemu. Gorzej jeśli próbuję zapalić po kilku godzinach przerwy, świece nie grzeją i rozruch jest bardzo trudny( już dwukrotnie się poddawałem po 15min. niemocy). Dodam na koniec,że przez pierwsze dni nie było z tym problemu. Pomóżcie.
A jak z filtrem paliwa? Czy jest dawno zmieniany, TDI lubia czystosc i filterki nowe zeby o nie zadbac

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 11 gru 2007, 23:07

1 kąt wtrysku do ustawienia - to podstawa
2 filterki do wymiany
3 sprawdzić czy przewody nie są zapowietrzone

hubus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 11 gru 2007, 11:34

Post autor: hubus » 12 gru 2007, 10:40

A powiedzcie mi jak wygląda w tym modelu prawidłowe działanie świec.Umnie jest tak: temperatura na dworze +3 ,pierwsze uruchomienie silnika- czas grzania swiec 3-4s., natomiast gdy autko było jeżdżone tego dnia a temperature ciężko określić bo jest poniżej 50*C kontrolka grzania świeci ok.1s.Dodam ,że świece są nowe.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 12 gru 2007, 10:45

To normalny objaw że rano tylko grzeje swiece a potem jeżeli nie spadnie wystarczająco nisko temp to nie bedzie grzał swiec.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl