Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8S JN] Co to za króciec??

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
lysy_pelplin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 09 sie 2007, 17:36

[B3 1.8S JN] Co to za króciec??

Post autor: lysy_pelplin » 31 mar 2013, 19:26

Witam. Tak jak w temacie potrzebuje informacji gdzie ten króciec zaznaczony na czerwono powinien być podłączony??

Obrazek

Druga sprawa to za niskie obroty na zimnym silniku oraz pływające obroty ale tylko na zagrzanym silniku (od 30 do 70 st. wszystko jest o.k.)

I jeszcze jedno nie mogę znaleźć złącza vag. Szukałem w skrzynce bezpieczników oraz nad pedałami i nic tam nie ma.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 31 mar 2013, 19:31

Nie wiem czy to nie jest przypadkiem miejsce gdzie był podłączony silniczek krokowy. Jak się ma LPG to podłącza się go miksera gazu a tu pozostaje dziura. Druga opcja to mógł tu być podłączony filtr węglowy pochłaniający opary ze zbiornika.

Co do drugiego pytania to chyba w JN nie takiego złącza, zdejmij półkę i poszukaj pod nią bo może ktoś wypiął złącza z tej półki. I tak z tych złączy będziesz mógł co najwyżej odczytać kody błyskowe.

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Re: [B3 1.8S JN] Co to za króciec??

Post autor: LUPO » 31 mar 2013, 19:39

lysy_pelplin pisze:Witam. Tak jak w temacie potrzebuje informacji gdzie ten króciec zaznaczony na czerwono powinien być podłączony??

[url=http://images38.fotosik.pl/2000/c90eb2c8f6d7aeeem.jpg]Obrazek[/URL]

Druga sprawa to za niskie obroty na zimnym silniku oraz pływające obroty ale tylko na zagrzanym silniku (od 30 do 70 st. wszystko jest o.k.)

I jeszcze jedno nie mogę znaleźć złącza vag. Szukałem w skrzynce bezpieczników oraz nad pedałami i nic tam nie ma.
króciec ma być zaślepiony i wyczyść silniczek krokowy

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 mar 2013, 19:41

LUPO pisze:wyczyść silniczek krokowy
w JN nie ma czegoś takiego :-P jest za to zawór dodatkowego powietrza

lysy_pelplin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 09 sie 2007, 17:36

Post autor: lysy_pelplin » 31 mar 2013, 20:07

Zawór dodatkowego powietrza sprawny- po ściśnięciu przewodu spadają obroty. Jakieś inne pomysły??
A co z tym falowaniem?? Dziwne, że tylko na rozgrzanym silniku.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 31 mar 2013, 20:31

lysy_pelplin pisze:Zawór dodatkowego powietrza sprawny- po ściśnięciu przewodu spadają obroty.
Spadają ale i jednocześnie dalej faluje?
Jeszcze w JN jest coś takiego jak: Zawór dwudrożny układu zwiększania obrotów biegu jałowego. A przynajmniej tak twierdzi książka Regulują i naprawiam Audi 80, choć na dalszych stronach nie opisali tego ustrojstwa.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 mar 2013, 20:36

lysy_pelplin pisze:I jeszcze jedno nie mogę znaleźć złącza vag.
bo tam nie da się vag'a podłączyć ino wybłyskanie kodów pozostaje
aldi pisze:Jeszcze w JN jest coś takiego jak: Zawór dwudrożny układu zwiększania obrotów biegu jałowego. A przynajmniej tak twierdzi książka Regulują i naprawiam Audi 80, choć na dalszych stronach nie opisali tego ustrojstwa.
o właśnie o tym chciałem wspomnieć :-P

lysy_pelplin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 09 sie 2007, 17:36

Post autor: lysy_pelplin » 31 mar 2013, 20:53

Obroty są niskie ale nie falują dopiero po pełnym zagrzaniu silnika tj ok. 80 st. zaczyna sie falowanie. Jak sprawdzic te kody?? Gdznie jest złącze??

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 mar 2013, 21:06


lysy_pelplin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 09 sie 2007, 17:36

Post autor: lysy_pelplin » 31 mar 2013, 21:10

Ten post już przeglądałem i wiem jak wygląda OBD ale u mnie go nie ma nad nogami kierowcy.
A co z tymi obrotami i falowaniem panowie?? Ktoś może miał taki przypadek??

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 mar 2013, 21:18

A co z tymi obrotami i falowaniem panowie?? Ktoś może miał taki przypadek??
w tym nie pomogę bo ja takiego przypadku nie miałem ale np. słyszałem że sonda może robić takie cyrki

lysy_pelplin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 09 sie 2007, 17:36

Post autor: lysy_pelplin » 31 mar 2013, 21:25

A może wiesz jak najlepiej sprawdziż sondę??

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 mar 2013, 21:31

lysy_pelplin pisze:A może wiesz jak najlepiej sprawdziż sondę??
no najlepiej to na oscyloskop ale i zwykłym miernikiem się da chodź nie zawsze to zależy od miernika najlepiej analogowym. I normalnie podłączasz woltomierz + do przewodu sondy i masa z silnika i heja. No w każdym razie ma oscylować od 0.1 do 1 V.

Bo sondę masz pewnie jedno przewodową przynajmniej u mnie taka była!

lysy_pelplin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 09 sie 2007, 17:36

Post autor: lysy_pelplin » 31 mar 2013, 21:37

Tak mam sondę jednoprzewodową. To może być przyczyna falowania na gorącym silniku. A co z niskimi obrotami??

bobsley6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 04 gru 2007, 16:29

Post autor: bobsley6 » 03 kwie 2013, 10:16

kolego ten przewod zaslepiony idzie do zaworu który znajduje sie po prawej stronie silnika zaraz pod kolektorem ssacym. A falowanie obrotów po wymianie sondy lambda sie nie pozbedziesz. Masz bardzo prozaiczny silnik i wymiana sondy lambda poprawi tylko dawke paliwa.... (nieznacznie ale poprawi). Jesli chodzi poprawienie obrotów w twoim silniku to przedewszystkim zakup sobie zmywacz (odtłuszczacz ) w sprayu. Rozgrzej silnik i psikaj na wsyztskie połaczenia przewodów , wtryski itp. Jesli zacznie sie dusic , zwiekszać obroty silnika ( jednym słowem reagowac na zwiekoszoną dawke czegos co sie pali ) tzn ze masz nieszczelnosc i musisz sie tym zająć. JEsli takowej nie a cały układ masz prawidłowo podłaczony to asz cos nie tak ze sterowaniem paliwa. tzn wtryski , regulator cisnienia itp.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl