[1.9TDi 1Z] Przeskakujący rozrząd...
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
[1.9TDi 1Z] Przeskakujący rozrząd...
Siemka może ktoś z Was spotkał się samoczynnie przeskakującym rozrządzie... 3x w krótkim czasie to już przesada i to gruba.
Pasek napięty nie widzę opcji, że sam z siebie mógł przeskoczyć, napinacz dobry na drugim innym podmienionym - to samo. Przeskakuje o 1-2 ząbki.
Gdy to wszystko jest złożone chodzi sobie prawidłowo żadnych niepokojących zachować na pasku/rolkach nie widzę
Moje podejrzenia padają na klin w pompie/kole pasowym ale to tylko przypuszczenia.
Tak czy siak zamierzam w następnym tyg. to wszystko rozebrać posprawdzać ale warto też Was zapytać na co zwrócić szczególną uwagę :]
Pasek napięty nie widzę opcji, że sam z siebie mógł przeskoczyć, napinacz dobry na drugim innym podmienionym - to samo. Przeskakuje o 1-2 ząbki.
Gdy to wszystko jest złożone chodzi sobie prawidłowo żadnych niepokojących zachować na pasku/rolkach nie widzę
Moje podejrzenia padają na klin w pompie/kole pasowym ale to tylko przypuszczenia.
Tak czy siak zamierzam w następnym tyg. to wszystko rozebrać posprawdzać ale warto też Was zapytać na co zwrócić szczególną uwagę :]
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ustaw zero żeby było "przecięte w pół " dolną krawędzią okienka w skrzyni i wtedy zobacz ja są ustawione koła ,tzn.czy koło na pompie i wycięcie wałka rozrządu jest tak samo przesunięte ...jeśli oba są tak samo przesuniete ,to rozrząd przeskakuje tam gdzie w 99% przypadków ,czyli na dolnym małym kole rozrządu na wale ...trzeba rozpiąć rozrząd ,zblokować czymś wał ,założyć dwunastokątną nasadkę 18 tkę na śrube koła pasowego i sprawdzić czy przy zblokowanym wale coś się tam czasem nie rusza ...rozrząd może też przeskoczyć z winy pompy wtryskowej ,której to koło pasowe , wskutek jakiegoś nieszczęścia wewnątrz pompy ,zaczyna stawiać znacznie większy opór niż powinno ,wtedy jako że na tak dużych kołach nie ma opcji żeby pasek przeskoczył ,ustępuje rolka z samonapinaczem , pasek przeskoczy na małym dolnym kole a rolka wraca na swoje miejsce ...i niby wszystko napięte jak nalezy ,a rozrzad przeskoczył ...Co do wyślizganych kół pasowych ,to raczej nie ma takiej opcji Jest też opcja że rolka z samonapinaczem jest felerna ,ale skoro wymieniłeś na inną ,to raczej mało prawdopodobneGanimadeus pisze:Tutaj gdzie można zobaczyć na kołach wszystko się zgadza tj. na górnym kole wałka rozrządu pokrywa się z oczkiem, 10 wchodzi na kole od pompy ale 0 się chowa.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Kiedyś miałem podobne cyrki z rozrządem, okazało się, że dolne koło zębate na wale zaczęło się przekręcać względem wału. Ustawiałem rozrząd wszelakimi sposobami i nici z tego, bo nawet jak dobrze odpalił za pierwszym, czy drugim razem, to później i tak się przestawiało. Na końcu nawet ogień z wydechu leciał, silnik kichał itd.
Ja po wszystkim odkręcając śrubę na kole wału, użyłem momentu może z 10 Nm, tak się ta gadzina poluzowała :oops:
Ja po wszystkim odkręcając śrubę na kole wału, użyłem momentu może z 10 Nm, tak się ta gadzina poluzowała :oops:
Ganimadeus, kumplowi padło łożysko pod rolką prowadzącą.
Zamieniłem z nim słówko i się okazało, że do jego Trafica kiedyś ktoś wsadził głowicę z Clio lub 19-stki i ustawieniu rozrządu na fabryczne "dobre" znaki dało zły efekt i powodowało cofanie się silnika podczas gaszenia. W końcu pasek się rozciągnął, łożysko lekko puściło i rozrząd cofnął się o ząbek lub dwa.
Zamieniłem z nim słówko i się okazało, że do jego Trafica kiedyś ktoś wsadził głowicę z Clio lub 19-stki i ustawieniu rozrządu na fabryczne "dobre" znaki dało zły efekt i powodowało cofanie się silnika podczas gaszenia. W końcu pasek się rozciągnął, łożysko lekko puściło i rozrząd cofnął się o ząbek lub dwa.
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin