Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDi 1Z] Przeskakujący rozrząd...

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

[1.9TDi 1Z] Przeskakujący rozrząd...

Post autor: Ganimadeus » 03 kwie 2013, 21:48

Siemka może ktoś z Was spotkał się samoczynnie przeskakującym rozrządzie... 3x w krótkim czasie to już przesada i to gruba.

Pasek napięty nie widzę opcji, że sam z siebie mógł przeskoczyć, napinacz dobry na drugim innym podmienionym - to samo. Przeskakuje o 1-2 ząbki.

Gdy to wszystko jest złożone chodzi sobie prawidłowo żadnych niepokojących zachować na pasku/rolkach nie widzę :(

Moje podejrzenia padają na klin w pompie/kole pasowym ale to tylko przypuszczenia.
Tak czy siak zamierzam w następnym tyg. to wszystko rozebrać posprawdzać ale warto też Was zapytać na co zwrócić szczególną uwagę :]

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 03 kwie 2013, 22:13

a po przeskoczeniu pasek dalej jest napięty czy luźniejszy?

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 03 kwie 2013, 22:27

napięty różnicy nie zauważyłem.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 03 kwie 2013, 22:38

To może coś bd z którymś z kół zębatych.

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 03 kwie 2013, 22:39

w takim razie jest to nie realne by przeskoczył,a klin jak by był ścięty to byś nawet jak ustawił na znaki to by nie odpalił tylko dlatego że już na logikę masz przestawione koło

[ Dodano: 2013-04-03, 22:42 ]
pasek widocznie jest za luźno napięty

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 03 kwie 2013, 22:43

Ja bym powiedział, że nawet był za mocno napięty :D ale 3x? no way ;p

slawek5t
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 21 lis 2012, 01:38
Lokalizacja: Bytów

Post autor: slawek5t » 03 kwie 2013, 23:31

A nie jest czasem któreś kółko wyślizgane ?

Pietrówa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 29 mar 2011, 23:55
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: Pietrówa » 03 kwie 2013, 23:38

A może łożysko pod rolką już padło?
U kumpla w Traficu właśnie takie coś doprowadziło do przeskoczenia rozrządu.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 04 kwie 2013, 00:08

Pietrówa pisze:A może łożysko pod rolką już padło?
U kumpla w Traficu właśnie takie coś doprowadziło do przeskoczenia rozrządu.
Pod którą rolką? Jeśli chodzi o napinającą to na bank nie bo nie wierzę, że drugi napinacz miał taką samą wadę ;p

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 04 kwie 2013, 00:12

na którym kole Ci się znak nie zgadza zawsze?

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 04 kwie 2013, 01:11

Tutaj gdzie można zobaczyć na kołach wszystko się zgadza tj. na górnym kole wałka rozrządu pokrywa się z oczkiem, 10 wchodzi na kole od pompy ale 0 się chowa.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 kwie 2013, 08:14

Ganimadeus pisze:Tutaj gdzie można zobaczyć na kołach wszystko się zgadza tj. na górnym kole wałka rozrządu pokrywa się z oczkiem, 10 wchodzi na kole od pompy ale 0 się chowa.
Ustaw zero żeby było "przecięte w pół " dolną krawędzią okienka w skrzyni i wtedy zobacz ja są ustawione koła ,tzn.czy koło na pompie i wycięcie wałka rozrządu jest tak samo przesunięte ...jeśli oba są tak samo przesuniete ,to rozrząd przeskakuje tam gdzie w 99% przypadków ,czyli na dolnym małym kole rozrządu na wale ...trzeba rozpiąć rozrząd ,zblokować czymś wał ,założyć dwunastokątną nasadkę 18 tkę na śrube koła pasowego i sprawdzić czy przy zblokowanym wale coś się tam czasem nie rusza ...rozrząd może też przeskoczyć z winy pompy wtryskowej ,której to koło pasowe , wskutek jakiegoś nieszczęścia wewnątrz pompy ,zaczyna stawiać znacznie większy opór niż powinno ,wtedy jako że na tak dużych kołach nie ma opcji żeby pasek przeskoczył ,ustępuje rolka z samonapinaczem , pasek przeskoczy na małym dolnym kole a rolka wraca na swoje miejsce ...i niby wszystko napięte jak nalezy ,a rozrzad przeskoczył ...Co do wyślizganych kół pasowych ,to raczej nie ma takiej opcji ;-) Jest też opcja że rolka z samonapinaczem jest felerna ,ale skoro wymieniłeś na inną ,to raczej mało prawdopodobne

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 04 kwie 2013, 09:56

Kiedyś miałem podobne cyrki z rozrządem, okazało się, że dolne koło zębate na wale zaczęło się przekręcać względem wału. Ustawiałem rozrząd wszelakimi sposobami i nici z tego, bo nawet jak dobrze odpalił za pierwszym, czy drugim razem, to później i tak się przestawiało. Na końcu nawet ogień z wydechu leciał, silnik kichał itd.
Ja po wszystkim odkręcając śrubę na kole wału, użyłem momentu może z 10 Nm, tak się ta gadzina poluzowała :oops:

Pietrówa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 29 mar 2011, 23:55
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: Pietrówa » 05 kwie 2013, 00:04

Ganimadeus, kumplowi padło łożysko pod rolką prowadzącą.
Zamieniłem z nim słówko i się okazało, że do jego Trafica kiedyś ktoś wsadził głowicę z Clio lub 19-stki i ustawieniu rozrządu na fabryczne "dobre" znaki dało zły efekt i powodowało cofanie się silnika podczas gaszenia. W końcu pasek się rozciągnął, łożysko lekko puściło i rozrząd cofnął się o ząbek lub dwa.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 05 kwie 2013, 01:29

Dzięki póki co wszystkim za wskazówki, w pon prowadzę auto do garażu i z ojcem będę rozbierał i badał co jest nie tak. Rozrządzik powoli się kupuje ;] Dam znać co i jak padło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl