Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ACE] zmiana na digifanta

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 27 lut 2013, 00:16

Paliwo musi pierw przebić "pianę" i dopiero silnik odpala. Tak obrazowo.

ligoc1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 02 wrz 2012, 21:06
Lokalizacja: Koniaków

Post autor: ligoc1 » 12 kwie 2013, 20:58

Witam wszystkich maniaków;) Polecam zmianę wtrysku na mechaniczny jak najbardziej, różnica bardzo duża. mnie to kosztowało 2000zł + części no i kupiłem jeszcze blos do LPG i teraz już ACE śmiaga jak złoto.
Aa i jeśli jest ktoś ze śląskiego to polecam http://digitun.pl/ gość zrobi to fachowo.

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 12 kwie 2013, 21:58

GTO jest znany pewnie większości ale za 2000zł + blos, zrobie EFI + sekwencje :P

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 13 kwie 2013, 06:59

EFI nie ma kontroli stuku, dla mnie to duża przewaga na kożysć DIGI I po tym jak mi kiedys spalanie stukowe rozwaliło uszczelkę głowicy (na szczescie tylko uszczelke)

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 13 kwie 2013, 11:21

Ależ to jakaś bzdura... Seryjny sterownik z kontrolą stuku przecież zostaje i steruje zapłonem. W przypadku wystąpienia stuku zapłon jest zdejmowany. EFI steruje paliwem a nie zapłonem. A nawet jeżeli chcesz korygować zapłon, to seryjny komp nadal będzie kontrolował stuki. Nie ma zalet w DIGI 1 w stosunku do EFI...nie potrafię takich znaleźć. No może komputer z DIGI dalej poleci, bo ten od EFI jest lżejszy...

Przy EFI, możesz stroić sam a nie liczyć na kogoś z doświadczeniem i programatorem, mapy 16x16, a nie parę kratek jak w DIGI. Do tego więcej korekt, na które masz wpływ, ewentualny wyświetlacz, dodatkowe wyjścia, pełna diagnostyka, możliwość logowania...co tu porównywać. DIGI zbieram już w skrzynki po jabłkach...może na targu staroci się sprzedadzą.

Fredzik20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 12 wrz 2011, 23:44
Lokalizacja: Niedrzwica Duża

Post autor: Fredzik20 » 13 kwie 2013, 14:41

Polecam EFI w 100%. Mam u siebie od jakiegoś czasu i jestem zadowolony jak dziecko. a nie wyszło nawet połowy ceny mechanicznego.

wudar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:53
Lokalizacja: Radom

Post autor: wudar » 13 kwie 2013, 21:35

Nie odkładaj tylko sprzedaj mi copot i wiazke komputera :D, , jestem zmuszony do szybszego przystąpienia do zmiany na digifanta, podtlenek gazu odmówił posłuszeństwa :-/

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 13 kwie 2013, 21:54

Da się zrobić. Ale to na PW.

ligoc1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 02 wrz 2012, 21:06
Lokalizacja: Koniaków

Post autor: ligoc1 » 15 kwie 2013, 12:27

Nie znam się na elektronice ale czy można zmienić tylko ten komputer z digi na EFi czy całą instalacje też, i czy bez strojenia kompa będzie lepiej niż na digi

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 15 kwie 2013, 23:41

DECa czy każdy inny sprzęt typu piggyback trzeba stroić. Ale i Digi1 też trzeba stroić pod dany setup.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 16 kwie 2013, 07:27

kefirsky pisze:Ależ to jakaś bzdura... Seryjny sterownik z kontrolą stuku przecież zostaje i steruje zapłonem. W przypadku wystąpienia stuku zapłon jest zdejmowany. EFI steruje paliwem a nie zapłonem. A nawet jeżeli chcesz korygować zapłon, to seryjny komp nadal będzie kontrolował stuki. Nie ma zalet w DIGI 1 w stosunku do EFI...nie potrafię takich znaleźć. No może komputer z DIGI dalej poleci, bo ten od EFI jest lżejszy...

Przy EFI, możesz stroić sam a nie liczyć na kogoś z doświadczeniem i programatorem, mapy 16x16, a nie parę kratek jak w DIGI. Do tego więcej korekt, na które masz wpływ, ewentualny wyświetlacz, dodatkowe wyjścia, pełna diagnostyka, możliwość logowania...co tu porównywać. DIGI zbieram już w skrzynki po jabłkach...może na targu staroci się sprzedadzą.
kurcze faktycznie ale chyba nazwy pomyliłem bo chodziło mi o komputer typu stand alone czyli Easy ECU, wtedy nie ma przeciez stuku. Jak Taki EFI pracuje jak piggy back to owszem ma korekcje poprzez ori sterownik

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 16 kwie 2013, 09:45

DEC, to piggyback, a EasyEcu, to SA. Te SA nie ma kontroli stuku, bo nie zawsze jest to potrzebne. Np. praktycznie wszystkie Vemsy w Polsce jeżdżą bez kontroli stuku, bo jest to w tym sterowniku ciężkie w kalibracji. Mamy drugie SA z kontrolą stuku, ale jeszcze nie jest w komercyjnej sprzedaży.

Tak może pomarudzę...ale znasz kogoś, kto dba o stan czujników stuku w swoim aucie, wie z jakim momentem się przykręca takie czujniki, jak się je diagnozuje? To pojedyncze osoby.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 16 kwie 2013, 18:29

No znam, ja sam:D
odczółem to dobrze jak mi 16V stukało, gdyby nie korekcja stuku to bym pewnie zajeździł silnik bo tak to stuknelo pare razy i cisza bo kąt sie zmienił.

Na vemsie masz racje ale jednak wiele osób od 2.2 T 20V wolało by zostac przy ori ECU włąśne ze względu na stukowce których jak powiedziałeś na SA nikt nie kalibruje. Pewnie obeznani w temacie tak stroja auto aby możliwosć wystapienia stuku była znikoma

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 03 maja 2013, 10:52

to z jakim momentem się je przykręca bo jak składałem silnik to nie zwracałem na to uwagi :mrgreen:

ja miałem zmieniać na DECa ale silnik dostał nowy osprzęt i głowice po regeneracji, mechaniczny pracuje idealnie, równo, zapala jak trzeb czy zimny czy ciepły, ostatnio nagrałem filmik jednemu userowi jak pracuje zimny i teraz aż szkoda mi to dłubać :P ale jeszcze muszę przemyśleć

kuba2955
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 233
Rejestracja: 25 paź 2007, 17:26
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: kuba2955 » 03 maja 2013, 15:47

jak dobrze pamietam to 25 NM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl