Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

audi coupe gt 2.2kv swap 1.8T

Prezentacja w/w od 1980 do 1996 lub od 1991 do 2000.
Papu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 26 cze 2011, 23:16
Lokalizacja: Mirsk/Legnica

audi coupe gt 2.2kv swap 1.8T

Post autor: Papu » 15 kwie 2013, 00:29

Zacznijmy od początku. Audi kupiłem mniej więcej 3 lata temu i było to moje pierwsze auto, stan lakieru był w miarę dobry ale wymagał poprawek > wakacje spędzone u kolegi lakiernika = auto ma cały nowy lakier. Wymieniłem w zawieszeniu wszystko co trzeba było, wyprałem całą tapicerkę, nowe płyny, paski i inne duperele w takim stanie auto czekało na 18 urodziny aż zdam prawojazdy :->
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

na ori zawieszeniu była troszkę koza kupiłem niższe sprężyny
Obrazek
Obrazek
Obrazek
zrobiło się ładniej ;-)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po pewnym czasie znowu mi się wysokość i twardość nie podobała :mrgreen:
na tył przyszło KW
Obrazek
Obrazek

a przód hand made na sprężynach HR i amorkach KONI z regulacją twardości
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Do niedawna auto wyglądało tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Mechaniczny wtrysk i podtlenek w bagażniku straaasznie mi się nie podobał. U poprzedniego właściciela auto chyba nie widziało nic innego oprócz gazu. Zadecydowane - swapujemy. Wybór padł na 1.8T. Tak wiem profanacja z 5 na 4 :-P
Obrazek
Obrazek

silnik i skrzynia z audi a4 1.8T
podłużnice wzmocnione blachą 3mm, pospawane nowe łapy, wydech przelot w całości z kwasiaka 2,5' na dwóch tłumikach. Dolot ok 60mm +duży intercooler, licznik z a3 (jeszcze nie wsadzony), chłodnica od klimy już wpakowana, muszę kupić sprężarkę i coś wymyślimy (oryginalnie była klimatyzacja więc coś z tego będzie) udało mi się też dorwać tanio filtr ITG :-P
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

po dłuższym czasie silnik siedzi w aucie pali i sam umie się poruszać :mrgreen:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Auto jest już w końcowej fazie, będę stopniowo uaktualniać ;)
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2013, 17:50 przez Papu, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Rastaman25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 03 gru 2011, 13:57
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: Rastaman25 » 15 kwie 2013, 00:55

Jak dla mnie marzenie. Stare autko ze znacznie nowszym i mocnym serduchem. Szacunek za włożona pracę!

Tigeros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2842
Rejestracja: 22 lip 2009, 03:00
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Radom

Post autor: Tigeros » 15 kwie 2013, 09:43

miałem okazje na żywo obadać jeszcze przed swapem podczas kręcenia filmika przez deejay'a <ok> dobry fur :-)

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 15 kwie 2013, 10:25

Fajnie zakombinowana ramka z mocowaniem icka :mrgreen:

Awatar użytkownika
irekkstan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 505
Rejestracja: 03 lip 2011, 15:21
Lokalizacja: Augustów

Post autor: irekkstan » 16 kwie 2013, 23:21

Fajne podejście do tematu, i fajny audik <ok>

Papu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 26 cze 2011, 23:16
Lokalizacja: Mirsk/Legnica

Post autor: Papu » 17 kwie 2013, 17:46

Zastanawiam się co zrobić z hamulcami bo seria raczej nie zostanie. G60? A może macie jakiś inny pomysł? Nie oczekuje tu nie wiem czego, ma po prostu dobrze hamować. Zmienianie kolum na dzielone odpada bo mam gwint zrobiony na tych z B2 :-> Z toczeniem i spawaniem nie ma problemu

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 22 kwie 2013, 01:09

Widzę gwint z tyłu opuszczony na max-a
ps. hamulce starczą Ci te co masz już nie przesadzajmy, wiadomo ,że zawsze jest mieć lepsze ale nie popadajmy w skrajność

Papu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 26 cze 2011, 23:16
Lokalizacja: Mirsk/Legnica

Post autor: Papu » 22 kwie 2013, 20:54

Czyli póki co wsadzę jakieś nawiercane tarcze i zobaczymy co się będzie działo ;-) Gwint skręcony ale nie jest jakoś strasznie nisko, trzeba pomyśleć nad skróceniem tłoczysk :-P
Obrazek Obrazek
Tak wyglądają dwa tłumiki średnica baniaków ok 130mm, auto fajnie mruczy szczerze mówiąc myślałem że będzie głośniej :->

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 22 kwie 2013, 20:59

Dlatego ja to od razu rozkminiłem a więc tak przednie sprężyny od gwintu mają 20cm a tylne 24cm, tylne były w rdzy więc kupiłem nowe ale też 20cm i może dzięki temu uda się zejść nisko, zobaczymy

Papu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 26 cze 2011, 23:16
Lokalizacja: Mirsk/Legnica

Post autor: Papu » 22 kwie 2013, 21:07

W rozbieralnych amorkach zakłada się w środku takie specjalne plastikowe podkładki dzięki czemu amor mniej wychodzi, sprężyna bardziej się ściśnie - zejdzie niżej

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 22 kwie 2013, 21:18

Papu pisze:W rozbieralnych amorkach zakłada się w środku takie specjalne plastikowe podkładki dzięki czemu amor mniej wychodzi, sprężyna bardziej się ściśnie - zejdzie niżej
Aha a powiedz skąd masz taki ładny wydech?

Papu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 26 cze 2011, 23:16
Lokalizacja: Mirsk/Legnica

Post autor: Papu » 22 kwie 2013, 21:31

Wydech zrobił mi mój mechanik magik :mrgreen: kupiłem rury 2,5' powierciłem dziury tam gdzie miały być puszki (wyżej jest zdjęcie, cały dzień siedziałem w garażu bo kwasiak strasznie źle się wierci :lol: ) na baniaki 130mm, wata na wyciszenie i mam w ten sposób cywilizowany przelot 8-)

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 22 kwie 2013, 21:39

Papu pisze:Wydech zrobił mi mój mechanik magik :mrgreen: kupiłem rury 2,5' powierciłem dziury tam gdzie miały być puszki (wyżej jest zdjęcie, cały dzień siedziałem w garażu bo kwasiak strasznie źle się wierci :lol: ) na baniaki 130mm, wata na wyciszenie i mam w ten sposób cywilizowany przelot 8-)
Dawałeś na kolankach czy giąłeś?! bo tez mnie to czeka. Masz więcej fot od spodu?

Papu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 26 cze 2011, 23:16
Lokalizacja: Mirsk/Legnica

Post autor: Papu » 22 kwie 2013, 21:54

Jak spawaliśmy miałem tylko kolanka 90, reszta cięcie-spawanie i szlifowanie. Milion na tarcze :lol:
Obrazek Obrazek
lepszych zdjęć nie mam niestety

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 22 kwie 2013, 22:03

No ładnie ładnie, ale kolektor stary zostawiłeś i dopiero od kolektora spawaliście czy jak? a ile skasował spawacz a ile za materiał dałeś. Wiem ,że metr rury coś koło 60zł a kolanka?!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi Coupe / Cabrio.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl