Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK] Audi 100 C4 problem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Zahar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 15 kwie 2013, 17:15

[2.0 ABK] Audi 100 C4 problem

Post autor: Zahar » 15 kwie 2013, 17:18

Witam. Audi 100 C4 z silnikiem 2.0 ABK + LPG. Na gazie auto jedzie bardzo fajnie. Na PB przy 2 tyś rpm silnik dławi się, szarpie, nie wkręca się powyżej 2 tyś pomimo pedału gazu do podłogi. Przy przełączeniu z LPG na PB powyżej 2 tyś rpm auto jedzie na PB dobrze, nie szarpie. Męczę się z tym problemem od 3 miesięcy, wymienione:
-świece
- filtr paliwa
- wtryski
- czujnik położenia przepustnicy
- sprawdzona przepływka
- nie mogę zlokalizować przekaźnika nr 30, w setce nie ma go pod kierownicą
Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2013, 18:30 przez Zahar, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 15 kwie 2013, 17:46

Zahar, Podpinałeś auto pod VAG-a?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 kwie 2013, 18:03

Zahar, _uwaga


zastosuj tagi w temacie

Zahar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 15 kwie 2013, 17:15

Post autor: Zahar » 15 kwie 2013, 18:33

VAG był podpinany, gdy brat wymieniał u mechanika wtryski. Mechanior powiedział, że są to jakieś drobne błędy. Dziwne, bo wciąż miga czerwona kontrolka z wykrzyknikiem, lecz to chyba coś powiązane z hamulcami. Czy instalacja LPG i jej elektryka może mieć coś związanego z szarpaniem? Gdzie w Audi 100 jest przekaźnik odpowiedzialny za sterowanie ecu?

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 15 kwie 2013, 19:23

Zahar pisze:Czy instalacja LPG i jej elektryka może mieć coś związanego z szarpaniem?
A nie wywala błędu sondy lambda?
Zahar pisze:Mechanior powiedział, że są to jakieś drobne błędy
Po skasowaniu pojawiają się ponownie?

[ Dodano: 2013-04-15, 19:24 ]
Zahar pisze:miga czerwona kontrolka z wykrzyknikiem
Sprawdź poziom płynu hamulcowego.

Zahar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 15 kwie 2013, 17:15

Post autor: Zahar » 15 kwie 2013, 22:36

płyn w normie. jutro podjadę na warsztat, niech podłączą VAG-a.

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 17 kwie 2013, 13:15

wg. mnie sonda padła i pokazuje głupoty, miałem przypadek że sonda pokazywała ujemne wartości napięcia i silnik głupiał, brak mocy, szarpanie, nie wkręcał się na obroty, wykręciłem sondę i okazało sie że ceramika pękła, a sonda miała 3 tygodnie.
P.S. nie pisz dwóch tematów o tym samym
https://audi80.pl/c4-abk-zla-praca-n ... t79112.htm

Zahar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 15 kwie 2013, 17:15

Post autor: Zahar » 18 kwie 2013, 11:43

a gdzie ta sonda się znajduje?dzisiaj wymieniałem olej i nie mogłem jej znaleść?

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 18 kwie 2013, 21:45

Sonda jest w katalizatorze, vag powinien pokazać jej uszkodzenie, a wtyczka jest obok aparatu zapłonowego. Można ją sprawdzić miernikiem.

Zahar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 15 kwie 2013, 17:15

Post autor: Zahar » 18 kwie 2013, 23:45

Jakie powinno być napięcie na wtyczce?

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 18 kwie 2013, 23:50

Na czarnym kablu na pracującym silniku na jałowym biegu napięcie powinno się zmieniać jak sinusoida między 0-1V w praktyce jest to między 0,2V do 0,8V. Jeżeli napięcie będzie stało w miejscu to sonda do wymiany.

la222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 24 cze 2011, 09:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: la222 » 20 kwie 2013, 07:52

wyglada to na uszkodzony przeplywomierz powietrza, pow 3 tys klapka sie przycina.

Zahar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 15 kwie 2013, 17:15

Post autor: Zahar » 20 kwie 2013, 15:40

Napięcie na sondzie 13,50 v i stoi w miejscu.

[ Dodano: 2013-04-20, 15:43 ]
Dziwna rzecz sonda znajduje się przed katalizatorem z 10 cm w stronę silnika.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 kwie 2013, 18:49

Zahar pisze:Napięcie na sondzie 13,50 v i stoi w miejscu.
to dobrze bo to zasilanie grzałki sondy pewnie sprawdziłeś
A musisz sprawdzić jeszcze napięcie na kablu sygnałowym :!: tak jak pisał m@x1313,

Zahar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 15 kwie 2013, 17:15

Post autor: Zahar » 01 maja 2013, 15:11

Dzisiaj zauważyłem, że w skrzynce przekaźników znajduje się tylko białe gniazdo do komputera,czy tam nie powinno być też czarnej wtyczki?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl