Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[2.0 ABK] Audi 100 C4 problem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Zahar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 15 kwie 2013, 17:15

[2.0 ABK] Audi 100 C4 problem

Post autor: Zahar » 15 kwie 2013, 17:18

Witam. Audi 100 C4 z silnikiem 2.0 ABK + LPG. Na gazie auto jedzie bardzo fajnie. Na PB przy 2 tyś rpm silnik dławi się, szarpie, nie wkręca się powyżej 2 tyś pomimo pedału gazu do podłogi. Przy przełączeniu z LPG na PB powyżej 2 tyś rpm auto jedzie na PB dobrze, nie szarpie. Męczę się z tym problemem od 3 miesięcy, wymienione:
-świece
- filtr paliwa
- wtryski
- czujnik położenia przepustnicy
- sprawdzona przepływka
- nie mogę zlokalizować przekaźnika nr 30, w setce nie ma go pod kierownicą
Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2013, 18:30 przez Zahar, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 15 kwie 2013, 17:46

Zahar, Podpinałeś auto pod VAG-a?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11736
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 kwie 2013, 18:03

Zahar, _uwaga


zastosuj tagi w temacie

Zahar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 15 kwie 2013, 17:15

Post autor: Zahar » 15 kwie 2013, 18:33

VAG był podpinany, gdy brat wymieniał u mechanika wtryski. Mechanior powiedział, że są to jakieś drobne błędy. Dziwne, bo wciąż miga czerwona kontrolka z wykrzyknikiem, lecz to chyba coś powiązane z hamulcami. Czy instalacja LPG i jej elektryka może mieć coś związanego z szarpaniem? Gdzie w Audi 100 jest przekaźnik odpowiedzialny za sterowanie ecu?

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 15 kwie 2013, 19:23

Zahar pisze:Czy instalacja LPG i jej elektryka może mieć coś związanego z szarpaniem?
A nie wywala błędu sondy lambda?
Zahar pisze:Mechanior powiedział, że są to jakieś drobne błędy
Po skasowaniu pojawiają się ponownie?

[ Dodano: 2013-04-15, 19:24 ]
Zahar pisze:miga czerwona kontrolka z wykrzyknikiem
Sprawdź poziom płynu hamulcowego.

Zahar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 15 kwie 2013, 17:15

Post autor: Zahar » 15 kwie 2013, 22:36

płyn w normie. jutro podjadę na warsztat, niech podłączą VAG-a.

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 17 kwie 2013, 13:15

wg. mnie sonda padła i pokazuje głupoty, miałem przypadek że sonda pokazywała ujemne wartości napięcia i silnik głupiał, brak mocy, szarpanie, nie wkręcał się na obroty, wykręciłem sondę i okazało sie że ceramika pękła, a sonda miała 3 tygodnie.
P.S. nie pisz dwóch tematów o tym samym
https://audi80.pl/c4-abk-zla-praca-n ... t79112.htm

Zahar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 15 kwie 2013, 17:15

Post autor: Zahar » 18 kwie 2013, 11:43

a gdzie ta sonda się znajduje?dzisiaj wymieniałem olej i nie mogłem jej znaleść?

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 18 kwie 2013, 21:45

Sonda jest w katalizatorze, vag powinien pokazać jej uszkodzenie, a wtyczka jest obok aparatu zapłonowego. Można ją sprawdzić miernikiem.

Zahar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 15 kwie 2013, 17:15

Post autor: Zahar » 18 kwie 2013, 23:45

Jakie powinno być napięcie na wtyczce?

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 18 kwie 2013, 23:50

Na czarnym kablu na pracującym silniku na jałowym biegu napięcie powinno się zmieniać jak sinusoida między 0-1V w praktyce jest to między 0,2V do 0,8V. Jeżeli napięcie będzie stało w miejscu to sonda do wymiany.

la222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 24 cze 2011, 09:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: la222 » 20 kwie 2013, 07:52

wyglada to na uszkodzony przeplywomierz powietrza, pow 3 tys klapka sie przycina.

Zahar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 15 kwie 2013, 17:15

Post autor: Zahar » 20 kwie 2013, 15:40

Napięcie na sondzie 13,50 v i stoi w miejscu.

[ Dodano: 2013-04-20, 15:43 ]
Dziwna rzecz sonda znajduje się przed katalizatorem z 10 cm w stronę silnika.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11736
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 kwie 2013, 18:49

Zahar pisze:Napięcie na sondzie 13,50 v i stoi w miejscu.
to dobrze bo to zasilanie grzałki sondy pewnie sprawdziłeś
A musisz sprawdzić jeszcze napięcie na kablu sygnałowym :!: tak jak pisał m@x1313,

Zahar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 15 kwie 2013, 17:15

Post autor: Zahar » 01 maja 2013, 15:11

Dzisiaj zauważyłem, że w skrzynce przekaźników znajduje się tylko białe gniazdo do komputera,czy tam nie powinno być też czarnej wtyczki?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl