Nowe klocki mają ok.1,5cm grubosci ,wiec jak masz grubość w okolicy 1 cm ,to klocki są jeszcze do jazdy ...jak poniżej 0,5 cm to można myśleć o wymianie ...jak widać przez felgi samą "blachę " to klocki ,a raczej to co z nich zostało ,zwykle już słychać ,przy kązdym hamowaniu ,proste <ok> Jak nie mamy kasy na mechaników ,to robimy sami ,jak nie umiemy to się uczymy ,wtedy nikt nam nie wmówi że mamy coś do wymiany ,kiedy to do wymiany nie jest ...Nie polecam jedynie nauki wymiany rozrządu na swoim aucie ,bo jeden bład ,albo chwila nieuwagi i może to być dość droga lekcja choć z drugiej strony nie ma w tym nic skomplikowanego ,ale to pojęcie względne 8-)Born2lie pisze:Aż tak nieogarnięty to nie jestem żeby nie wiedzieć gdzie są klocki hamulcowe, nie potrafię jedynie ocenić czy ich grubość jest wystarczająca.
[1.9TDI 1Z B4] Obowiązkowe wymiany i naprawy zaraz po kupnie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 143
- Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
- Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz
Fur prawie identyczny jak mój, tylko felunek inny:) Ale na temat, na początek jak kupiłeś od kogoś obcego i nie masz potwierdzenia na naprawy to zacznij od najpotrzebniejszych rzeczy:
- olej,
- filtr oleju, powietrza, paliwa - o ile daje objawy, że trzeba go wymienić - a te objawy to np. trudniejsze odpalanie, wrażenie "mulenia", chociaż na to przyczyn mogą być dziesiątki,
- rozrząd
- uszczelki wszelkiego typu, szczególnie pod pokrywą zaworów lubią się sypać,
- płyn chłodniczy też dobrze wymienić - niby wydaje się, że niepotrzebnie to się robi, ale warto,
- zawieszenie - tylko te elementy które tego wymagają, na OKP na 40 zł tak Ci przebadają auto, że będziesz wiedział co i jak, tylko umów się ze znajomym diagnostą, obcy Cię skasuje i nie przyłoży się do sprawy raczej,
- tylne zaciski - temat rzeka, powraca zwykle po każdej zimie jak się nie zrobi tego raz i porządnie.
Przyjemnego użytkowania:)
- olej,
- filtr oleju, powietrza, paliwa - o ile daje objawy, że trzeba go wymienić - a te objawy to np. trudniejsze odpalanie, wrażenie "mulenia", chociaż na to przyczyn mogą być dziesiątki,
- rozrząd
- uszczelki wszelkiego typu, szczególnie pod pokrywą zaworów lubią się sypać,
- płyn chłodniczy też dobrze wymienić - niby wydaje się, że niepotrzebnie to się robi, ale warto,
- zawieszenie - tylko te elementy które tego wymagają, na OKP na 40 zł tak Ci przebadają auto, że będziesz wiedział co i jak, tylko umów się ze znajomym diagnostą, obcy Cię skasuje i nie przyłoży się do sprawy raczej,
- tylne zaciski - temat rzeka, powraca zwykle po każdej zimie jak się nie zrobi tego raz i porządnie.
Przyjemnego użytkowania:)
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Kolego olej, filtry to podstawa jeśli samochód jest niewiadomego pochodzenia.Ja bym jeszcze do tego dorzucił płyn hamulcowy. Co do łączników to chwyć ręką za gałkę i niech ktoś buja samochodem na boki.Jak poczujesz luz to do wymiany. Co do licznika to pewnie zimne luty. Przylutować albo nie bawić się i kupić inny licznik. Co do czujnika temperatury to możesz sprawdzić jego rezystancje (na forum znajdziesz gdzie jest czujnik, jak to zrobić i jakie wartości powinien pokazywać miernik)
- krzyn33
- Forum Audi 80
- Posty: 152
- Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
- Imię: Adam
- Model: Audi A3
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Rzeszów
Jeżeli chodzi o licznik przy prędkościomierzu to jest tam taki trybik zębaty, który często się "kończy", trzeba wymienić na nowy:Born2lie pisze:co do licznika (prędkościomierza) to wyzerował się, jak pacnie ręką deskę nad nim to czasem wskazówka wskoczy na tyle ile jadę, ale po chwili spada, z licznikiem przejechanych km dzieją się ogólnie cuda.
http://allegro.pl/tryb-licznika-km-volv ... 61790.html