Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4 2.3 NG]Falujace obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
Formoza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 01 kwie 2010, 08:04

Post autor: Formoza » 21 mar 2011, 11:14

a może to być sonda lambda gdyż raz mi dobrze chodzi raz źle ??

s-a-s-i-a-d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 26 sty 2009, 19:14
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: s-a-s-i-a-d » 28 kwie 2013, 20:36

witam koledzy. a u mnie w ng jest za to tak ze na benzynie odpalam i jakies okolo 2 min jak jest zimny idzie jak wsciekly i po chwili traci moc czuc odrazu jak by sie dlawil to ja go na benzyne przelaczam i niby jedzie normalnie, ale jak sie rozgrzeje to obraty mam w granicy 1800 a czasem 1100 a czasem normalnie ale zadko. zagladalem pod maske i wyglada niby wszytko na ok, jedne co to czujnik stuku widze ze izolacja z kabla odpada a samego czujnika niewidzialem ale pewnei bedzie polamany, mysle ze u czesci was moze byc ten czujnik popsuty. ja go po weekendzie majowym wymienie i zobacze co bedzie.
mialem podoba sytuacje w silniku o oznaczeniu 3a i powiem tak po wymianie nie byl mnie wstanie kolega dogonic 2.6 na automacie, coupeja krecila sie do odciecia na kazdym prawie biegu. przed wymina falowla i tracila moc.

Awatar użytkownika
Maszu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1672
Rejestracja: 03 paź 2010, 23:40
Lokalizacja: WWE/WPI

Post autor: Maszu » 28 kwie 2013, 22:48

szczelnosc w tzw dolocie we wszystkich silnikach z mechanicznym wtryskiem to podstawa!
wiele osob doszukuje sie usterek tam gdzie ich najzwyczajniej nie ma. Tym bardziej gaz w takich silnikach powoduje wiele usterek, miedzy innymi rozdzielacza paliwa ktory mimo jazdy na gazie dalej pracuje ;-)
problem falowania to najczesciej wina zle dzialajacego krokowego jak i dziurawego dolotu.
wieksze spalanie - czujnik temp
spadek mocy na cieplym - 6ty wtrysk

tak mozna wymieniac i wymieniac. tematy co tydzien powstaja takie same. Proponuje poszukac, przewertowac kilka stron a nei isc na latwizne i zakladac enty taki sam temat...
cheers <piwo>

s-a-s-i-a-d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 26 sty 2009, 19:14
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: s-a-s-i-a-d » 29 kwie 2013, 17:14

a kolego ktory czujnik temperatury w ng?? znasz numer czy ile pinow??

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 29 kwie 2013, 18:01

W NG to czujnik dwu-pinowy o numerze 034906161. Znajdziesz go między 1/2 cylindrem wkręcony w trójnik. Od dołu będziesz miał wkręcony czujnik 3 lub 4 pinowy cieczy chłodzącej odpowiedzialny za wskazania na zegarach, a z góry dwu pinowy, o którym napisał kolega Maszu.

Awatar użytkownika
Maszu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1672
Rejestracja: 03 paź 2010, 23:40
Lokalizacja: WWE/WPI

Post autor: Maszu » 29 kwie 2013, 18:15

tak jak napisal kolega Sławek <piwo>

s-a-s-i-a-d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 26 sty 2009, 19:14
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: s-a-s-i-a-d » 30 kwie 2013, 10:21

dzieki koledzy

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 04 maja 2013, 15:58

Jak nie będzie szczelności to cuda są gwarantowane ;) . Sprawdź każde miejsce gdzie może ciągnąć lewiznę twoja dokładność=twoje zadowolenie :mrgreen:

vivaldi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 17 lip 2013, 23:26

Post autor: vivaldi » 05 sie 2013, 16:16

podłącze się pod temat, od około 2 miesięcy mam 80 b3 i występuje u mnie słyszalne falowanie obrotów w przedziale 900 - 1100 dodam że mam silnik o oznaczeniu xsf z instalacja gazową

kyuubi1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Post autor: kyuubi1990 » 16 sie 2013, 09:18

Rowniez sie podlacze pod temat, pcozatkowo mialem falowanie obrotow zarowno na zimnym jak i cieplym silniku.

Teraz falowanie wystepuje tylko jak silnik sie rozgrzeje, faluje sobie od 900 do 1100

czy moze miec na to wplyw czujnik temperatury 2 pinowy ?(bo u mnie jak silnik jest cieply to slabo pali) ewentualnie co jeszcze moze odpowiadac za falowanie na cieplym silniku ?

napewno jest szczelny :)

dodatkowo moge dodac ze samochod postal teraz z 40 minut i po odplaeniu mial rowne obroty przejechalem troche i zaczynaly juz falowac dziwne zjawisko :D

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 16 sie 2013, 16:19

Nieszczelne wtryskiwacze i/lub nieszczelny rozruchowy . Miliony opcji ;)

kyuubi1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Post autor: kyuubi1990 » 16 sie 2013, 18:44

Ale to dopiero na cieplym by sie pojawialo ?

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 17 sie 2013, 13:29

kyuubi1990 pisze:czy moze miec na to wplyw czujnik temperatury 2 pinowy ?(bo u mnie jak silnik jest cieply to slabo pali) ewentualnie co jeszcze moze odpowiadac za falowanie na cieplym silniku ?

napewno jest szczelny :)

dodatkowo moge dodac ze samochod postal teraz z 40 minut i po odplaeniu mial rowne obroty przejechalem troche i zaczynaly juz falowac dziwne zjawisko :D
Jesli jesteś pewny, że jest szczelny, to pomysł z czujnikiem może być trafny ... aczkolwiek jak napisał kolega zborek_k-kozle innych opcji może być jeszcze sporo, np. krokowiec, albo wspomniane wtryski - tam tez masz masę uszczelek, przez które może być zasysane lewe powietrze ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl