Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[B3/B4 2.3 NG]Falujace obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
Formoza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 01 kwie 2010, 08:04

Post autor: Formoza » 21 mar 2011, 11:14

a może to być sonda lambda gdyż raz mi dobrze chodzi raz źle ??

s-a-s-i-a-d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 26 sty 2009, 19:14
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: s-a-s-i-a-d » 28 kwie 2013, 20:36

witam koledzy. a u mnie w ng jest za to tak ze na benzynie odpalam i jakies okolo 2 min jak jest zimny idzie jak wsciekly i po chwili traci moc czuc odrazu jak by sie dlawil to ja go na benzyne przelaczam i niby jedzie normalnie, ale jak sie rozgrzeje to obraty mam w granicy 1800 a czasem 1100 a czasem normalnie ale zadko. zagladalem pod maske i wyglada niby wszytko na ok, jedne co to czujnik stuku widze ze izolacja z kabla odpada a samego czujnika niewidzialem ale pewnei bedzie polamany, mysle ze u czesci was moze byc ten czujnik popsuty. ja go po weekendzie majowym wymienie i zobacze co bedzie.
mialem podoba sytuacje w silniku o oznaczeniu 3a i powiem tak po wymianie nie byl mnie wstanie kolega dogonic 2.6 na automacie, coupeja krecila sie do odciecia na kazdym prawie biegu. przed wymina falowla i tracila moc.

Awatar użytkownika
Maszu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1672
Rejestracja: 03 paź 2010, 23:40
Lokalizacja: WWE/WPI

Post autor: Maszu » 28 kwie 2013, 22:48

szczelnosc w tzw dolocie we wszystkich silnikach z mechanicznym wtryskiem to podstawa!
wiele osob doszukuje sie usterek tam gdzie ich najzwyczajniej nie ma. Tym bardziej gaz w takich silnikach powoduje wiele usterek, miedzy innymi rozdzielacza paliwa ktory mimo jazdy na gazie dalej pracuje ;-)
problem falowania to najczesciej wina zle dzialajacego krokowego jak i dziurawego dolotu.
wieksze spalanie - czujnik temp
spadek mocy na cieplym - 6ty wtrysk

tak mozna wymieniac i wymieniac. tematy co tydzien powstaja takie same. Proponuje poszukac, przewertowac kilka stron a nei isc na latwizne i zakladac enty taki sam temat...
cheers <piwo>

s-a-s-i-a-d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 26 sty 2009, 19:14
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: s-a-s-i-a-d » 29 kwie 2013, 17:14

a kolego ktory czujnik temperatury w ng?? znasz numer czy ile pinow??

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 29 kwie 2013, 18:01

W NG to czujnik dwu-pinowy o numerze 034906161. Znajdziesz go między 1/2 cylindrem wkręcony w trójnik. Od dołu będziesz miał wkręcony czujnik 3 lub 4 pinowy cieczy chłodzącej odpowiedzialny za wskazania na zegarach, a z góry dwu pinowy, o którym napisał kolega Maszu.

Awatar użytkownika
Maszu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1672
Rejestracja: 03 paź 2010, 23:40
Lokalizacja: WWE/WPI

Post autor: Maszu » 29 kwie 2013, 18:15

tak jak napisal kolega Sławek <piwo>

s-a-s-i-a-d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 26 sty 2009, 19:14
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: s-a-s-i-a-d » 30 kwie 2013, 10:21

dzieki koledzy

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 04 maja 2013, 15:58

Jak nie będzie szczelności to cuda są gwarantowane ;) . Sprawdź każde miejsce gdzie może ciągnąć lewiznę twoja dokładność=twoje zadowolenie :mrgreen:

vivaldi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 17 lip 2013, 23:26

Post autor: vivaldi » 05 sie 2013, 16:16

podłącze się pod temat, od około 2 miesięcy mam 80 b3 i występuje u mnie słyszalne falowanie obrotów w przedziale 900 - 1100 dodam że mam silnik o oznaczeniu xsf z instalacja gazową

kyuubi1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Post autor: kyuubi1990 » 16 sie 2013, 09:18

Rowniez sie podlacze pod temat, pcozatkowo mialem falowanie obrotow zarowno na zimnym jak i cieplym silniku.

Teraz falowanie wystepuje tylko jak silnik sie rozgrzeje, faluje sobie od 900 do 1100

czy moze miec na to wplyw czujnik temperatury 2 pinowy ?(bo u mnie jak silnik jest cieply to slabo pali) ewentualnie co jeszcze moze odpowiadac za falowanie na cieplym silniku ?

napewno jest szczelny :)

dodatkowo moge dodac ze samochod postal teraz z 40 minut i po odplaeniu mial rowne obroty przejechalem troche i zaczynaly juz falowac dziwne zjawisko :D

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 16 sie 2013, 16:19

Nieszczelne wtryskiwacze i/lub nieszczelny rozruchowy . Miliony opcji ;)

kyuubi1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Post autor: kyuubi1990 » 16 sie 2013, 18:44

Ale to dopiero na cieplym by sie pojawialo ?

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 17 sie 2013, 13:29

kyuubi1990 pisze:czy moze miec na to wplyw czujnik temperatury 2 pinowy ?(bo u mnie jak silnik jest cieply to slabo pali) ewentualnie co jeszcze moze odpowiadac za falowanie na cieplym silniku ?

napewno jest szczelny :)

dodatkowo moge dodac ze samochod postal teraz z 40 minut i po odplaeniu mial rowne obroty przejechalem troche i zaczynaly juz falowac dziwne zjawisko :D
Jesli jesteś pewny, że jest szczelny, to pomysł z czujnikiem może być trafny ... aczkolwiek jak napisał kolega zborek_k-kozle innych opcji może być jeszcze sporo, np. krokowiec, albo wspomniane wtryski - tam tez masz masę uszczelek, przez które może być zasysane lewe powietrze ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl