Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Zawieszenie MTS

jarek1783
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 21 lip 2012, 23:02
Lokalizacja: Koluszki

[B4 ABT] Zawieszenie MTS

Post autor: jarek1783 » 04 maja 2013, 17:37

Chłopacy mam problem tego typu załozyłem zaiwche \mts komplet amorki sprezyny 60/40 :) po załozeniu okazałom sie ze wyglada to jak 40/60:( dupa jest o wiele nizej niz przod. przod jest fajnie twardy zas dupa loto jak psi kut...os:) mieliscie jakies podobne problemy?

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 04 maja 2013, 19:59

Masz z tyłu regulację na talerzykach?!

jarek1783
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 21 lip 2012, 23:02
Lokalizacja: Koluszki

Post autor: jarek1783 » 05 maja 2013, 01:04

o cp chodzi z ta regylacj N talerzykach?? u mnie było tak odkreciłem 4 śruby u góry i jedba na dole amortyzator wyszedł potem normalnie wyciagnalem sprezyne tylko tak był odbój i taka dziwna nie wiem jak to nawac tulejka i to wszystko

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 05 maja 2013, 01:15

Daj foto tego zawiasu

jarek1783
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 21 lip 2012, 23:02
Lokalizacja: Koluszki

Post autor: jarek1783 » 05 maja 2013, 01:28

nie dam bo jest na aucie na forum którys chłopak opisywał juz jak rozebrac b4-abt-wymiana-amortyzatorow-tyl-t28841.html własnie tak wyglada tylko ten odbój wchodzi w taka metalawa tulejke i dopiero w ta osłone

[ Dodano: 2013-05-05, 01:29 ]
naprawde nie wiem co jest grane bo przod jest fajnie twardy a tył strasznie miekki, siedzi duzo wiecej niz przod i odgłosy sa niezbyt przyjemne dzwiek sprezyny

[ Dodano: 2013-05-05, 01:42 ]
wiesz pewnie jak wygłada audi 80 b4 sedan z siedzaca dupa to bardzo czesty problem tych aut ale po wymienie amorków i sprezyn na nowki 60/40 myslałem ze bedzie git aaa jest tosamo dupa siedzi i jest porazka wydałem 800 zł i nie ma wygladu i ten dzwiek sprezyny aaaa tam juz nie mam siły

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 05 maja 2013, 01:51

Jedyne co mi przychodzi na myśl tak na szybko to napakować na tłoczysko odboi, albo przespawać talerzyki deczko wyżej. Bo co jest za nisko i za miętko tak?

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 05 maja 2013, 08:14

i ten dzwiek sprezyny
to by oznaczało że źle coś poskładałeś...

a zamiast cos spawać to może wytnij z grubej gumy np ze zbrojonego kawałka taśmociągu 4 krążki o odpowiedniej średnicy do umieszczenia pod i nad sprężyną, krążki nie mogą być za grube... to moze załatwić sprawe :-D

jarek1783
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 21 lip 2012, 23:02
Lokalizacja: Koluszki

Post autor: jarek1783 » 05 maja 2013, 09:27

raczej napewno wszystk jest ok. przod jest fajnie twardy a tył praktycznie nie ma róznicy z ori. o jakie talerzyki Ci chodzi?? tam nie ma taerzyków poprostu w tej osłonie jest guma i na tym opiera sie sprezyna

[ Dodano: 2013-05-05, 09:29 ]
twardosci raczej nie poprawie ale jak to podniesc i usunac tej dziwek:/

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 05 maja 2013, 10:36

pomimo ze sprezyna jak twierdzisz jest poprawnie zalozona to po podniesieniu i opuszczeniu z lewarka zle się ukladala w dolnym kielichu... podnies z jednej strony auto i wcisnij płaskownik w sprężyne i zacznij nią obracac w jedna i druga strone az przestanie strzelać... a jak nie płaskownikiem to kluczem z góry tam gdzie masz zakrecony amortyzator

Awatar użytkownika
hubertm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 06 mar 2011, 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubertm » 05 maja 2013, 14:02

Cześć,
Zestaw MTS jest (prawdopodobnie lub na pewno) dedykowany do silnika 2.3 lub 2.8 ,-a Twój silnik jest lżejszy i dlatego przód mniej przysiadł. Za to tył usiadł mniej więcej tyle ile powinien... . Zresztą w tanich zestawach to powszechne zjawisko,że robią zestawy do wszystkich silników jeden..,-i dlatego potem są takie cyrki bo jest zależność od wagi silnika(pojemności)...A swoją drogą zestaw MTS jest całkiem dobry i ja polecam.

Pozdrawiam.

[ Dodano: 2013-05-05, 14:04 ]
Być moze też tak jak piszą koledzy sprężyny źle się ułożyły(i coś trzaska)..,-ale wątpie aby to miało wpływ na to jak auto przysiadło po założeniu zestawu... Poczekaj też z tydzień/dwa i może sprężyny przysiądą jak należy i auto zacznie wyglądać.

Pozdrawiam.

[ Dodano: 2013-05-05, 14:18 ]
U mnie z kolei było odwrotnie...Przód siadł chyba tak jak powinien,-a tył był za wysoko. Ucięcie po 1 zwoju z tyłu załatwiło sprawę. Z przodu też można ciąć ,ale tylko od dołu i tylko w ostateczności(!)-bo mało tam tych zwojów i łatwo przesadzić. Sprężyna przednia jest tez co prawda progresywna,ale krótka i tak jak napisałem mało ma zwojów i łatwo aby straciła swoje odpowiednie zachowanie.

Pozdrawiam.

jarek1783
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 21 lip 2012, 23:02
Lokalizacja: Koluszki

Post autor: jarek1783 » 05 maja 2013, 18:26

bede miał chwile czasu to musze sie z tym pobawic ale czemu przod jest o wiele twardszy od tyłu?? i co myslicie zeby przod z tyłem wyrównac własnie za pomoca obcinki sprezyny? u was tez tył był taki miekki

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 05 maja 2013, 22:04

hubertm pisze:sprężyny źle się ułożyły(i coś trzaska)..,-ale wątpie aby to miało wpływ na to jak auto przysiadło po założeniu zestawu...
no i dobrze mówisz, bo złe ułozenie sprężyn daje z reguły tylko efekt trzaskania jak Ty to nazwałeś...

jarek1783 obcinania sprężyn nie pollecam :-/
to już lepiej ożeń te springi i zapodaj gwint ;-)

a moja audica miała obniżenie 60/40... siedziała i była twarda przodem i tyłem jak powinno... dlatego wydaje mi sie że z Twoimi springami jest cos nie halo :-/

jarek1783
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 21 lip 2012, 23:02
Lokalizacja: Koluszki

Post autor: jarek1783 » 06 maja 2013, 09:39

nie wiem jak u waas ale o mnie po złonieniu cała ta tylna kolumna miała kształt troche takiego banana nie wiem czy tak powinno byc a tez dziwek sprezyny to nietakie trzaskanie tylko cos takiego jakby taka stara sprezyna tam siedziala sobie tak trze i trze. bardzo chetnie bym gwint zapodał tylko cena mnie przeraza.I co jeszce czy sprezyna na dole powinna opierac sie na jakiejs gumie czy bezposrednio na amorku

Awatar użytkownika
hubertm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 06 mar 2011, 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubertm » 06 maja 2013, 11:32

Cześć,
U mnie też przód jest i zawsze był bardziej twardy niż tył-chyba z racji tego że z przodu mamy silnik i w przypadku nierówności-kiedy zawieszenie musi popracować jest większy nacisk ze względu na jego masę-ciężar i stąd od razu większa twardość przedniego zawieszenia. (DLA PEWNOŚCI MAM KOMPLET..,-MTS 40/40)
Mój silnik jest trochę cięższy i nierówność osadzenia auta (przód od razu nieco nizej) mogła też wynikać z rozkładu masy...Jak z przodu ciężar silnika sprawił że auta bardziej przysiadło,-to z tyłu się podniosło..,-prawa fizyki...Dlatego jak jest odwrotnie to dziwnie..,-bo na pewno też przód sedana jest cięższy niż tył..,-no chyba że wozisz tam-w bagażniku worki z kamieniami...


Co do obcinania sprężyn to z przodu tego nie polecam i tak jak napisałem-tylko w ostateczności..,-bo mamy tam tylko chyba 5 czy 6 zwojów i łatwo przesadzić,-poza tym tylko dolny zwój "ewentualnie można" ciąć,-bo te z góry się schodzą(coraz mniejsza średnica) i jak je obetniesz to się nie ułożą już w mocowaniu...A jak przesadzisz(nawet z obcinką dolnego) to auto zacznie być zbyt miękkie lub od razu jak kamień..,-lub też do tego opadnie strasznie...
Z tyłu zwojów jest 14 lub 15 i wszystkie mają taką samą średnicę..,-w tym dwa pierwsze u góry i u dołu są bardziej ściśnięte-więc jeden na górze lub jeden na dole..,albo po jednym z dołu i z góry nie ma żadnego problemu i auto nie straci absolutnie nic oprócz małej wysokości...Nie ma to wpływu na prowadzenie/bezpieczeństwo.

ALE POLECAM ABYŚ POCZEKAŁ TYDZIEŃ/DWA aby auto osiadło..,-w końcu masz zupełnie nowe amortyzatory i sprężyny..,-niech na nie powpływa masa auta i może się z czasem auto ułoży/przysiądzie jak powinno...Takie przypadki się zdarzały...Z tego co pamiętam to u mnie też po jakimś czasie właśnie dopiero auto nabrało odpowiedniego ułożenia...Przez pierwszy tydzień było nawet lekko krzywe,-różnice były niewielkie bo około 0,5cm (mam na myśli nie przód/tył,-tylko lewa/prawa strona)...Po około własnie dwóch tygodniach było już równo i odpowiednio (ale jeden zwój z tyłu musiałem obciąć..,-chyba już jakby fabrycznie było takie założenie aby tył był lekko wyżej niż przód..,-a ja chciałem wszędzie równa wysokość).

Nie pamiętam jak wygląda zawieszenie u mnie z tyłu..,-zresztą z tyłu ja mam chyba trochę inne niz Ty,-bo inna wersja nadwozia. Ale na pewno nic tam nie powinno trzeć i żadnych tego typu dźwięków...Coś masz tam nie tak... .Może czegoś nie złożyli..,-odbojów itp..,-i dlatego auto mocno z tyły przysiadło,albo coś się zużyło(?)...Posprawdzaj bo skoro dodatkowo dochodzą stamtąd dziwne dźwięki to ewidentnie jest tam coś źle..,ale nie wiem co...Najlepiej jak tam zajrzy jakieś fachowe oko.

Pozdrawiam.

jarek1783
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 21 lip 2012, 23:02
Lokalizacja: Koluszki

Post autor: jarek1783 » 06 maja 2013, 12:38

no ok dzieki za pomoc moze ktos mi powie co dokładnie powinno sie znajdowac w tylenj kolumnie moze czegos tam nie ma. bo na orginalnycm zawieseniu dupa siedziała i teraz tez siedzi niech mi to ktos opisze dokładnie co tam jest tylko nie z etki bo tam sa rózne cuda

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl