[b4 ABK] Problem z odpalaniem, zapach benzyny.
- BlackAngel
- Forum Audi 80
- Posty: 51
- Rejestracja: 09 mar 2009, 18:41
- Imię: Krzysztof
Przepływomierz masz sprawny? Nie zacina się klapka?
Może ścieżki są wytarte i przez to takie objawy.
Ja kiedyś odpiąłem przepływkę i były problemy z odpalaniem. Też musiałem gazu dodawać przy kręceniu. Jak auto stało na wolnych obrotach, to też gasł po jakimś czasie i trzeba było dodawać gazu, żeby utrzymać obroty.
Może ścieżki są wytarte i przez to takie objawy.
Ja kiedyś odpiąłem przepływkę i były problemy z odpalaniem. Też musiałem gazu dodawać przy kręceniu. Jak auto stało na wolnych obrotach, to też gasł po jakimś czasie i trzeba było dodawać gazu, żeby utrzymać obroty.
Przepływomierz mój był uszkodzony co objawiało się takim wyciem przy pełnym wciśnięciu gazu, wymieniłem na sprawny, co prawda z passata ale numer ten sam. Z odpalaniem nic nie pomogło za to wydaje się jakby mocniejszy.
Niebieski czujnik wymieniony również, bo miał przerwę. Założony nowy z ASO.
[ Dodano: 2013-05-03, 22:59 ]
Niestety nie mam gdzie go podpiąć pod VAGa.
Pozostała mi chyba listwa wtryskowa i pompa paliwa. Ewentualnie filtr, ale jego jakoś wykluczam od tych objawów.
[ Dodano: 2013-05-04, 13:48 ]
Nagrałem film jak to wygląda.
Niebieski czujnik wymieniony również, bo miał przerwę. Założony nowy z ASO.
[ Dodano: 2013-05-03, 22:59 ]
Niestety nie mam gdzie go podpiąć pod VAGa.
Pozostała mi chyba listwa wtryskowa i pompa paliwa. Ewentualnie filtr, ale jego jakoś wykluczam od tych objawów.
[ Dodano: 2013-05-04, 13:48 ]
Nagrałem film jak to wygląda.
sprawdz jak zachowuje się sonda czy pracuje jak należy,moja po roku i 7 miesiacach zeswirowala boscha dokladnie jakies zwarcie na grzalce i to powodowalo przerywanie szarpanie itp szopki
ja u siebie tez nie moglem zdiagnozowac zapachu paliwa,dzis po dokladnych oględzinach okazalo sie ze przewód paliwowy ok 40-50 cm od filtra paliwa pod tymi mocowaniami przewody sie troche posypaly i bylo wilgotno po rozpieciu i wyciagnieciu tej gumy co trzyma 3 przewody metalowe obok siebie od gory przetarl mi sie i sikalo paliwo i w drugim miejscu tez pod tym mocowaniem ostatnim ktore jest za filtrem paliwa tez dziurka byla
wiec warto dobrze to obejrzec
ja u siebie tez nie moglem zdiagnozowac zapachu paliwa,dzis po dokladnych oględzinach okazalo sie ze przewód paliwowy ok 40-50 cm od filtra paliwa pod tymi mocowaniami przewody sie troche posypaly i bylo wilgotno po rozpieciu i wyciagnieciu tej gumy co trzyma 3 przewody metalowe obok siebie od gory przetarl mi sie i sikalo paliwo i w drugim miejscu tez pod tym mocowaniem ostatnim ktore jest za filtrem paliwa tez dziurka byla
wiec warto dobrze to obejrzec
2 razy zabrakło mi paliwa jak sterownik gazu miałem uszkodzony i przełączało na benzynę. Od tej pory co najmniej 1 biała kreska musi być <ok>
Co do świstu to przy włączeniu zapłonu słychać coś takiego ale nie wydaje mi się to złym objawem. Choć najlepiej było by porównać z kimś innym tylko że jest problem bo nie mam z kim.
Tak sobie wspomniałem o sondzie lambda i czy ona przypadkiem nie zaczyna działać dopiero po osiągnięciu temperatury pracy?
Co do świstu to przy włączeniu zapłonu słychać coś takiego ale nie wydaje mi się to złym objawem. Choć najlepiej było by porównać z kimś innym tylko że jest problem bo nie mam z kim.
Tak sobie wspomniałem o sondzie lambda i czy ona przypadkiem nie zaczyna działać dopiero po osiągnięciu temperatury pracy?
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
- BlackAngel
- Forum Audi 80
- Posty: 51
- Rejestracja: 09 mar 2009, 18:41
- Imię: Krzysztof
Jeśli po włączeniu zapłonu przez chwilę słychać takie bzyczenie, to normalny objaw, bo pompa paliwa wtedy pracuje. Co do sondy Lambda, to masz rację. Napięcie na niej pojawia się dopiero, gdy osiągnie ona temperaturę minimum 350*C.
Tak sobie jeszcze myślę... Jest coś takiego jak zbiornik węgla aktywnego, oraz współpracujący z nim elektrozawór. Są to elementy odpowietrzania zbiornika. Może jakiś wężyk przy tym zaworku jest nieszczelny i przez to czuć benzynę. Może coś ze sterowaniem tego zaworu jest i dopóki się obwód nie odpowietrzy, to silnik będzie gasł. Z tego co wiem, to gaśnięcie silnika też jest skutkiem źle działającego systemu odpowietrzania baku. Sprawdziłbym również ten zbiornki węgla aktywnego, czy gdzieś coś nie pękło.
Tak sobie jeszcze myślę... Jest coś takiego jak zbiornik węgla aktywnego, oraz współpracujący z nim elektrozawór. Są to elementy odpowietrzania zbiornika. Może jakiś wężyk przy tym zaworku jest nieszczelny i przez to czuć benzynę. Może coś ze sterowaniem tego zaworu jest i dopóki się obwód nie odpowietrzy, to silnik będzie gasł. Z tego co wiem, to gaśnięcie silnika też jest skutkiem źle działającego systemu odpowietrzania baku. Sprawdziłbym również ten zbiornki węgla aktywnego, czy gdzieś coś nie pękło.
- BlackAngel
- Forum Audi 80
- Posty: 51
- Rejestracja: 09 mar 2009, 18:41
- Imię: Krzysztof
Ten zbiornik jest w nadkolu od strony pasażera. Elektrozawór jest blisko kielicha amortyzatora też od strony pasażera, zaraz za przepływką.
Odnośnie Vag'a i Win7... Żeby działał, to musisz zainstalować sobie Windows XP Mode, lub użyć innej maszyny wirtualnej, np. VirtualBox i zainstalować w niej Windows XP.
Odnośnie Vag'a i Win7... Żeby działał, to musisz zainstalować sobie Windows XP Mode, lub użyć innej maszyny wirtualnej, np. VirtualBox i zainstalować w niej Windows XP.