Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1z]Problem z nastawnikiem podmiana?BOSCH 0 460 404 995

maati76_45
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 11 sie 2012, 12:46
Lokalizacja: Rzeszów

[b4 1z]Problem z nastawnikiem podmiana?BOSCH 0 460 404 995

Post autor: maati76_45 » 13 maja 2013, 19:34

Witam zakupiłem audik-a ;) mam problem najprawdopodobniej z nastawnikiem , odpala , szarpie silnikiem , nie wkręca się na obroty. Pompa jest o nr. 0 460 404 995 , u tutaj mam pytanie czy jest możliwość założenia jakiejś pompy która wydawał by się lepsza ? wydajniejsza ? jeśli tak to jeszcze co trzeba by było przerobić ,? mocowania ?

Ew. jeśli posiada ktoś takową pompę proszę o info odkupię ;) oczywiście po rozsądnej cenie ;D

Pozdrawiam Mateusz <piwo>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 maja 2013, 22:06

maati76_45 pisze:Witam zakupiłem audik-a ;) mam problem najprawdopodobniej z nastawnikiem , odpala , szarpie silnikiem , nie wkręca się na obroty. Pompa jest o nr. 0 460 404 995 , u tutaj mam pytanie czy jest możliwość założenia jakiejś pompy która wydawał by się lepsza ? wydajniejsza ? jeśli tak to jeszcze co trzeba by było przerobić ,? mocowania ?
Tu żadna wydajniejsza pompa na nic się nie zda i niczego nie zmieni ,bo niesprawny jest nastawnik ,czyli górna część pompy .Więc szukaj sprawnego nastawnika ,a jak już auto będzie jeżdzić jak przystało na ori 90 konnego boscha ,to zainteresuj się zmainą programu w ecu ,bo to przede wszystkim mapy wtrysku i doładowania odpowiadają za to jak jedzie takie auto ...A takie auto ,nawet na starym osprzęcie ,tylko sprawnym , może jechać i to całkiem nieżle po zmianie map ,czyli popularnie mówiąc chipie :mrgreen:

maati76_45
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 11 sie 2012, 12:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: maati76_45 » 13 maja 2013, 23:32

skoro tak mówisz nie posiada ktoś z forum owego nastawnika do takowej pompy ??

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 13 maja 2013, 23:37

Pisz do kostrza na PW powinien miec jakas albo do muniora

maati76_45
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 11 sie 2012, 12:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: maati76_45 » 15 maja 2013, 20:11

Panowie mam dość duży problem , kupiłem całą teoretycznie taką samą pompę , wraz z nastawnikiem , różni się tylko ostatnim numerem , moja ma 995 a ta nowa 998. Problem polega na tym iż , po złożeniu najpierw cos stukotało w silniku , okazało się że po zmianie wyprzedzenia zapłonu ustało , lecz samochód nie chce wkręcać się na obroty ! Rozrząd ustawiony poprawnie , wał na znaku " zero " wałek rozrządu w poziomie do klawiatury , i pompa zablokowana. Auto jak pali dobrze to przy wkręcaniu się stuka , jak nie stuka to słabo się wkręca itp. Do czego włożyć teraz ręce ? co może być przyczyną ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 maja 2013, 08:20

maati76_45 pisze: kupiłem całą teoretycznie taką samą pompę , wraz z nastawnikiem , różni się tylko ostatnim numerem , moja ma 995 a ta nowa 998. Problem polega na tym iż , po złożeniu najpierw cos stukotało w silniku , okazało się że po zmianie wyprzedzenia zapłonu ustało , lecz samochód nie chce wkręcać się na obroty !
Trzeba było przełozyć tylko nastawnik ,a nie montować pompę o nieznanej histori ...Pewna pompa ,to pompa pełna paliwa ,zdemontowana z auta ,które można było odpalić i przygazować ...z całą resztą różnie bywa ...nie musi być uszkodzona ,wystarczy że leżała długo na sucho i niestety ale zwykle wszystko w niej wtedy się zastaje :-/

maati76_45
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 11 sie 2012, 12:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: maati76_45 » 16 maja 2013, 19:24

zrobiłem dzisiaj podmiankę dołów pompy , wszystko starałem się dość dokładnie i powoli robić , lecz po poskładaniu auto nie odpali ;/ , jest możliwość że jeśli nie trafię igłą od nastawnika w jej miejsce czyli to gniazdo pompa nie będzie pobierać paliwa ? bo tak właśnie się u mnie dzieje.

Ps. Munior podał byś mi do Ciebie jakiś kontakt tel. ? jak coś to na PW

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 maja 2013, 21:02

maati76_45 pisze:zrobiłem dzisiaj podmiankę dołów pompy , wszystko starałem się dość dokładnie i powoli robić , lecz po poskładaniu auto nie odpali
Zapewne nie miałeś fabrycznej plomby ,ustalającej dawkę na nastawniku :?: A skoro tak ,to trzeba było sobie zaznaczyć położenie nastawnika na pompie,przed jego zdjęciem ...jak nie zaznaczyłeś to robiąc to po raz pierwszy ,raczej trudno się "wstrzelić " w dawkę ...a tu różnica pół milimetra ,w stronę mniejszej dawki ,może spowodować duże trudnosci z odpaleniem lub całkowicie to uniemożliwić ...
maati76_45 pisze: jest możliwość że jeśli nie trafię igłą od nastawnika w jej miejsce czyli to gniazdo pompa nie będzie pobierać paliwa ?
Za pobieranie paliwa odpowiada łopatkowa pompka wstępna ,typowo mechaniczna rzecz i nastawnik nie ma z nią nic wspólnego ,ale to że paliwo nie idzie na wtryski to już zwykle wina nastawnika ,a raczej jego zorientowania na pompie ,bo od jego położenia ,zalezy dawka paliwa .Przy potencjometrze i jego grubej osłonie osi nastawnika ,raczej trudno nie trafić ...Ale jak mamy ori plombę, to już zaczynają się schody ,bo trzeba zgrać i plombę i otwór w pierscieniu dawkującym ...a najgorsze jest to że wtedy nie można się upewnić ,czy trafiliśmy ,bo ruch poziomy nastawnika na pompie ,który to upewnia nas że trafiliśmy w pierścień , jest niemożliwy ...nietrafienie nastawnikiem w otwór pierscienia ,kończy się zwykle zniszczeniem końcówki nastawnika ,lub peknieciem tłoczka :-/ dlatego musimy mieć pewną rękę i pewność że trafiliśmy ,bo jeden błąd i bedą wydatki :-/ Jak się to robiło dziesiątki razy ,to stresu nie ma ,bo po którymś tam razie mamy już tą pewną rękę ,kwestia wprawy ;-) ,ale robiac pierwszy raz bywa różnie ;-) Także ściągnij nastawnik ,sprawdż czy wszystko w środku pompy jest na swoim miejscu i załóż go jeszcze raz ,dając nastawnikiem z pół milimetra w stronę większej dawki ,czyli w stronę tyłu pompy ,jak dół pompy bez uszkodzeń ,ii nie popełniłeś gdzieś błędu ,to powinien odpalić 8-)

maati76_45
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 11 sie 2012, 12:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: maati76_45 » 16 maja 2013, 22:45

ale w wężyku który idzie od filtra do pompy nie widać paliwa jest pusty ;/ nie wiem co jest tego przyczyną bo przed wymianą pompy nie chciała się wkręcać na oboroty, i ciężko paliła , po czym po chwili gasła , ale paliła ;/ a teraz nie chu chu

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 maja 2013, 23:43

maati76_45 pisze:ale w wężyku który idzie od filtra do pompy nie widać paliwa jest pusty ;/ nie wiem co jest tego przyczyną
Pompkę gruszkę sobie załóż i ciśnij aż pójdzie przelewem ...pompa, jak jej nie zalałeś wczesniej paliwem ,sama nie zaciągnie ,prędzej aku rozładujesz ;-)

maati76_45
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 11 sie 2012, 12:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: maati76_45 » 20 maja 2013, 20:56

Ehhh ...
poskładałem wszystko , auto bez problemu odpala , ciepły czy zimny , troszeczke nierówno chodzi , i w trakcie jazdy szarpie silnikiem i brakuje mocy , do czego się przyłożyć ? kąt wyprzedzenia czy dawka ?

Aha i przy okazji podpiąć dzisiaj chciałem pod KTS-a , następnie pod vag-a i nie chce się połączyć z "silnikiem" Abs- usunęło błędy a nie da rady sprawdzić kąt , dawki bo może być nie tak ;> ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 maja 2013, 21:08

maati76_45 pisze:poskładałem wszystko , auto bez problemu odpala , ciepły czy zimny , troszeczke nierówno chodzi , i w trakcie jazdy szarpie silnikiem i brakuje mocy , do czego się przyłożyć ? kąt wyprzedzenia czy dawka ?
Niewłasciwy kąt wtrysku ,na pewno nie spowoduje szarpania ,to po pierwsze ...Zbyt mała dawka ,będzie powodowała problemy z odpalaniem zimnego silnika i spore zamulenie auta ...zbyt wysoka dawka ,spowoduje przebieranie silnika na jałowym biegu i większe niż normalne, dymienie na czarno ;-) Także żadnen z tych objawów nie pasuje ,co nie znaczy że nie powinieneś sprawdzić jaką masz dawkę i kąt wtrysku .Mnie opisane objawy ,wyglądają na fiksowanie twojego nastawnika potencjometrycznego
maati76_45 pisze:dzisiaj chciałem pod KTS-a , następnie pod vag-a i nie chce się połączyć z "silnikiem"
Połaczy się ,połaczy ,zaden problem 8-) tylko vag 3.11 i dopiero po zmianie opcji start boud na 240

maati76_45
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 11 sie 2012, 12:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: maati76_45 » 20 maja 2013, 21:40

Munior . jeśli nastawnik był by padnięty , to wykazało by to jako jakiś błąd ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 maja 2013, 22:18

maati76_45 pisze: jeśli nastawnik był by padnięty , to wykazało by to jako jakiś błąd ?
Nie ...bład wywala dopiero w skrajnych przypadkach ,jak już często nie reaguje na gaz.Ale objawy nastawnika sa raczej dobrze opisane na forum i nikt nie powinien mieć problemu ze zdiagnozowaniem tego u siebie 8-)

maati76_45
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 11 sie 2012, 12:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: maati76_45 » 21 maja 2013, 16:11

w jednym z tematów wyczytałem że aby zdiagnozować nastawnik jeśl się ma wątpliwości , to należy odpiąć czujnik prędkościomierza a szarpanie ustanie , ja odpiąłem i nic nie pomogło , czy dalej Munior uważasz że to wina nastawnika ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl