Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9 TDI] Czy to objawy pompy wtryskowej?

dawid9494
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 20 lut 2013, 16:34

[B4 1,9 TDI] Czy to objawy pompy wtryskowej?

Post autor: dawid9494 » 15 maja 2013, 15:57

Witam,

Ostatnio mam takie o to problemy z moim audi:

1. Pierwszy dotyczy z odpalaniem gdy jest nagrzany silnik. Wtedy jest bardzo duży problem z odpalaniem, miałem już taki problem w tamtym roku w lato ale nie taki jak teraz i trzeba coś z tym zrobić. Dodam że na zimnym silnku pali na cyk.

2. Drugi problem to: w czasie postuju na odpalonym silnku dosyć często mam obroty powyżej 1000- tak jak by było ssanie załączone.

3. Podczas stania np. w korku szarpie silnikiem- tak jak by brakowało mu paliwa- czy to wina nastawnka czy pompy?

4. A czwarty problem także pojawia się na nagrzanym silniku. a mianowicie.... jadę powiedzmy na 4 biegu i nagle wcisne gaz a jego muli( w tej sutuacji muszę pusić gaz i zredukować abym jechał dalej bo w innym wypadku zgaśnie.

Myślę że to wszystko. Powiedzcie mi Panowie/Panie czy te wszystkie objawy to przez pompę wtryskową?? Jęsli tak to czy opłaca się regenerować czy może lepiej kupić używkę- dodam że 1,5 temu była już regenerowana.

Z góry dziękuje za odp Pozdrawaim

Awatar użytkownika
Arteriusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1172
Rejestracja: 13 cze 2010, 21:57
Lokalizacja: Raciąż

Post autor: Arteriusz » 15 maja 2013, 16:53

co mianowicie miales regeneowane? pompe czy sterownik pompy i z ktorego roku samochod

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 maja 2013, 17:19

dawid9494 pisze:Powiedzcie mi Panowie/Panie czy te wszystkie objawy to przez pompę wtryskową?? Jęsli tak to czy opłaca się regenerować czy może lepiej kupić używkę- dodam że 1,5 temu była już regenerowana.
A wiesz na czym polega "regeneracja "pompy :?: W 99,9% na wymianie uszczelek ;-) i to zwykle wystarcza jak się pompa rozcieknie ...ale nastawnika ,ani mechanicznych podzespołów pompy,raczej przy takiej regeneracji nikt nie rusza ...akurat w przypadku potencjometrycznego ,nie ma go po co ruszać ,bo nic tam się zwykle nie da naprawić :-P .Także jak masz pompę z nastawnikiem potencjometrycznym ,to zwykle on jest przyczczyną "atrakcji "opisanych przez ciebie ,choć niesprawny nastawnik potencjometryczny ,potrafi zapewnić znacznie większe "atrakcje " a falowanie obrotów, to najmniej uciążliwy objaw ;-) ...Może być też zużyty tłokorozdzielacz w pompie ,jego zużycie powoduje trudniejszy rozruch na gorącym silniku

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 15 maja 2013, 18:19

Polej gorącą pompę (jak jest rozgrzany silnik i masz problem z zapaleniem) sowicie zimną wodą. Jak odpali od strzała masz przyczynę - tłokorozdzielacz.

dawid9494
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 20 lut 2013, 16:34

Post autor: dawid9494 » 15 maja 2013, 20:18

audi mam z 1994 roku i nie dawno przeszło 300000tyś co wiem że jest oryginalny a regenerowana była pompa a nastawnik raczej nie.

Spróbuję sprawdzic ten tłoko-rozdzielacz tak jak mówicie i dam znać.

A jesli to będzie ten tłoko-rozdzielacz uszkodzony to wtedy nie trzeba wymieniać całej pompy?

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 15 maja 2013, 22:31

Ciekawe czy z początku 94 czy dalej ;p najlepiej daj foto spod maski będzie wiadomo jaki nastawnik.

Awatar użytkownika
Radek_ER19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 237
Rejestracja: 23 gru 2009, 11:44
Lokalizacja: WOT

Post autor: Radek_ER19 » 15 maja 2013, 23:35

Spotkałem się z bardzo bodobnymi objawami w 1Z i przyczyną był właśnie Tłokorozdzielacz w pompie. Także u Ciebie też bym to obstawiał...

dawid9494
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 20 lut 2013, 16:34

Post autor: dawid9494 » 16 maja 2013, 09:49

o to moja pompa:

[ Dodano: 2013-05-16, 09:50 ]
zdj 2

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 16 maja 2013, 09:59

Niestety mimo, że rocznik 94 to z początku roku,a co za tym idzie nastawnik potencjometryczny :-|

Znalazłem używkę http://allegro.pl/nastawnik-audi-80-b4- ... 07013.html 700zł ale to mówię raczej nieopłacalne bo dokładasz 300zł i masz nowszy osprzęt i nie będzie z nim takich problemów jak z tym starym.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 maja 2013, 10:56

dawid9494 pisze:o to moja pompa:
Sprawa jest prosta ,podepnij auto pod vaga ....jak nie odpala z powodu nastawnika ,na pewno będzie błąd z tym związany ...Z powodu kończącego się tłokorozdzielacza ,błędu na pewno nie zobaczysz ;-) Ale te objawy <ok>
dawid9494 pisze: Podczas stania np. w korku szarpie silnikiem- tak jak by brakowało mu paliwa
i to <ok>
dawid9494 pisze:problem także pojawia się na nagrzanym silniku. a mianowicie.... jadę powiedzmy na 4 biegu i nagle wcisne gaz a jego muli( w tej sutuacji muszę pusić gaz i zredukować abym jechał dalej bo w innym wypadku zgaśnie.
Są to ewidentne objawy fiksującego nastawnika potencjometrycznego i jestem tego pewien na 100% 8-) Wpadnij ,mam jeden testowy, w 100% sprawny ,przerzucę ci w kilka minut ,to się przekonasz :mrgreen:

dawid9494
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 20 lut 2013, 16:34

Post autor: dawid9494 » 16 maja 2013, 12:43

dawid9494 pisze:Wpadnij ,mam jeden testowy, w 100% sprawny ,przerzucę ci w kilka minut ,to się przekonasz :mrgreen:

wpadł bym ale nie da rady bo ja z małopolski. Jutro podepnę auto pod vaga i zobaczymy co pokaże.

[ Dodano: 2013-05-16, 12:46 ]
Ganimadeus pisze:Niestety mimo, że rocznik 94 to z początku roku,a co za tym idzie nastawnik potencjometryczny :-|

Znalazłem używkę http://allegro.pl/nastawnik-audi-80-b4- ... 07013.html 700zł ale to mówię raczej nieopłacalne bo dokładasz 300zł i masz nowszy osprzęt i nie będzie z nim takich problemów jak z tym starym.
nooo to super.... nie wiedziałem że ten nastawnik będzie tak drogi... do tego pewnie dojdzie tłokorozdzielacz i trzeba szykować sporo kasy...;/

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 maja 2013, 12:56

dawid9494 pisze:Niestety mimo, że rocznik 94 to z początku roku,a co za tym idzie nastawnik potencjometryczny :-|

Znalazłem używkę http://allegro.pl/nastawn...3253307013.html 700zł ale to mówię raczej nieopłacalne bo dokładasz 300zł i masz nowszy osprzęt i nie będzie z nim takich problemów jak z tym starym.


nooo to super.... nie wiedziałem że nastawnik będzie tak drogi...
Drogi to jest nowy za ok.1500zł :-P Fakt że ten z linku też tani nie jest ,bo chłopaki jak im zostaje sprawny po przekładce na pierburga ,zwykle cenią ok.400zł.A czy będzesz miał tłokorozdzielacz do wymiany ,okaże się jak wymienisz nastawnik ;-) Zwykle szybciej i taniej wyienić sam dół pompy
Ostatnio zmieniony 16 maja 2013, 12:59 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 16 maja 2013, 12:57

Zamiast tlokorozdzielacza to cala pompe zmienisz bo tak lepiej jak rozbierac i wyebeszac srodek.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 16 maja 2013, 13:48

Dla mnie kupować ten za 700 niepewny, a tym bardziej za 1500 to się nie opłaca. Zrobić przekładkę i będzie cud miód malina :D

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 maja 2013, 14:21

Ganimadeus pisze:Dla mnie kupować ten za 700 niepewny, a tym bardziej za 1500 to się nie opłaca.
No raczej nikt trzeżwo myślący nie kupi nowego za 1500zeta ,używany sprawny za 700zł to też gruba przesada :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl