Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABT LPG] Niska temperatura plynu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
marrcin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 27 lut 2013, 12:54

[2.0 ABT LPG] Niska temperatura plynu

Post autor: marrcin » 27 lut 2013, 19:43

Witam . Moze najpierw podobczny problem . Chciałbym sie upewnic czy normalne jet to , że po przekreceniu kluczyka na zaplon miga kontrolka od temperatury na czerwono na desce .

Druga sprawa , wiem ze bylo poruszane na forum , ale nie ma jednenznacznej odpowiedzi z tego co szukalem . Jak jade autem przykladowo 80 km/h to nawet po 20 km temperatura nie skoczy na 90 stopni . caly czas jest 55-60 stopni max .Jak auto stoi to po kilku minutach łapie 90 stopni . I tu pytanie - czujnik czy termostat ? Jak czujnik to ktory ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 lut 2013, 19:47

marrcin pisze:Chciałbym sie upewnic czy normalne jet to , że po przekreceniu kluczyka na zaplon miga kontrolka od temperatury na czerwono na desce .
nie, to nie jest normalne
marrcin pisze:Jak jade autem przykladowo 80 km/h to nawet po 20 km temperatura nie skoczy na 90 stopni . caly czas jest 55-60 stopni max .Jak auto stoi to po kilku minutach łapie 90 stopni . I tu pytanie - czujnik czy termostat ? Jak czujnik to ktory ?
raczej obstawiałbym termostat.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 27 lut 2013, 19:51

PieterB pisze:marrcin napisał/a:
Chciałbym sie upewnic czy normalne jet to , że po przekreceniu kluczyka na zaplon miga kontrolka od temperatury na czerwono na desce .
nie, to nie jest normalne
Na mój gust, jeżeli miga po uruchomieniu silnika... to coś jest nie tak.
Miganie tej kontrolki po uruchomieniu silnika najczęściej oznacza zbyt niski poziom płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym.

[ Dodano: 2013-02-27, 19:52 ]
PieterB pisze:Jak jade autem przykladowo 80 km/h to nawet po 20 km temperatura nie skoczy na 90 stopni . caly czas jest 55-60 stopni max .Jak auto stoi to po kilku minutach łapie 90 stopni . I tu pytanie - czujnik czy termostat ? Jak czujnik to ktory ?
raczej obstawiałbym termostat.
Tu się zgodzę <piwo>

Awatar użytkownika
marrcin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 27 lut 2013, 12:54

Post autor: marrcin » 27 lut 2013, 20:04

po uruchomieniu silnika gaśnie , chodzi mi o to zanim uruchomie - przekrecony kluczyk na zaplon . Bo inne kontrolki palą sie na czerwono , z tym ze nie migają i wszystkie gasna po uruchomieniu . A ta jedna miga - ale gasnie w momencie odpalenia silnika .


W takim razie wymienie termostat , ale widzialem ze w innych tematach stawiano na czujnik :) . a moze sie cos stac jak bede jezdzil z tym termostatem uzkodzonym z taka temp silnika ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 lut 2013, 20:21

marrcin pisze:po uruchomieniu silnika gaśnie , chodzi mi o to zanim uruchomie - przekrecony kluczyk na zaplon . Bo inne kontrolki palą sie na czerwono , z tym ze nie migają i wszystkie gasna po uruchomieniu . A ta jedna miga - ale gasnie w momencie odpalenia silnika .
no jeśli nie miga po uruchomieniu silnika to oki
marrcin pisze:W takim razie wymienie termostat , ale widzialem ze w innych tematach stawiano na czujnik :) . a moze sie cos stac jak bede jezdzil z tym termostatem uzkodzonym z taka temp silnika ?
raczej nie, będzie Ci więcej palił bo auto cięgle niedogrzane jest lub nagrzewa się wolniej.
Spróbuj zrobić taki test odpalasz auto i sprawdzasz dolny wąż od chłodnicy jeśli nagrzewa się zaraz po tym górnym to napewno termostat do wymiany jeśli natomiast przy około 80-90 ten dolny wąż dopiero zaczyna się robić ciepłu to termostat jest gut.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 27 lut 2013, 20:22

marrcin, Sprawdzałeś przy jakiej temperaturze włącza się wentylator chłodnicy?

Awatar użytkownika
marrcin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 27 lut 2013, 12:54

Post autor: marrcin » 27 lut 2013, 20:51

dobra dzis sprawdziłem . przy 50 stopniach temperatury silnika , wąż górny jest bardzo gorący , a dolny gorący - troszeczke mniej niż ten górny . Po 5 minutach na chodzie na luzie oba są bardzo gorące .
Czyli napewno termostat do wymiany ? wentylator się załącza równo przy 90 stopniach .

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 maja 2013, 14:53

marrcin pisze:Czyli napewno termostat do wymiany ?
myślę że tak

Awatar użytkownika
marrcin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 27 lut 2013, 12:54

Post autor: marrcin » 18 maja 2013, 15:33

bo troche mnie nie pokoi ten wentylator przy 90 stopniach . troche chyba za szybko .

Awatar użytkownika
Rastaman25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 03 gru 2011, 13:57
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: Rastaman25 » 18 maja 2013, 18:19

Termostat na 100%. Rok jeździłem i temperatura na liczniku ledwo dygała, po wymianie jest si, 90 stopni po przejechaniu kilku km

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl