Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[2.0 ABT LPG] Niska temperatura plynu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
marrcin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 27 lut 2013, 12:54

[2.0 ABT LPG] Niska temperatura plynu

Post autor: marrcin » 27 lut 2013, 19:43

Witam . Moze najpierw podobczny problem . Chciałbym sie upewnic czy normalne jet to , że po przekreceniu kluczyka na zaplon miga kontrolka od temperatury na czerwono na desce .

Druga sprawa , wiem ze bylo poruszane na forum , ale nie ma jednenznacznej odpowiedzi z tego co szukalem . Jak jade autem przykladowo 80 km/h to nawet po 20 km temperatura nie skoczy na 90 stopni . caly czas jest 55-60 stopni max .Jak auto stoi to po kilku minutach łapie 90 stopni . I tu pytanie - czujnik czy termostat ? Jak czujnik to ktory ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11737
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 lut 2013, 19:47

marrcin pisze:Chciałbym sie upewnic czy normalne jet to , że po przekreceniu kluczyka na zaplon miga kontrolka od temperatury na czerwono na desce .
nie, to nie jest normalne
marrcin pisze:Jak jade autem przykladowo 80 km/h to nawet po 20 km temperatura nie skoczy na 90 stopni . caly czas jest 55-60 stopni max .Jak auto stoi to po kilku minutach łapie 90 stopni . I tu pytanie - czujnik czy termostat ? Jak czujnik to ktory ?
raczej obstawiałbym termostat.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 27 lut 2013, 19:51

PieterB pisze:marrcin napisał/a:
Chciałbym sie upewnic czy normalne jet to , że po przekreceniu kluczyka na zaplon miga kontrolka od temperatury na czerwono na desce .
nie, to nie jest normalne
Na mój gust, jeżeli miga po uruchomieniu silnika... to coś jest nie tak.
Miganie tej kontrolki po uruchomieniu silnika najczęściej oznacza zbyt niski poziom płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym.

[ Dodano: 2013-02-27, 19:52 ]
PieterB pisze:Jak jade autem przykladowo 80 km/h to nawet po 20 km temperatura nie skoczy na 90 stopni . caly czas jest 55-60 stopni max .Jak auto stoi to po kilku minutach łapie 90 stopni . I tu pytanie - czujnik czy termostat ? Jak czujnik to ktory ?
raczej obstawiałbym termostat.
Tu się zgodzę <piwo>

Awatar użytkownika
marrcin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 27 lut 2013, 12:54

Post autor: marrcin » 27 lut 2013, 20:04

po uruchomieniu silnika gaśnie , chodzi mi o to zanim uruchomie - przekrecony kluczyk na zaplon . Bo inne kontrolki palą sie na czerwono , z tym ze nie migają i wszystkie gasna po uruchomieniu . A ta jedna miga - ale gasnie w momencie odpalenia silnika .


W takim razie wymienie termostat , ale widzialem ze w innych tematach stawiano na czujnik :) . a moze sie cos stac jak bede jezdzil z tym termostatem uzkodzonym z taka temp silnika ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11737
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 lut 2013, 20:21

marrcin pisze:po uruchomieniu silnika gaśnie , chodzi mi o to zanim uruchomie - przekrecony kluczyk na zaplon . Bo inne kontrolki palą sie na czerwono , z tym ze nie migają i wszystkie gasna po uruchomieniu . A ta jedna miga - ale gasnie w momencie odpalenia silnika .
no jeśli nie miga po uruchomieniu silnika to oki
marrcin pisze:W takim razie wymienie termostat , ale widzialem ze w innych tematach stawiano na czujnik :) . a moze sie cos stac jak bede jezdzil z tym termostatem uzkodzonym z taka temp silnika ?
raczej nie, będzie Ci więcej palił bo auto cięgle niedogrzane jest lub nagrzewa się wolniej.
Spróbuj zrobić taki test odpalasz auto i sprawdzasz dolny wąż od chłodnicy jeśli nagrzewa się zaraz po tym górnym to napewno termostat do wymiany jeśli natomiast przy około 80-90 ten dolny wąż dopiero zaczyna się robić ciepłu to termostat jest gut.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 27 lut 2013, 20:22

marrcin, Sprawdzałeś przy jakiej temperaturze włącza się wentylator chłodnicy?

Awatar użytkownika
marrcin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 27 lut 2013, 12:54

Post autor: marrcin » 27 lut 2013, 20:51

dobra dzis sprawdziłem . przy 50 stopniach temperatury silnika , wąż górny jest bardzo gorący , a dolny gorący - troszeczke mniej niż ten górny . Po 5 minutach na chodzie na luzie oba są bardzo gorące .
Czyli napewno termostat do wymiany ? wentylator się załącza równo przy 90 stopniach .

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11737
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 maja 2013, 14:53

marrcin pisze:Czyli napewno termostat do wymiany ?
myślę że tak

Awatar użytkownika
marrcin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 27 lut 2013, 12:54

Post autor: marrcin » 18 maja 2013, 15:33

bo troche mnie nie pokoi ten wentylator przy 90 stopniach . troche chyba za szybko .

Awatar użytkownika
Rastaman25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 03 gru 2011, 13:57
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: Rastaman25 » 18 maja 2013, 18:19

Termostat na 100%. Rok jeździłem i temperatura na liczniku ledwo dygała, po wymianie jest si, 90 stopni po przejechaniu kilku km

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl