Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B3 1.8 JN] Wtrysk mechaniczny a Lpg..

Wszystko co związane z LPG
Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 maja 2013, 13:03

mirek1881 pisze:kolega wojmak mowi ze jeden przewód załatwia sprawe i nie ma zadnych strzałów to nie ma ryzyka.
Ten dodatkowy przewód to kompensacja, która musi być zawsze montowana gdy mikser jest za przepływomierzem klapowym. To że mu założyli to nie żaden wyjątek ani cudowna tajemna metoda pradziadka aby gaz nie strzelał.

Ja bym proponował III albo IV generacje. Tylko aby mieć wtrysk gazu (IV gen.) w silniku z mechanicznym wtryskiem trzeba zdobyć sterownik OMLV Dream C (tutaj temat osoby, która załorzyła: https://audi80.pl/b4-23-ng-mechanicz ... t76049.htm ). Ale tych rzeczy nie zamontuje Ci pierwszy z brzegu gazownik i cena będzie odpowiednio wyższa. Jeszcze pozostaje nowszy wtrysk gazu, który nie zachce działać bez sygnału z wtryskiwaczy benzynowych ale można zamontować jakiś tani sterownik piggyback z funkcją paliwowego standalone i to wystroić. Ale na wyżej wymienione rzeczy trzeba przyszykować 2000-3500zł.

Jak będziesz przestrzegał zasad użytkowania gazu na mieszalniku (I lub II generacja) nie powinno strzelić. I tak montując gaz raczej nie jesteś twardym zwolennikiem pozostawienia oryginału. Więc jeśli zespół wtryskowy ulegnie zniszczeniu zawsze możesz przejść na elektroniczny wtrysk benzyny.

Za I / II generacje nie warto przepłacać bo popularne, najtańsze podzespoły LPG mają taką samą a nawet lepszą trwałość jak te droższe, są łatwiejsze i tańsze w serwisowaniu.
I generacji tutaj nikt nie zechce założyć bo tutaj masz (miałeś) sondę lambda i katalizator.

mirek1881
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 06 maja 2013, 21:31
Lokalizacja: Trzemeszno

Post autor: mirek1881 » 07 maja 2013, 14:42

staram sie by był orginał bo ma udokumentowany przebiek jak go kupiłem w niemczech to miał 124tys przebiegu a w tej chwili ma 157tys wiec szkoda mi go w gaz ale nic innego nie zrobie bo gaz w niczym mi nie bedzie przeszkadzał a po drógie to czy jak załozą mi gaz na tym systemie co kolega przed toba wspomniał to na paliwie tez bedzie chodził czy nie

[ Dodano: 2013-05-07, 14:45 ]
siedze cały czs i czytam wszedzie o gazie do mojego samochodu jedni mowią tak drodzy odradzaja sam nie wiem ja mysze wiedziec który bedzie najleprzy zeby był bez awaryjny oraz zeby chodził n tym i na BP tak samo

[ Dodano: 2013-05-07, 14:54 ]
czytałem co napisał kolega zborek_k-kozle i sekwencja tez wchodzi w gre to by mi pasowało musze pogadac w renault w servisie bi zakładają BRC gaz co myslicie bedzie dobry

bohema667
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 20 gru 2011, 05:29
Lokalizacja: Murowana Goślina

Post autor: bohema667 » 07 maja 2013, 15:52

Do BRC wszystko drogie, ponoć STAG albo Landi Renzo są godne polecenia.

mirek1881
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 06 maja 2013, 21:31
Lokalizacja: Trzemeszno

Post autor: mirek1881 » 07 maja 2013, 17:05

a da rade załozyc sekwencje

Awatar użytkownika
Alu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 10 lut 2010, 09:43
Lokalizacja: RJA

Post autor: Alu » 07 maja 2013, 22:01

mirek1881 pisze:a da rade załozyc sekwencje
Jeśli to było pytanie to tak, da radę założyć sekwencję :mrgreen:

Ja aktualnie zrobiłem juz prawie 10 tys km na założonej sekwencji w ACE ;-)

mirek1881
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 06 maja 2013, 21:31
Lokalizacja: Trzemeszno

Post autor: mirek1881 » 08 maja 2013, 19:32

a duzo ci pali kolego Alu i nyłem sie dzisiaj pytac w ASO i BRC zakładaja co myslicieo tej instalacji

Awatar użytkownika
Alu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 10 lut 2010, 09:43
Lokalizacja: RJA

Post autor: Alu » 08 maja 2013, 19:38

Na benzynie miałem rozbieżność w spalaniu pomiędzy 8-13, na LPG pomiędzy 11-18 :mrgreen: Ale te 18 to zima i samo miasto. A jak zima to wiadomo, w quattro noga ciężka :lol:

bohema667
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 20 gru 2011, 05:29
Lokalizacja: Murowana Goślina

Post autor: bohema667 » 08 maja 2013, 20:59

Mam instalacje BRC i mechanicznie jest OK, ale elektronicznie sie kopie. Nie wiem dlaczego, ale komputer sam gubi pamięć i się rozstraja. Wtedy trzeba ponownie jechać do gazownika, a za samo strojenie wołają 100 zł. Dlatego planuje sobie założyć alalogowy sterownik silnika krokowego, który będzie oparty o przepływomierz K-Jetronika. Zobaczę, jak wtedy będzie śmigać ;)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 maja 2013, 21:15

mirek1881 pisze:nyłem sie dzisiaj pytac w ASO i BRC zakładaja co myslicieo tej instalacji
Ale chodzi o I / II generacje czy III generacje :?:

itor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 14 maja 2012, 16:41

Re: [ B3 1.8 JN] Wtrysk mechaniczny a Lpg..

Post autor: itor » 19 maja 2013, 20:38

Wtrace swoje trzy grosze jako wlascicel dwoch aut z mechanicznym etryskiem i LPG

1.Pierwsze auto to Audi C4 100 2.3 AAR w automacie, blos, AL700, parownik BRC - spalanie w trasie - 13 litrow, miasto 17 litrow - zero problemow na gazie, nigdy nie zaliczylem strzalu, odpalanie na benzynie i przelaczanie od razu na gaz, raz w miesiacu przejezdzam na benzynie 5-10 km, do benzyny dodaje troche oleju od wspomagania

2.Drugie auto to Audi B3 1.9 SD w manualu, blos, AL700, parownik LandiRenzo - spalanie w trasie - 8 litrow, miasto 10 litrow - zero problemow na gazie, nigdy nie zaliczylem strzalu, odpalanie na benzynie i przelaczanie od razu na gaz, raz w miesiacu przejezdzam na benzynie 5-10 km, do benzyny dodaje troche oleju od wspomagania

Oba auta jak kupilem jezdzily na II gen. Tez nic nie strzelalo, z parownikow byla zrobiona kompensacja. O wiele slabiej chodzily na gazie i na benzynie z zalozonym mikserem niz na blosie. Ja mam wiec przyjemne wspomnienia z uzytkowania gazu w mechanicznym wtrysku.

bohema667
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 20 gru 2011, 05:29
Lokalizacja: Murowana Goślina

Post autor: bohema667 » 19 maja 2013, 23:35

Dlaczego dodajesz oleju do benzyny?

itor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 14 maja 2012, 16:41

Post autor: itor » 20 maja 2013, 07:22

bohema667 pisze:Dlaczego dodajesz oleju do benzyny?
Ma dobre wlasciwosci smarujace, wiec kiedy przejezdzam te 5-10 km w miesiacu na benzynie, uklad sie dodatkowo smaruje (chodzi o tloczek w rozdzielaczu).

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 20 maja 2013, 09:21

Jak itor mam dobre odczucia wtrysk elektromechaniczny i mechaniczny z LPG. Zawsze pakuję BLOS. Od chyba dwóch aut już nawet asekuracyjnych klap nie zakładam, znając BLOS i wiedząc co i jak będzie działać.
JN z BLOSem....po zdjęciu miksera jakbym się obudził. Na BLOSie inne auto, zero strzelania, nawet jak dla postraszenia kumpli przewody po sztuce ściągałem ze świec na pracującym silniku :lol:
Auto dożyło 740 000 około, wciąż mając po 10 w plusie na cylindrach, wciąż nie wpierdzielając oleju na tyle by dolewać. BEZ REMONTU silnika.
Złomowałem, bo poobijane, pompa oleju, zawiecha i...ileż można(8, czy 9 lat go męczyłem).

Obecnie 90 z BLOSem, bez wywalania zaworu obejścia(reguluje obroty ładnie jak włączę np. klimę i nadmuch na maksa). Auto ryczy jak mięsożerca, idzie od dołu i ogólnie nie sprawia problemów na gazie, nawet zimą.
Gdzieś w moich postach są zdjęcia jak to pod maską wygląda.

Da się, wymaga to cierpliwości, doświadczenia i dokładności ale da się pogodzić ten wtrysk i instalację mieszalnikową tak, by były radością, a nie męką. A ja jeszcze nie skończyłem modować swojego zasilania :-P

Oleju nie wlewam, nie widzę potrzeby. Wleci i wyleci wypłukany przez benzynę, Takie doraźne smarowanie w mojej opinii nie ma znaczenia. Wtrysk działając ma być smarowany cały czas -nie działając i tak nie ma przepływu(pompa wyłączona). Ale jak kto lubi <ok>

bohema667
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 20 gru 2011, 05:29
Lokalizacja: Murowana Goślina

Post autor: bohema667 » 20 maja 2013, 14:34

No, ale jak przełączysz na LPG to już smarowania nie masz. Poza tym, jak masz układ oparty o blos to możesz zrobić 100% gaz i wymontować układ paliwowy ;)

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 20 maja 2013, 15:22

Jak smarowania nie ma na LPG układu paliwowego to i olej mu nie pomoże, bo przy takich przepływach i ciśnieniach to go z stamtąd wypłukuje moment, zresztą mam podparcie klapy z różnych powodów założone przy przejściu na LPG.
Zdecydowanie wolałbym przysiąść nad rozdziałem ciśnienia paliwa przy jeździe na LPG. Część lwia na przelew, mniejsza część na smarowanie(trójniki, wężyki, zaworki...blablabla)
bohema667 pisze:Poza tym, jak masz układ oparty o blos to możesz zrobić 100% gaz i wymontować układ paliwowy ;)
Niby po co miałbym wywalać sprawny układ paliwowy? :shock: Auto idzie w zasadzie tak samo i tyle samo na obu paliwach, a mono zasilanie(i to mniej powszechnym paliwem) ma swoje nieciekawe wady. Wystarczy korek w złym momencie i jedna stacja paliw nieczynna(dostawa, brak gazu itp.) no i masz bóle.
A już jechać np. na Chorwację mając 900km na trasie burzę to bym stał(akurat Mercedesem) na jakiejś stacji i czekał aż się Madziary wezmą za tanken gazu, bo za cholerę nie chcieli podczas burzy :-P
O ile bym dobrze utrafił z ilością na autostradzie i nie został między stacjami :lol:
Bez urazy, pomysł kastracji paliwa ot tak uważam za nonsensowny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl