[1.6/1.9 TD] Modyfikacje - jak podniesc moc - foto
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Labiel, a tak nie chciałeś krecić tym czpieniem, a mówiłem że bedziesz zadowolony Ciesze sie ze uzyskałeś to co chciałes. Myśle że nasza wspólna wydumana teoria miała racje :mrgreen: Nie namawiam Cie ale jak nie ma dymu to dawaj jeszcze bardziej na agresywną strone PS> Ja jutro chipuje swojego TDIka, jak narazie zmieniłem wtryski z AFNa i jutro kolega napisze mi program. Oczywiście bedzie hamowanie przed modami... (Własciwie ciekawi mnie ile ma PS seria) i po modach.... generalnie szykuje sie na coś w granicy 130PS i 300nM przy doładkowaniu około 1.35bara.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
czarekj, a co może pójśc nie tak?? Wszyscy robią chipy i smigają i jest ok.... może na coś mam uwazać, z czymś nie przesadzić?? Jak cos wiesz to pisz, może jakies wskazówki bardzo mile widziane lepiej wiedzieć z góry niz później mieć zonka:-P Myśle tez troche nad wiekszym IC ale oczywiście FM, tylko nie zabardzo widze jak by upchać coś np. od sprintera przed chłodnic:) Bo jak zwieksze teraz moc to przydałby sie wydajniejszy icek. Dodatkową przeszkodą dla mnie jest klimatyzacja, wcale nie ma tam już miesca, chyba ze wmontuje icka na dole pod wzmocniemiem zderzaka, ale bedzie rezania od groma, jednak z pewnością nie powstrzyma mnie to przed modami. Myślałem też nad zmianą turbiny na VNT17. Ale z tego co też wiem to mają one słabe ośki wirnika które poprostu sie urywają jak zacznie sie grzebać przy nich. Docelowo chce uzyskać około 150PS i 350nM. Ale na to bede musiał poczekać bo te wtryski nie dadza rady, cza zrobić jakieś hybrydy, no i pompa da rade czy nie do tych 150PS?? Zresztą jutro sie okaże ile wycisne z tego co mam teraz, bede happy nawet jak podciągne go do 115PS, ale zawsze bedzie zniżony moment obrotowy i bedzie fajnie jechało:D Hamownia jutro prawde powie, 3majcie za mnie kciuki <lol>
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No to czekam na wyniki Solskier. Przy swoim trochę pojeżdże i zobacze jak będzie. Może ciut jeszcze w regresa LDA pójdzie :mrgreen: Ja to wiedzę że powoli wpadam w uzależnienie kręcenia jak większość Tdieslowców którzy się za to zabrali. :mrgreen:
[ Dodano: 2007-11-13, 22:08 ]
Dziś trochę jeździłem po mieście i jest pod zachwytem. Teraz spokojnie mogę jeździć w przedziale 2-3tyś. Od 2tyś już ciągnie, przy 2,5tyś dostaje takiego porządnego kopa mocy :mrgreen: Aż chce się wciskać :mrgreen:
[ Dodano: 2007-11-13, 22:08 ]
Dziś trochę jeździłem po mieście i jest pod zachwytem. Teraz spokojnie mogę jeździć w przedziale 2-3tyś. Od 2tyś już ciągnie, przy 2,5tyś dostaje takiego porządnego kopa mocy :mrgreen: Aż chce się wciskać :mrgreen:
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
z kąd ja to znam :mrgreen: tez kiedys jak zaczynałem krecić to sie nawet tego bałem i dość długi czas nie chciałem nic ruszać, ale jak zaczołem to nie było już końca i umiaru :mrgreen: teraz wciągnołem kolege z osiedla też nie chciał a teraz codziennie coś kreci i chce wiecej mocy , popołudniem wrzuce wyniki dzisiejszych modów.Labiel pisze:Ja to wiedzę że powoli wpadam w uzależnienie kręcenia jak większość Tdieslowców którzy się za to zabrali.
[ Dodano: 2007-11-15, 08:22 ]
Tak wiec wszystko poszło zgodnie z planem :mrgreen: dodatkowo jestsem bardzo zadowolony, bo ustąpił problem z nastawnikiem pompy poprostu przestało szarpać, pewnie z tego powodu że nastawnk chodzi w innym zakresie.... Zabawy było nie lada ale ustawiłem z kolegą wszystko jak chciałem. Seria po zmierzeniu miała 98PS po zmianie wtrysków 105PS, a po wprowadzeniu programu 128PS :mrgreen: i 298nM, dodatkowo przestał szfankować N75, przesuneliśmy jego max o 0.40 bara w stosunku do doładowania które jest teraz, kolega zrobił dodatkowo coś co w praktyce ogranicza jego bezsensowne włanczanie sie np. po odpaleniu silnika, jednym słowem nie łapie już notlaufa :mrgreen: przy overboostach. Wiecej autko stało sie teraz bardzo fajnie elastyczne, właściwie to jeździ nim sie jak TD, wysoki bieg niskie obroty i nie mówi ze nie może przyśpieszenie jak na taką mase tez jest niezłe jak narazie mierzone stoperem na półsniegowej nawietrzchni to wynik w granicach 11-11.5s dzisiaj bedzie mierzony g-techem to myśle ze bedzie mniej niż 11s. V-maxa nie mialem okazji sprawdzić, ale wyraznie kreci sie w wyższe obroty niż przed modami <ok> W planie obecnie mam zmianie końcówek wtryskow na te od VW T4 z tego co robił już tak kolega u siebie w skodzie octavi to po programie i hamowni wyszło 175PS silnik 1Z... Jeszcze jedną ciekawostką jest to że komputer w mojej niuni pochodził od VW Sharana :?: dla czego tego nikt nie wie, program który był wgrany wyglądał na org, audi, ale komp po numerach z sharana, co też przyspozyła nam ta niewiedza problemów na jakies 3h. Ogólnie jestem bardzo zadowolony i myśle nad dalszmi modami.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
joniaczek, Koszty jak narazie to 250zł za kostke (do chipa) i zgrzewka borowarów dla kolegi i dla mnie w czasie prac Teraz w planie jest wiekszy IC np. ze sprintera, i zmiana końcówke wtrysków od T4 i celuje w 160-170PS. Za końcówki to około 1000zł za IC to rówżnie sama chłodnica 250-300zł, no i orurowanie łaczenia z 200-300zł i masa roboty. Do spotu w Karpaczu postaram sie wszystko zrobić jak napisałem. Labiel, Jak tylko dam rade to wrzuce skany z hamowni.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Jeszcze się cały trzęse pisząc to :mrgreen: Dziś jechałem do szkoły więc miałem okazje sprawdzić jak zachowuje się auto. Oczywiście jak zwykle wyjeżdżałem z myślą że będę jechał spokojnie :mrgreen: A więc tak: auto zyskało naprawdę gigantycznie na elastyczności. 1,2,3,4 w granicach 2-3 tyś i auto idzie jak burza. Nie ma już takiego zamulenia po zmianie biegu jak miałem wcześniej, to znaczy zmieniałem np z 2 na 3 przy 3tyś, obroty spadały na 2tys i było takie zamulenia. Dopiero po chwile zaczynały wzrastać obroty. Teraz czegoś takiego nie ma. Ciągnie cały czas, aż nie nadążam wajchować :mrgreen: Nie muszę go już ciągnąć wyżej niż 3 tyś żeby dynamicznie przyśpieszać.
A co do V-max, zdecydowanie szybciej się rozpędza. Mam taki swój odcinek testowy. Na oponkach 195 miałem na tym odcinku zazwyczaj 155km/h czasem 160km/h. Po zmianie na zimówki 175 i zwiększeniu turbodoładowania miałem tam ostatnio 165km/h co było dla mnie szokiem. A dziś po przestawieniu LDA i turbo na 1,05bara miałem tam 177km/h musiałem hamować bo jechało coś przede mną. 180km/h miałbym tam jak nic. Normalnie szok.
Wczoraj zmieniałem też olej na pół-syntetyk i przy okazji zamontowałem sobie barometr by sprawdzić ciśnienie oleju. No i po tej jeździe miałem 1,2bara. Myślę że to dobry wynik. Oczywiście na biegu jałowym tyle było.
A co do V-max, zdecydowanie szybciej się rozpędza. Mam taki swój odcinek testowy. Na oponkach 195 miałem na tym odcinku zazwyczaj 155km/h czasem 160km/h. Po zmianie na zimówki 175 i zwiększeniu turbodoładowania miałem tam ostatnio 165km/h co było dla mnie szokiem. A dziś po przestawieniu LDA i turbo na 1,05bara miałem tam 177km/h musiałem hamować bo jechało coś przede mną. 180km/h miałbym tam jak nic. Normalnie szok.
Wczoraj zmieniałem też olej na pół-syntetyk i przy okazji zamontowałem sobie barometr by sprawdzić ciśnienie oleju. No i po tej jeździe miałem 1,2bara. Myślę że to dobry wynik. Oczywiście na biegu jałowym tyle było.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
wyjmij pin i będzie wszystko jasne , im głębiej tym więcej i podkładka do ewentualnego wyjęcia , spiłowania pod pinem i coś jeszcze odnośnie pompy bez zbędnej ingerencji i nie jest to gov mod , efekt podobny <mikolaj>
Ostatnio zmieniony 09 mar 2008, 15:15 przez Vision, łącznie zmieniany 1 raz.
przegladam temat ten 1 raz ..fajny patent sam mam u siebie cos podobnego.Ale jak to zwykle bywa to obmyslam co dalej i czy sie da cos wiecej wycisnac..Niestety raz przekrecisz to juz krecisz albo wracasz do org. wystraszony efektem i skutkami ....ja zaliczam sie do tych co kreca....pozdrawiam i mysle ze postaram sie jakis filmik zrobic jak to moje teraz po modach chodzi ..pozdrawiam
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
PAWLO2525, Oczywiście że sie da poczytaj ten wątek, opsiałem tam regulacje dawki paliwa viewtopic.php?t=846
Pamietaj zeby nie przesadzac tzn, zeby nie dymiło za bardzo. Efekt krecenia mocniejszy niż przekrecenie boost pina, oczywiście boost pin musi być w agresywną storne na maxa :mrgreen: potem podlewasz jeszcze paliwkiem i masz rakiete.
Pamietaj zeby nie przesadzac tzn, zeby nie dymiło za bardzo. Efekt krecenia mocniejszy niż przekrecenie boost pina, oczywiście boost pin musi być w agresywną storne na maxa :mrgreen: potem podlewasz jeszcze paliwkiem i masz rakiete.