Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ACE] zmiana na digifanta

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
wudar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:53
Lokalizacja: Radom

Post autor: wudar » 07 maja 2013, 16:29

potrzebuje kogoś z silnkiem aeb kto sprawdziłby jak są podłączone przewody do listwy wtryskowej.Mam pociętą wiązke i nie wiem za bardzo jak ją poskładać zeby było dobrze :-) .Z każdej wtyczki wychodzą po 2 przewody, tylko z tej podłączeniowej 3 .Pytanie brzmi które są od zasilania i gdzie ten 3 podłączyć?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 maja 2013, 22:35

Do każdego wtryskiwacza powinien iść przewód koloru zielono-żółtego (wspólne zasilanie) oraz sygnałowy. Czarno-zielony do pierwszego cylindra, brązowo-niebieski do drugiego, brązowo-zielony do trzeciego i czarno-filetowy do czwartego.

A ta wtyczka z trzema przewodami to może o którejś z cewek.

Tutaj masz schemat, porównaj kolory i pinout od ECU bo chyba AEB był z dwoma różnymi komputerami: http://myweb.whitman.syr.edu/srotblat/s ... iagram.pdf

wudar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:53
Lokalizacja: Radom

Post autor: wudar » 26 maja 2013, 21:27

dzięki za schemat , ale potrzebuje jeszcze oznaczenia pinów komputera ke motronic z audi 80 b3 2.0 16v 6a , nigdzie nie moge znaleźć bym był bardzo wdzięczny.

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 26 maja 2013, 23:53

Znajdź z VWejów. Pasują pinouty.

wudar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:53
Lokalizacja: Radom

Post autor: wudar » 27 maja 2013, 19:00

to chyba to będzie , ale na 100% musze być pewny
www.a2resource.com/electrical/management/motronic.html

dzilo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 05 maja 2011, 22:14

Post autor: dzilo » 16 cze 2013, 16:34

przedstawię może wynik jaki pokazała na chamowni moja jak to ktoś tu nazwał "piepierdzielona mozaika"
Obrazek

Awatar użytkownika
Bronek27
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 912
Rejestracja: 03 paź 2008, 17:01
Lokalizacja: KCH

Post autor: Bronek27 » 16 cze 2013, 17:08

mało niuta ACE w serii ma 140 koni i 185 niutonometra konie nie są najważniejsze :mrgreen:

dzilo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 05 maja 2011, 22:14

Post autor: dzilo » 16 cze 2013, 17:23

Zaznaczam ze nie robilem remapu sterownika zapewne ma to spore znaczenie.

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 16 cze 2013, 22:44

Z tymi Nm zazwyczaj tak jest w tym silniku ale faktycznie 10-15Nm więcej powinno być, konie nie najważniejsze ale zobaczcie na silniki Hondy 200KM 195Nm i robią przeciąg, do setki tyle co 1.8T co ma 280Nm, wynik i tak dobry jak na auto bez remapu

wudar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:53
Lokalizacja: Radom

Post autor: wudar » 22 cze 2013, 20:35

znowu mam kilka problemów :-)
wyrzuciłem motronica , podłączyłem elektryke przewody paliwowe itp. pale autko chodzi normalnie przez jakieś 3s. potem wchodzi na obroty tak ok 2tyś. , a może nawet troche więcej nie moge określić dokładnie gdyż kolejnym problemem jest nie działający obrotomierz.Przepustnice mam od g60 , podciśnienie z regulatora ciśnienia podłączyłem pod przepustnice , podciśnienie z ecu pod serwo.Moduł przy cewce odłączyłem tak jak pisali na str. vw.Krokowiec został stary z 6a.Tak samo jest na benzynie i na gazie(blos).Kolejna sprawa to kontrolka oleju czerwona po odpaleniu piszczy olej dziś wymieniłem na połsyntetyk nie wiem co bylo wcześniej lane , ciśnienie na wskaźniku 5 bar a on i tak piszczy(na motronicu nie piszczał nawet na starym oleju).Czujnik temp. został stary 4 pinowy , prawdopodobnie uwalony po odłączeniu żadnej reakcji na desce nie pokazuje temp. czy możliwe ,że te obroty są tak wysokie przez ten czujnik?
Jeszcze jedno copot nie wsadzony jeszcze w dolot , tak samo jak przewód odpowietrzania silnika.

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 23 cze 2013, 13:43

ostatnim zdaniem sam sobie odpowiedziałeś, wysokie obroty to na 99% przez copot

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 23 cze 2013, 13:47

Kupiłeś ten Copot?

wudar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:53
Lokalizacja: Radom

Post autor: wudar » 23 cze 2013, 19:57

tak wszystko mam copot podłączony ale nie wsadzony w dolot na obroty normalnie sie wkręca tylko , że ma wysokie obroty na biegu jałowym , a co do tego obrotomierza to jakieś pomysły skąd wychodzi sygnał na obrotomierz? i niepokoi mnie jeszcze ta kontrolka oleju.A i jeszcze jedno copot to przed blosa lepiej dać czy może za , jest jakaś różnica?

[ Dodano: 2013-06-29, 21:47 ]
podłączyłem copot , dużej różnicy nie ma po kilku sekundach obroty rosną , jeszcze do tego pod sam wieczór zgubił iskre.Wracając do obrotomierza to po przekręceniu kluczyka na zapłon wskazówka lekko drgnie , a po odpaleniu nie działa :cry:
2 fotki co i jak podłączyłem:
Obrazek

Obrazek

PS. Przewód od odpowietrzania silnika nie podłączony.

[ Dodano: 2013-07-01, 13:27 ]
już wiem czemu kontrolka od ciśnienia oleju się pali , odpalam go dzisiaj i tak z ciekawości po zgaszeniu silnika zajrzałem pod korek od wlewu oleju a tam ,,olej" rzadki jak benzyna , i do tego czuć w nim benzynę.Podejrzewam , że to wina wtrysków po wyjęciu wtryskiwaczy i zmostkowaniu pompy paliwa leci coś bardziej jak strumień paliwa niż mżawka.Podmieniałem na te od audi 1.8 t ale one też nie bardzo rozpylają i do tego ciekną.Ma ktoś na sprzedaż może wtryski od g60/aeb/1.8 20v?


PS.Odnoszę wrażenie, że prowadzę monolog :(

[ Dodano: 2013-07-01, 14:23 ]
przed chwilą spuściłem stary olej , rzadki prawie jak benzyna :-/

[ Dodano: 2013-07-10, 16:20 ]
Obrotomierz podłączyłem z 24 pinu z ecu do 23(zielono/niebieski kabelek) pinu (żółta wtyczka na zegarach) chodzi pięknie :-D kontrolka ciśnienia też przestała już migać.Tyle , że po odpaleniu pochodzi 3 s i wchodzi na 2100 obr. czujnik temperatury odpinałem i bez zmian.Co może być nie tak?

[ Dodano: 2013-07-13, 20:32 ]
sprawdzałem dzisiaj sonde , po odpaleniu pokazuje 0,45v , po dodaniu gazu napięcie nie wzrasta jest cały czas 0,45v , wyczytałem gdzieś , że copot powinien być ustawiony w granicach 500/600 omów to prawda? mój był ustawiony na maxa tak , że kręcąc srubą regulacyjną rezystancja nie zwiększała się.Możliwe żeby uszkodzona sonda zwiększała tak obroty?
Byłbym wdzięczny gdyby ktoś z digifantem pomierzył jaką rezystancje ma jego copot.

[ Dodano: 2013-07-14, 19:12 ]
wydaje mi się , że te wysokie obroty są objawem źle podłączonego krokowca.

sgrodnicki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 28 cze 2013, 20:23

Post autor: sgrodnicki » 03 sie 2013, 21:51

Witajcie koledzy, jest to mój pierwszy post, i chciał bym pochwalić się moim osiągnięciem, najważniejsze w nim jest to że koszt to nawet ok. 300zł ! Chodzi o przerobienie wtrysku mechanicznego na elektroniczny, a samochód to Audi 100 C4 115KM:

Oto wiekopomna chwila, przerobiłem mechaniczny wtrysk na elektroniczny ponosząc minimalne koszty, i całkiem nie wielki wkład pracy:) początkowo miałem wstawić całego 2E, lecz po mojej i szwagra decyzji wymieniliśmy tylko, kolektor dolotowy na ten z 2E, dzięki czemu nie przerabialiśmy problemu z wtryskami czy też ustawieniem komputera, trochę obawialiśmy się że maska będzie miała problem się zamknąć, lecz bezpodstawnie, zamyka się dobrze.Wiec został nam jeden problem natury mechanicznej, a dokładniej rura dolotowa, lecz udało mi się po lekkim lifcie założyć tą, od 2E, w planue mam zamiar kupić dwa kolanka i kawałek prostej rury i będzie o wiele pewniej, lecz tak jak teraz, tak jak przestawia to zdjęcie, samochód jeździ dobrze, i na benzynie i na gazie. W końcu samochód pali "od strzała", ma moc, i nie strasz jechać dalej. Całą instalację zostawiliśmy w spokoju, odłączyłem jedynie cewkę, czujnik ssania, i osprzęt mechanicznego wtrysku. Jedyny problem na tą chwilę, to niedziałający obrotomierz, i świecąca kontrolka oleju, lecz myślę że na przyszły tydzień to naprawię:)

To co użyłem do przeróbki:
kolektor dolotowy z 2E
listwa wtryskowa z 2E
Instalacja i komputer z 2E
Cewka z 2E
1,5m przewodu paliwowego
4 opaski na rury paliwowe
2 rolki taśmy tekstylnej

kilka przewodów do przedłużenia niektórych wtyczek, kilka konektorków, rurka termokurczliwa
i kilka pierdółek z garażu
to chyba wszystko.

P.S Czas, w którym zrobiliśmy to na spokojnie, w miedzy czasie żniwując to 5 dni:), w razie pytań chętnie pomogę:)

Obrazek

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 03 sie 2013, 21:55

A zdjęcia?

Ma ktoś coś na pięć garów?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl