[ACE] zmiana na digifanta
potrzebuje kogoś z silnkiem aeb kto sprawdziłby jak są podłączone przewody do listwy wtryskowej.Mam pociętą wiązke i nie wiem za bardzo jak ją poskładać zeby było dobrze .Z każdej wtyczki wychodzą po 2 przewody, tylko z tej podłączeniowej 3 .Pytanie brzmi które są od zasilania i gdzie ten 3 podłączyć?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Do każdego wtryskiwacza powinien iść przewód koloru zielono-żółtego (wspólne zasilanie) oraz sygnałowy. Czarno-zielony do pierwszego cylindra, brązowo-niebieski do drugiego, brązowo-zielony do trzeciego i czarno-filetowy do czwartego.
A ta wtyczka z trzema przewodami to może o którejś z cewek.
Tutaj masz schemat, porównaj kolory i pinout od ECU bo chyba AEB był z dwoma różnymi komputerami: http://myweb.whitman.syr.edu/srotblat/s ... iagram.pdf
A ta wtyczka z trzema przewodami to może o którejś z cewek.
Tutaj masz schemat, porównaj kolory i pinout od ECU bo chyba AEB był z dwoma różnymi komputerami: http://myweb.whitman.syr.edu/srotblat/s ... iagram.pdf
to chyba to będzie , ale na 100% musze być pewny
www.a2resource.com/electrical/management/motronic.html
www.a2resource.com/electrical/management/motronic.html
znowu mam kilka problemów
wyrzuciłem motronica , podłączyłem elektryke przewody paliwowe itp. pale autko chodzi normalnie przez jakieś 3s. potem wchodzi na obroty tak ok 2tyś. , a może nawet troche więcej nie moge określić dokładnie gdyż kolejnym problemem jest nie działający obrotomierz.Przepustnice mam od g60 , podciśnienie z regulatora ciśnienia podłączyłem pod przepustnice , podciśnienie z ecu pod serwo.Moduł przy cewce odłączyłem tak jak pisali na str. vw.Krokowiec został stary z 6a.Tak samo jest na benzynie i na gazie(blos).Kolejna sprawa to kontrolka oleju czerwona po odpaleniu piszczy olej dziś wymieniłem na połsyntetyk nie wiem co bylo wcześniej lane , ciśnienie na wskaźniku 5 bar a on i tak piszczy(na motronicu nie piszczał nawet na starym oleju).Czujnik temp. został stary 4 pinowy , prawdopodobnie uwalony po odłączeniu żadnej reakcji na desce nie pokazuje temp. czy możliwe ,że te obroty są tak wysokie przez ten czujnik?
Jeszcze jedno copot nie wsadzony jeszcze w dolot , tak samo jak przewód odpowietrzania silnika.
wyrzuciłem motronica , podłączyłem elektryke przewody paliwowe itp. pale autko chodzi normalnie przez jakieś 3s. potem wchodzi na obroty tak ok 2tyś. , a może nawet troche więcej nie moge określić dokładnie gdyż kolejnym problemem jest nie działający obrotomierz.Przepustnice mam od g60 , podciśnienie z regulatora ciśnienia podłączyłem pod przepustnice , podciśnienie z ecu pod serwo.Moduł przy cewce odłączyłem tak jak pisali na str. vw.Krokowiec został stary z 6a.Tak samo jest na benzynie i na gazie(blos).Kolejna sprawa to kontrolka oleju czerwona po odpaleniu piszczy olej dziś wymieniłem na połsyntetyk nie wiem co bylo wcześniej lane , ciśnienie na wskaźniku 5 bar a on i tak piszczy(na motronicu nie piszczał nawet na starym oleju).Czujnik temp. został stary 4 pinowy , prawdopodobnie uwalony po odłączeniu żadnej reakcji na desce nie pokazuje temp. czy możliwe ,że te obroty są tak wysokie przez ten czujnik?
Jeszcze jedno copot nie wsadzony jeszcze w dolot , tak samo jak przewód odpowietrzania silnika.
tak wszystko mam copot podłączony ale nie wsadzony w dolot na obroty normalnie sie wkręca tylko , że ma wysokie obroty na biegu jałowym , a co do tego obrotomierza to jakieś pomysły skąd wychodzi sygnał na obrotomierz? i niepokoi mnie jeszcze ta kontrolka oleju.A i jeszcze jedno copot to przed blosa lepiej dać czy może za , jest jakaś różnica?
[ Dodano: 2013-06-29, 21:47 ]
podłączyłem copot , dużej różnicy nie ma po kilku sekundach obroty rosną , jeszcze do tego pod sam wieczór zgubił iskre.Wracając do obrotomierza to po przekręceniu kluczyka na zapłon wskazówka lekko drgnie , a po odpaleniu nie działa :cry:
2 fotki co i jak podłączyłem:
PS. Przewód od odpowietrzania silnika nie podłączony.
[ Dodano: 2013-07-01, 13:27 ]
już wiem czemu kontrolka od ciśnienia oleju się pali , odpalam go dzisiaj i tak z ciekawości po zgaszeniu silnika zajrzałem pod korek od wlewu oleju a tam ,,olej" rzadki jak benzyna , i do tego czuć w nim benzynę.Podejrzewam , że to wina wtrysków po wyjęciu wtryskiwaczy i zmostkowaniu pompy paliwa leci coś bardziej jak strumień paliwa niż mżawka.Podmieniałem na te od audi 1.8 t ale one też nie bardzo rozpylają i do tego ciekną.Ma ktoś na sprzedaż może wtryski od g60/aeb/1.8 20v?
PS.Odnoszę wrażenie, że prowadzę monolog
[ Dodano: 2013-07-01, 14:23 ]
przed chwilą spuściłem stary olej , rzadki prawie jak benzyna
[ Dodano: 2013-07-10, 16:20 ]
Obrotomierz podłączyłem z 24 pinu z ecu do 23(zielono/niebieski kabelek) pinu (żółta wtyczka na zegarach) chodzi pięknie kontrolka ciśnienia też przestała już migać.Tyle , że po odpaleniu pochodzi 3 s i wchodzi na 2100 obr. czujnik temperatury odpinałem i bez zmian.Co może być nie tak?
[ Dodano: 2013-07-13, 20:32 ]
sprawdzałem dzisiaj sonde , po odpaleniu pokazuje 0,45v , po dodaniu gazu napięcie nie wzrasta jest cały czas 0,45v , wyczytałem gdzieś , że copot powinien być ustawiony w granicach 500/600 omów to prawda? mój był ustawiony na maxa tak , że kręcąc srubą regulacyjną rezystancja nie zwiększała się.Możliwe żeby uszkodzona sonda zwiększała tak obroty?
Byłbym wdzięczny gdyby ktoś z digifantem pomierzył jaką rezystancje ma jego copot.
[ Dodano: 2013-07-14, 19:12 ]
wydaje mi się , że te wysokie obroty są objawem źle podłączonego krokowca.
[ Dodano: 2013-06-29, 21:47 ]
podłączyłem copot , dużej różnicy nie ma po kilku sekundach obroty rosną , jeszcze do tego pod sam wieczór zgubił iskre.Wracając do obrotomierza to po przekręceniu kluczyka na zapłon wskazówka lekko drgnie , a po odpaleniu nie działa :cry:
2 fotki co i jak podłączyłem:
PS. Przewód od odpowietrzania silnika nie podłączony.
[ Dodano: 2013-07-01, 13:27 ]
już wiem czemu kontrolka od ciśnienia oleju się pali , odpalam go dzisiaj i tak z ciekawości po zgaszeniu silnika zajrzałem pod korek od wlewu oleju a tam ,,olej" rzadki jak benzyna , i do tego czuć w nim benzynę.Podejrzewam , że to wina wtrysków po wyjęciu wtryskiwaczy i zmostkowaniu pompy paliwa leci coś bardziej jak strumień paliwa niż mżawka.Podmieniałem na te od audi 1.8 t ale one też nie bardzo rozpylają i do tego ciekną.Ma ktoś na sprzedaż może wtryski od g60/aeb/1.8 20v?
PS.Odnoszę wrażenie, że prowadzę monolog
[ Dodano: 2013-07-01, 14:23 ]
przed chwilą spuściłem stary olej , rzadki prawie jak benzyna
[ Dodano: 2013-07-10, 16:20 ]
Obrotomierz podłączyłem z 24 pinu z ecu do 23(zielono/niebieski kabelek) pinu (żółta wtyczka na zegarach) chodzi pięknie kontrolka ciśnienia też przestała już migać.Tyle , że po odpaleniu pochodzi 3 s i wchodzi na 2100 obr. czujnik temperatury odpinałem i bez zmian.Co może być nie tak?
[ Dodano: 2013-07-13, 20:32 ]
sprawdzałem dzisiaj sonde , po odpaleniu pokazuje 0,45v , po dodaniu gazu napięcie nie wzrasta jest cały czas 0,45v , wyczytałem gdzieś , że copot powinien być ustawiony w granicach 500/600 omów to prawda? mój był ustawiony na maxa tak , że kręcąc srubą regulacyjną rezystancja nie zwiększała się.Możliwe żeby uszkodzona sonda zwiększała tak obroty?
Byłbym wdzięczny gdyby ktoś z digifantem pomierzył jaką rezystancje ma jego copot.
[ Dodano: 2013-07-14, 19:12 ]
wydaje mi się , że te wysokie obroty są objawem źle podłączonego krokowca.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 28 cze 2013, 20:23
Witajcie koledzy, jest to mój pierwszy post, i chciał bym pochwalić się moim osiągnięciem, najważniejsze w nim jest to że koszt to nawet ok. 300zł ! Chodzi o przerobienie wtrysku mechanicznego na elektroniczny, a samochód to Audi 100 C4 115KM:
Oto wiekopomna chwila, przerobiłem mechaniczny wtrysk na elektroniczny ponosząc minimalne koszty, i całkiem nie wielki wkład pracy:) początkowo miałem wstawić całego 2E, lecz po mojej i szwagra decyzji wymieniliśmy tylko, kolektor dolotowy na ten z 2E, dzięki czemu nie przerabialiśmy problemu z wtryskami czy też ustawieniem komputera, trochę obawialiśmy się że maska będzie miała problem się zamknąć, lecz bezpodstawnie, zamyka się dobrze.Wiec został nam jeden problem natury mechanicznej, a dokładniej rura dolotowa, lecz udało mi się po lekkim lifcie założyć tą, od 2E, w planue mam zamiar kupić dwa kolanka i kawałek prostej rury i będzie o wiele pewniej, lecz tak jak teraz, tak jak przestawia to zdjęcie, samochód jeździ dobrze, i na benzynie i na gazie. W końcu samochód pali "od strzała", ma moc, i nie strasz jechać dalej. Całą instalację zostawiliśmy w spokoju, odłączyłem jedynie cewkę, czujnik ssania, i osprzęt mechanicznego wtrysku. Jedyny problem na tą chwilę, to niedziałający obrotomierz, i świecąca kontrolka oleju, lecz myślę że na przyszły tydzień to naprawię:)
To co użyłem do przeróbki:
kolektor dolotowy z 2E
listwa wtryskowa z 2E
Instalacja i komputer z 2E
Cewka z 2E
1,5m przewodu paliwowego
4 opaski na rury paliwowe
2 rolki taśmy tekstylnej
kilka przewodów do przedłużenia niektórych wtyczek, kilka konektorków, rurka termokurczliwa
i kilka pierdółek z garażu
to chyba wszystko.
P.S Czas, w którym zrobiliśmy to na spokojnie, w miedzy czasie żniwując to 5 dni:), w razie pytań chętnie pomogę:)
Oto wiekopomna chwila, przerobiłem mechaniczny wtrysk na elektroniczny ponosząc minimalne koszty, i całkiem nie wielki wkład pracy:) początkowo miałem wstawić całego 2E, lecz po mojej i szwagra decyzji wymieniliśmy tylko, kolektor dolotowy na ten z 2E, dzięki czemu nie przerabialiśmy problemu z wtryskami czy też ustawieniem komputera, trochę obawialiśmy się że maska będzie miała problem się zamknąć, lecz bezpodstawnie, zamyka się dobrze.Wiec został nam jeden problem natury mechanicznej, a dokładniej rura dolotowa, lecz udało mi się po lekkim lifcie założyć tą, od 2E, w planue mam zamiar kupić dwa kolanka i kawałek prostej rury i będzie o wiele pewniej, lecz tak jak teraz, tak jak przestawia to zdjęcie, samochód jeździ dobrze, i na benzynie i na gazie. W końcu samochód pali "od strzała", ma moc, i nie strasz jechać dalej. Całą instalację zostawiliśmy w spokoju, odłączyłem jedynie cewkę, czujnik ssania, i osprzęt mechanicznego wtrysku. Jedyny problem na tą chwilę, to niedziałający obrotomierz, i świecąca kontrolka oleju, lecz myślę że na przyszły tydzień to naprawię:)
To co użyłem do przeróbki:
kolektor dolotowy z 2E
listwa wtryskowa z 2E
Instalacja i komputer z 2E
Cewka z 2E
1,5m przewodu paliwowego
4 opaski na rury paliwowe
2 rolki taśmy tekstylnej
kilka przewodów do przedłużenia niektórych wtyczek, kilka konektorków, rurka termokurczliwa
i kilka pierdółek z garażu
to chyba wszystko.
P.S Czas, w którym zrobiliśmy to na spokojnie, w miedzy czasie żniwując to 5 dni:), w razie pytań chętnie pomogę:)