Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Wiecej szzzzmocy!

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
!StaSiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 22 cze 2009, 14:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: !StaSiu » 26 maja 2013, 14:25

Wałek też już mam nad tłokami rozmyślam ale tutaj chyba poczekam na Twoja opinie czy warto :-D W dalszym ciągu szukam osprzętu z AAE.

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 29 maja 2013, 13:20

Panowie zbieram powoli graty potrzebne do tego moda.. ;) niestety dolot mam bez krokowca - pytanie:

Nie mozna przelozyc krokowca ze swojego ABT? Brakuje mi krokowca na 6 pin z AAE oraz kompa..

Czy zmieniajac walek na ten z ABK nie trzeba stroic silnika? Walek z AAE sie nie nadaje?

i jeszcze tak.. - co robie z gazem, kupuje blosa i jade do gazownika na zalozenie i regulacje, a sterowanie gazem i reszta gratow zostaje, tak?

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 29 maja 2013, 18:48

Po wałku nic nie zmieniałem, komp najbardziej ma problem z wydajnością przy rozwiercie przepustnicy, pasowało by to wystroić ale na pełnym bucie na benzynie mam jeszcze bogato wiec nie najgorzej, tylko nie wiem jak bogato bo mierzyłem tylko sondą wąskopasmową.

Gaz mam na blosie coby nie dławić dolotu

Awatar użytkownika
!StaSiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 22 cze 2009, 14:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: !StaSiu » 30 maja 2013, 14:52

A jak to ugryzc z wersja z immo? Bo ja w sprawach elektryczno-elektronicznych jestem zielony.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 30 maja 2013, 17:15

Albo załatwić reszte gratów do immo albo wywalić programowo

Awatar użytkownika
!StaSiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 22 cze 2009, 14:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: !StaSiu » 30 maja 2013, 23:45

Czyli wystarczy ten chip z kluczyka przelozyc czy cos jeszcze? Bo zalezaloby mi aby immo zostalo.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 31 maja 2013, 11:36

Ciekawe jak jest tam rozwiązany immobiliser, może być tak jak w 80 że masz oddzielny moduł, który czyta transponder w kluczyku i komunikuje się z ECU silnika odblokowując immobiliser. Nie wiem jak tam jest dokładnie rozwiązane bo np. w A4 B5 sterownia immo jest w licznikach i nawet jeśli zmieni się liczniki razem z pestką immo to nie zadziała bo się nie dogada ze sterownikiem silnika. Zmierzam do tego że dobrze abyś wziął też sterownik immo jak nie chcesz tego programować aby współpracowało (choć może w Audi C4 jeszcze nie było takich niezabezpieczeń).

Awatar użytkownika
!StaSiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 22 cze 2009, 14:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: !StaSiu » 31 maja 2013, 15:55

Czyli ogolnie bedzie problem. Bo ciezko znalesc AAE z immo i zeby wszystko pochodzilo z jednego auta.

Awatar użytkownika
king86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:07
Lokalizacja: Reszel

Post autor: king86 » 31 maja 2013, 18:19

najłatwiej chyba będzie wgrać mapy z AAE lub po prostu stworzyć nowe .

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 31 maja 2013, 21:42

piepszyć ten immobilizer, ciekawe co zrobisz jak Ci padnie na drodze - do domu nie wrócisz. Lepiej zrób sobie sam jakieś odciećie ukryte

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 31 maja 2013, 22:27

Panowie, szkoda tego teamtu na OT ;) odpowiezcie mi prosze lepiej czy mozna przelozyc krokowiec.. jak bede mial chwile czasu to posprawdam to i owo... ale nie mam niczego na razie dla porownania..

OT - jezeli chodzi o immo..- to seryjnie byl montowany we wszystkich samochodach od 97' wiec bym sie tym nie rpzejmowal zbytnio.. Nie wiem jak w Awdi.. jednak jak wyzej - sciagnac i zrobic swoje zabezpieczenia.. ;)

Awatar użytkownika
king86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:07
Lokalizacja: Reszel

Post autor: king86 » 31 maja 2013, 23:40

panda86 pisze:Panowie, szkoda tego teamtu na OT ;) odpowiezcie mi prosze lepiej czy mozna przelozyc krokowiec.. jak bede mial chwile czasu to posprawdam to i owo... ale nie mam niczego na razie dla porownania..
Silniczek zostawiasz swój - zamieniasz jedynie kompa i wtrysk. <piwo>

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 cze 2013, 00:27

panda86 pisze:OT - jezeli chodzi o immo..- to seryjnie byl montowany we wszystkich samochodach od 97' wiec bym sie tym nie rpzejmowal zbytnio.. Nie wiem jak w Awdi.. jednak jak wyzej - sciagnac i zrobic swoje zabezpieczenia.. ;)
Już od Passat B5 i A4 B5 immo było w serii, nie i chyba też Audi 80 z końca produkcji też miało.

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 02 cze 2013, 15:31

pomecze Was jeszcze odrobine, bo kompletuje graty i analizuje to na moj inny rozum.. :P tak sobie czytam i mysle - CO W SUMIE JEST NAJWAZNIEJSZE DO PODMIANY:

Kolektor ssący - na pierwszy rzut oka jest szerszy, ma szersze kanały które praktycznie pasują wielkością na otwory uszczelki kol ssącego - więc i porting zbędny
sprawdzal ktos czy faktycznie jest wiekszy i o ile..?
Potem wyciołem jeża - troche sie bałem o zimne starty ale jeż bez szpilek sam w sobie również grzeje wiec ok. Sprawdziłem przy - 15 st. i nie było problemów. Czyli wycinajac poprawiamy przepływ w kol ssącym
OK
Przepustnica - ma również większa średnice a to w tym silniku najsłabszy punkt, wiec zamieniamy z ori 38 na 40mm.
To chyba jeden z kluczowych punktow calego zabiegu... :)
Guma pod wtrysk ori również jest 38mm - najlepiej wiec dać z AAE. Gdyby był jednak problem ze zdobyciem, sprawdziłem i w IC zamienniki tez mają 40MM średnicy (chociażby te najtańsze) u mnie siedzi Hans Preis
OK
Wtrysk - wsumie etka podaje że do AAE jest inny - moga sie roznić wtryskiwaczem ale i nie koniecznie bo rożnice sa kosmetyczne w głowcy wtrysku a niekoniecznie w samym wtryskiwaczu
a regulator cis. paliwa..? podaja takie same cisnienie / dawki? OK
Komp - mi udało sie kupic z nowszego AAE czyli tak jak nowsze ABT krokowiec na 6 pinów wiec lepsza diagnostyka (do jazdy na gazie chyba można to pominąć)
- czy musze zmienic kompa..? Obecnie mam na 6 pin krokowca.. którego mozna przelozyc, tak? Rozumiem że program jest napisany na 90KM / czy tam mapy..? i to po prostu nie bedzie hulac.. czy jest jakis inny powod? Nie lepiej poprawic seryjny program u kogos? (tylko koszta..)

Na koniec - mysle ze ten walek z ABK to faktycznie moze duzo zdzialac...- tylko czy po zmianie walka nie wypadaloby rownierz zerknac w program sterownika i dokonac korekt?

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 02 cze 2013, 17:52

Jak chcesz jeździć na benzynie to zmieniaj tez kompa bo nie bedzie paliwa. Ogólnie to po tych wszystkich modach jakie dokonałem u siebie to powinno sie pewnie ruszyć program (ten od AAE nawet) dlatego że

- wałek ma dłuższe czasy
- przepustnica jest sporo wieksza
- wyciety jeż

teraz przy pełnym bucie mam lambde na bogato ale nie wiem ile, najlepiej było by sprawdzić to szerokopasmową sondą AFR ale ja pokusze sie zapobiegawczo podnieść ciśnienie paliwa do 1.5 bara

Jeżeli

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl