[B4 ABT] Wiecej szzzzmocy!
Panowie zbieram powoli graty potrzebne do tego moda.. niestety dolot mam bez krokowca - pytanie:
Nie mozna przelozyc krokowca ze swojego ABT? Brakuje mi krokowca na 6 pin z AAE oraz kompa..
Czy zmieniajac walek na ten z ABK nie trzeba stroic silnika? Walek z AAE sie nie nadaje?
i jeszcze tak.. - co robie z gazem, kupuje blosa i jade do gazownika na zalozenie i regulacje, a sterowanie gazem i reszta gratow zostaje, tak?
Nie mozna przelozyc krokowca ze swojego ABT? Brakuje mi krokowca na 6 pin z AAE oraz kompa..
Czy zmieniajac walek na ten z ABK nie trzeba stroic silnika? Walek z AAE sie nie nadaje?
i jeszcze tak.. - co robie z gazem, kupuje blosa i jade do gazownika na zalozenie i regulacje, a sterowanie gazem i reszta gratow zostaje, tak?
Po wałku nic nie zmieniałem, komp najbardziej ma problem z wydajnością przy rozwiercie przepustnicy, pasowało by to wystroić ale na pełnym bucie na benzynie mam jeszcze bogato wiec nie najgorzej, tylko nie wiem jak bogato bo mierzyłem tylko sondą wąskopasmową.
Gaz mam na blosie coby nie dławić dolotu
Gaz mam na blosie coby nie dławić dolotu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ciekawe jak jest tam rozwiązany immobiliser, może być tak jak w 80 że masz oddzielny moduł, który czyta transponder w kluczyku i komunikuje się z ECU silnika odblokowując immobiliser. Nie wiem jak tam jest dokładnie rozwiązane bo np. w A4 B5 sterownia immo jest w licznikach i nawet jeśli zmieni się liczniki razem z pestką immo to nie zadziała bo się nie dogada ze sterownikiem silnika. Zmierzam do tego że dobrze abyś wziął też sterownik immo jak nie chcesz tego programować aby współpracowało (choć może w Audi C4 jeszcze nie było takich niezabezpieczeń).
Panowie, szkoda tego teamtu na OT odpowiezcie mi prosze lepiej czy mozna przelozyc krokowiec.. jak bede mial chwile czasu to posprawdam to i owo... ale nie mam niczego na razie dla porownania..
OT - jezeli chodzi o immo..- to seryjnie byl montowany we wszystkich samochodach od 97' wiec bym sie tym nie rpzejmowal zbytnio.. Nie wiem jak w Awdi.. jednak jak wyzej - sciagnac i zrobic swoje zabezpieczenia..
OT - jezeli chodzi o immo..- to seryjnie byl montowany we wszystkich samochodach od 97' wiec bym sie tym nie rpzejmowal zbytnio.. Nie wiem jak w Awdi.. jednak jak wyzej - sciagnac i zrobic swoje zabezpieczenia..
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Już od Passat B5 i A4 B5 immo było w serii, nie i chyba też Audi 80 z końca produkcji też miało.panda86 pisze:OT - jezeli chodzi o immo..- to seryjnie byl montowany we wszystkich samochodach od 97' wiec bym sie tym nie rpzejmowal zbytnio.. Nie wiem jak w Awdi.. jednak jak wyzej - sciagnac i zrobic swoje zabezpieczenia..
pomecze Was jeszcze odrobine, bo kompletuje graty i analizuje to na moj inny rozum.. tak sobie czytam i mysle - CO W SUMIE JEST NAJWAZNIEJSZE DO PODMIANY:
Na koniec - mysle ze ten walek z ABK to faktycznie moze duzo zdzialac...- tylko czy po zmianie walka nie wypadaloby rownierz zerknac w program sterownika i dokonac korekt?
sprawdzal ktos czy faktycznie jest wiekszy i o ile..?Kolektor ssący - na pierwszy rzut oka jest szerszy, ma szersze kanały które praktycznie pasują wielkością na otwory uszczelki kol ssącego - więc i porting zbędny
OKPotem wyciołem jeża - troche sie bałem o zimne starty ale jeż bez szpilek sam w sobie również grzeje wiec ok. Sprawdziłem przy - 15 st. i nie było problemów. Czyli wycinajac poprawiamy przepływ w kol ssącym
To chyba jeden z kluczowych punktow calego zabiegu...Przepustnica - ma również większa średnice a to w tym silniku najsłabszy punkt, wiec zamieniamy z ori 38 na 40mm.
OKGuma pod wtrysk ori również jest 38mm - najlepiej wiec dać z AAE. Gdyby był jednak problem ze zdobyciem, sprawdziłem i w IC zamienniki tez mają 40MM średnicy (chociażby te najtańsze) u mnie siedzi Hans Preis
a regulator cis. paliwa..? podaja takie same cisnienie / dawki? OKWtrysk - wsumie etka podaje że do AAE jest inny - moga sie roznić wtryskiwaczem ale i nie koniecznie bo rożnice sa kosmetyczne w głowcy wtrysku a niekoniecznie w samym wtryskiwaczu
- czy musze zmienic kompa..? Obecnie mam na 6 pin krokowca.. którego mozna przelozyc, tak? Rozumiem że program jest napisany na 90KM / czy tam mapy..? i to po prostu nie bedzie hulac.. czy jest jakis inny powod? Nie lepiej poprawic seryjny program u kogos? (tylko koszta..)Komp - mi udało sie kupic z nowszego AAE czyli tak jak nowsze ABT krokowiec na 6 pinów wiec lepsza diagnostyka (do jazdy na gazie chyba można to pominąć)
Na koniec - mysle ze ten walek z ABK to faktycznie moze duzo zdzialac...- tylko czy po zmianie walka nie wypadaloby rownierz zerknac w program sterownika i dokonac korekt?
Jak chcesz jeździć na benzynie to zmieniaj tez kompa bo nie bedzie paliwa. Ogólnie to po tych wszystkich modach jakie dokonałem u siebie to powinno sie pewnie ruszyć program (ten od AAE nawet) dlatego że
- wałek ma dłuższe czasy
- przepustnica jest sporo wieksza
- wyciety jeż
teraz przy pełnym bucie mam lambde na bogato ale nie wiem ile, najlepiej było by sprawdzić to szerokopasmową sondą AFR ale ja pokusze sie zapobiegawczo podnieść ciśnienie paliwa do 1.5 bara
Jeżeli
- wałek ma dłuższe czasy
- przepustnica jest sporo wieksza
- wyciety jeż
teraz przy pełnym bucie mam lambde na bogato ale nie wiem ile, najlepiej było by sprawdzić to szerokopasmową sondą AFR ale ja pokusze sie zapobiegawczo podnieść ciśnienie paliwa do 1.5 bara
Jeżeli