Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Coupe 2.3 ng] remont silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
eNn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 31 paź 2010, 21:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: eNn » 17 maja 2013, 10:44

Witam, tutaj masz siły dokręcania panewek i innych podzespołów gdyż może Ci się też coś przyda.

Obrazek

Nie jesteś może z okolic chełmu? Ostatnio słyszałem że ktoś remontował NG i pytał się kolegi chyba o podłączenie podciśnień <ok> Jakbyś miał jakiś problem to pisz.
Pozdro

Awatar użytkownika
uzdar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 22 lis 2012, 08:35
Imię: Darek
Model: Audi A8
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: uzdar » 17 maja 2013, 12:18

dzięki wielkie, zgadza się jestem z chełmu i pytałem się o przewody :)

Szlif
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 167
Rejestracja: 09 paź 2012, 12:32

Post autor: Szlif » 17 maja 2013, 23:06

Ja z checia dowiedział bym sie czegos na temat kosztów...

Awatar użytkownika
uzdar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 22 lis 2012, 08:35
Imię: Darek
Model: Audi A8
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: uzdar » 18 maja 2013, 01:03

naprawa i planowanie głowicy -460
piaskowanie bloku z malowaniem -60
uszcz wału przód tył -42
panewki wału -136
pierścienie -270
panewki tłoka -65
uszcz rozrządu przód tył -25
poduszka skrzyni -35
poduszka silnika lewa -70
uszcz miski -45
uszcz głowicy -105
uszcz zaworów -60
uszcz kolektora ssący wydech -43
uszcz kolektory - 2 sztuki -50
śruby głowica -55
termostat -30
do tego kilka litrów nitro, szmat, szczotka druciana na wiertarkę i sporo czasu
prócz silnika zrobione zostało
regeneracja zacisków hamulcowych, przetoczenie tarcz, nowe klocki -320
wymiana uszczelnienia wybieraka skrzyni biegów -15
regeneracja felg alu -450
amortyzatory przod tył -450
sworznie, tuleje, końcówki - około 300
zostanie tylko lakierowanie :) koszt około 3000-3500
i listwy na drzwi po 180 za sztukę w serwisie

Szlif
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 167
Rejestracja: 09 paź 2012, 12:32

Post autor: Szlif » 18 maja 2013, 23:57

Możesz wrzucić jakieś foto jak wygląda to teraz?
Z czym był największy problem jeśli chodzi o remont silnika?
Było coś ciężko dostać czy wszystkie graty były od ręki?
Napisałeś "naprawa głowicy" chodzi ci o szlif cylindrów czy o co dokładnie?

Awatar użytkownika
uzdar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 22 lis 2012, 08:35
Imię: Darek
Model: Audi A8
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: uzdar » 19 maja 2013, 09:06

remont głowicy polegał na sprawdzeniu szczelności, pomiarach wałka, sprawdzeniu szklanek, wymianie prowadnic zaworowych, uszczelniaczy i jednego zaworu bo był przypalony, wszystko to dotarte a na koniec planowanie
Obrazek
narazie to nic nie wyglada bo ciagle brak czasu chodz dzis chce zlozyc dół silnika, ponizej zdjęcie pomalowanego bloku i stan auta jak obecnie wyglada
Obrazek
Obrazek
cześci sa dostepne bez problemów, zamawiasz rano, po południu odbierasz. jedynie co mnie troche martwi to uszczelka pod głowicą jest jedynie dostepna w nominale a nie dedykowana pod szlif i w tym przypadku moze byc troche duża kompresja
Obrazek
wyzwanie to teraz bede miał składają wsio do kupy i licząc że żadna śrubka nie zostanie :)

Szlif
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 167
Rejestracja: 09 paź 2012, 12:32

Post autor: Szlif » 20 maja 2013, 15:51

Czym malowałeś ten blok? To jakaś farba żaroodporna czy to piecówka?

rejdzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:45
Lokalizacja: Hawick / UK

Post autor: rejdzik » 20 maja 2013, 16:12

Uważasz, że pierścienie GRANT to godny wybór?

Awatar użytkownika
uzdar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 22 lis 2012, 08:35
Imię: Darek
Model: Audi A8
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: uzdar » 20 maja 2013, 19:44

Szlif pisze:Czym malowałeś ten blok? To jakaś farba żaroodporna czy to piecówka?

malowany był farbą żaroodporną, którą potem trzeba było utwardzić w temp 200st
rejdzik pisze:Uważasz, że pierścienie GRANT to godny wybór?
na zdjęciu sa granty bo tak wstępnie miało być (czytałem o nich i pytałem wokół i nikt nie narzekał) ale oststecznie w piątek udało mi się załatwić mahle i wczoraj zostały osadzone w blok

Szlif
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 167
Rejestracja: 09 paź 2012, 12:32

Post autor: Szlif » 28 maja 2013, 18:06

Co przemawiało za tym ze wrzuciłeś akurat te drugie pierścionki?

Awatar użytkownika
uzdar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 22 lis 2012, 08:35
Imię: Darek
Model: Audi A8
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: uzdar » 01 cze 2013, 10:31

sugerowałem sie tym co mówią mechanicy i wszyscy z tych dwoch wybierali mahle
silnik wczoraj udało mi sie wieczorem złożyć i odpalił :) teraz tylko gdzieś do warsztatu wszystko ustawić, wyregulowac i bedzie mozna sie cieszyc z NG
Obrazek

Szlif
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 167
Rejestracja: 09 paź 2012, 12:32

Post autor: Szlif » 02 cze 2013, 13:22

Też szukałem opinii o tych pierścieniach. Też bede wymieniał i zastanawiałem się na jakie. dzięki za informacje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl