Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych.

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 29 gru 2012, 21:51

monkahead pisze:krzysiek.ruski, mozesz podeslac linka do jakiejs aukcji z tymi zaciskami? Nowe tylne zaciski TRW do Golfa IV sa po 174PLN, znacznie taniej niz ori do B4.
szukaj ja zakupiłem za pobliskim szrocie
monkahead pisze:... chociaz tutaj kolo twierdzi ze nie sa plug & play: https://audi80.pl/b4-a...lfa-vt35055.htm
tak jak pisałem wcześniej do b4 wsadziłem zaciski od c5 i newbeatle bez żadnych przeróbek. jak jest z golfem nie wiem

Awatar użytkownika
lobos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 27 lis 2012, 23:24
Lokalizacja: PL

Post autor: lobos » 14 sty 2013, 22:05

Drobne pytanie, mam tylne uszczelki zacisków do wymiany i się tak zastanawiam jeżeli je tymczasowo zdemontuję i odpowiednio zabezpieczę przewody to czy podczas jazdy (nie używając hamulca ręcznego oczywiście) czy płyn nie będzie mi wyciekał?czy też cały układ się nie zapowietrzy?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 14 sty 2013, 22:14

lobos, bedzie nie da sie hamowac. Jedynie to mozesz pozakrecac szczelnie tylne przewody, musi byc naprawde solidnie zeby zniosło takie cisnienia. Inaczej sie nie da.

gadgad
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 01 mar 2012, 20:12

Post autor: gadgad » 02 cze 2013, 10:38

Witam, pozwolę sobie odkurzyć temat. Tydzień temu robiłem tylne hamulce (tarczowe), wymiana linek, rozebrałem i przesmarowałem zaciski, nowe klocki. Ręczny trzyma już na 3 ząbku. Jednak po przejechaniu 20km zagrzała się tylna lewa tarcza, okazało się, że dźwignia od ręcznego nie odbija do końca i dociska klocki do tarcz. Po odbiciu kluczem do kół, problem ustąpił. Znajomy mechanik powiedział mi, że na zaciskach powinny być sprężynki odciągające. Problem z tym, że nie są dostępne w żadnym sklepie, nawet na allegro nie ma. Dodam, że na szrocie, były ale całe zaciski, ze spręzynkami, ale nie będę wydawał po 100 zł dla pozyskania spręzyn. Może wie ktoś gdzie to można zdobyć, może podchodzą z innego modelu. Na innych forach czytałem, że pasują z golfa 3 GTI. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 02 cze 2013, 12:41


Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 02 cze 2013, 13:38

Rozbierałeś zacisk czy tylko ściągałeś z jażma?
Zacisk trzeba rozebrać, wyczyścić, nasmarować i uszczelnićna nowo. Wtedy ręczny będzie dzialać prawidłowo.
Nie masz tych sprężyn odciągających na dźwigniach ręcznego? Powinieneś mieć, ktoś pewnie zdjął.
Moze ma u siebie w gratach jakies to Ci wyślę.
Daj adres na PW.
Zdrówka

gadgad
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 01 mar 2012, 20:12

Post autor: gadgad » 02 cze 2013, 14:04

Zacisk był zdjęty z jarzma, rozebrany, wyczyszczony, nawet reperaturki gumowe założyłem nowe, ponadto prowadnice zostały rozruszane, bo z jednej strony stały. Jedną sprężynkę udało mi się zdobyć, aby jeszcze drugą mieć i będzie dobrze, ale dzięki za dobre chęci. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 02 cze 2013, 17:03

krzysiek.ruski, do tych zaciskow z New Beetle'a uzywales przewodow z B4? Pasowal zarowno hamulcowy gietki jak i linka od recznego?

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 02 cze 2013, 18:59

Jedną sprężynkę mam na pewno.
Jeżeli rozbierałeś trzpień ręcznego i nasmarowałeś go na nowo to musi działać.

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 21 lip 2013, 16:14

Wielkie podziękowania dla Danek i krzysiek.ruski rozłożyłem i złożyłem i działa - opis Danka znakomity a sposób krzyśka.ruskiego bardzo ułatwia sprawę. Jeszcze przedłożę że ktoś pisał należy pamiętać zakupie dodatkowej uszczelce na oś (po prostu kopić ciut większą). No kwestia szczypiec do segerów - ja kupiłem za małe 160mm ale dospawałem i przerobiłem na takie jak w ori powinny być)

tu fotka ori:

Obrazek

no i dobry zestaw naprawczy do zacisku to podstawa.

Dziękuje za opis i pomoc. W razie pytań również służę pomocą i radą. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 06 sie 2013, 12:10

Czy ktoś korzystał z usług firm w zakresie regeneracji tylnych zacisków do A80 B4 1.9TDI? Interesuje mnie solidność usługi, którą ewentualnie firmę polecacie.

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 06 sie 2013, 12:18

taką naprawę można zrobić samemu - potrzebne jest tylko kilka specjalnych narzędzi, i pomocna dłoń przy odpowietrzaniu.

A jaki zakres prac Cie interesuje - wymiana gumowych i uszczelnień i osłon z piaskowaniem i malowaniem zacisków ? Czytałem gdzieś niedawno za robotę to wołają 300
PLN - ale żadnego zakładu i mechanika nie spotkałem co by się podjął-wiec zrobiłem to samemu :-P i to był najlepszy wybór.

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 06 sie 2013, 12:29

hackthemilk pisze:A jaki zakres prac Cie interesuje - wymiana gumowych i uszczelnień i osłon z piaskowaniem i malowaniem zacisków ? Czytałem gdzieś niedawno za robotę to wołają 300
Na allegro się ogłaszają, od 120 do 180zł za tylny zacisk do B3, cena przy zwrocie starego, gwarancja na rok.
Ktoś korzystał z ich usług?

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 06 sie 2013, 12:32

hackthemilk pisze:taką naprawę można zrobić samemu
- nie pytam oto czy regenerację można przeprowadzić samemu czy nie, bo to wiem pytanie moje brzmiało, czy ktoś korzystał z usług firm w zakresie regeneracji tylnych zacisków do A80 B4 1.9TDI i był z tej regeneracji zadowolony.

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 06 sie 2013, 12:32

ciekawe co dają w zamian - jak zacisk np. firmy topran - lub inny szajs - w życiu bym na to nie poszedł

[ Dodano: 2013-08-06, 12:34 ]
Spietyq pisze:czy ktoś korzystał z usług firm w zakresie regeneracji tylnych zacisków do A80 B4 1.9TDI i był z tej regeneracji zadowolony.
nie nie korzystałem - dla mnie nieopłacalne

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl