Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1Z] Zaślepiony EGR i urwany wężyk od ATM

Awatar użytkownika
win386
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 27 sie 2012, 14:30
Lokalizacja: WLKP PWR

[80 B4 1Z] Zaślepiony EGR i urwany wężyk od ATM

Post autor: win386 » 02 cze 2013, 17:44

Witam wszystkich forumowiczów,
Nieco zaniepokojony brakiem pazura, jeśli chodzi o przyśpieszenie w swoim motorku 1Z zacząłem szukać przyczyny (choć wiem...może być ich dużo więcej niż to co zaraz napiszę).
Samochód właściwie mam od nie dawna, ale wiem mniej więcej na co stać ten model (gość z sąsiedztwa podsiada taki sam samochód 92 r.). Mój także jest na osprzęcie Bosch.
Na fotografiach zamieszczonych poniżej widać zawór EGR, prawdopodobnie zaślepiony przez poprzedniego właściciela - jakiś materiał pomiędzy łączeniem kolanek).
Do tego zauważyłem, że przy zaworze ATM był ułamany górny, wchodzący z boku wężyk z filtra powietrza. Końcówka wężyka zaślepiona była. Otwór w ATM także był zaślepiony.
W sumie udało mi się doprowadzić wszystko do stanu właściwego do sklejenia na powrót...skleiłem, ale samochód nieco zamulił. Dziś to rozerwałem na powrót i samochód nagle zaczął żwawiej przyśpieszać, przy czym silnik jakby zaczął ciszej pracować.
Czuć wyraźnie, że ATM próbuje zasysać, jednak zatykając palcem otwór silnik przez chwile faluje, traci obroty, po chwili praca wraca do rytmu i chodzi ciutkę głośniej...i jakby bardziej muli.
Dla pewności wrzucę dwie fotografie.

Teraz chciałbym się Was, drodzy koledzy zapytać, czy jest to właściwy manewr - zaślepienie otworu w ATM podczas gdy zaślepiamy zawór EGR ? Co z tym fantem zrobić ? Może koniecznie trzeba sprawdzić szczelność wszystkich wężyków, łącznie z tymi do i od turbiny ? Wyglądają na oryginały, niebieski i czerwony.
Zdaje mi się, że moja Audi wolniej przyśpiesza niż ta sąsiada - żadnych modyfikacji nie stosował.
PS. Przepraszam, za niedopatrzenie w tytule, poprawione :)
Ostatnio zmieniony 02 cze 2013, 17:55 przez win386, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 cze 2013, 17:46

win386, na początek _uwaga

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 cze 2013, 18:44

win386 pisze:Teraz chciałbym się Was, drodzy koledzy zapytać, czy jest to właściwy manewr - zaślepienie otworu w ATM podczas gdy zaślepiamy zawór EGR ? Co z tym fantem zrobić ?
Jak masz zaślepiony fizycznie EGR ,to działanie ,lub nie ,elektrozaworu N18 ,nie powinno mieć żadnego wpływu na moc silnika ... choć ja na foto , widzę tylko trochę rozwarstwioną ze starości ori uszczelkę ;-) odkręć i sprawdż czy masz zaślepiony

Wostok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wostok » 02 cze 2013, 21:55

Wg mnie to nie jest zaślepienie tylko uszczelka tak jak pisze Munior. Jeżeli chodzi u ułamany króciec to albo go przyklej porządnie albo wkręć tam jakiś wentylek jak sklejenie nie pomoże albo wymień na sprawny używany.
Jak zaślepisz egr blaszką to wtedy zaślep ułamany króciec i przewód dolny z zaworu + dodatkowo przewód od egr.

Awatar użytkownika
win386
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 27 sie 2012, 14:30
Lokalizacja: WLKP PWR

Post autor: win386 » 03 cze 2013, 00:47

Rozumiem Panowie. Jutro wezmę temat pod oględziny. A czy wg Was zatkanie zaworu EGR ma wpływ na osiągi silnika ?

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 03 cze 2013, 06:34

Napewno jak go zaslepisz to nie bedzie ci syfu wpuszczal do dolotu. patrzales w kolektor dolotowy ile przez egr tam sie juz syfu nazbieralo? proponuje zajrzec

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 cze 2013, 09:52

win386 pisze: A czy wg Was zatkanie zaworu EGR ma wpływ na osiągi silnika ?
Ma i to duży jak EGR jest nieszczelny i puszcza .Jak jest szczelny, to wpływu na moc nie ma ,bo otwiera się zasadniczo tylko na biegu jałowym 8-)

Awatar użytkownika
win386
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 27 sie 2012, 14:30
Lokalizacja: WLKP PWR

Post autor: win386 » 04 cze 2013, 13:00

Witam,
Dziękuję za udział w dyskusji :)
Wczoraj posiadając chwilę wolnego czasu wykręciłem gumową wstawkę (punkt 1) przed kolektorem dolotowym do węża od turbiny (nie rozkręciłem samego kolanka, gdyż imbusy dostały nóg...). Przeraziłem się co zobaczyłem :shock: prześwit w rurze był taki, że kciuka nie dało rady wetknąć :-/ Aż strach pomyśleć co będzie w samym kolektorze...
W związku z powyższym miałbym kilka pytań do Szanownych Towarzyszy.
Wypadałoby to wyczyścić wszystko co znajduje się w kolektorze i dolocie z turbiny, prawda ?
Czy uda się to zrobić bez demontażu turbiny ?

W sumie zauważyłem, że znaczna część użytkowników Zetorów zatyka EGR. Ten nalot w rurze (sadza, coś lepkiego...jakaś mieszanka jakby oleju i sadzy, czort wie) daje do myślenia i chyba także zatkam. Blachę sobie już na wymiar ładnie dociąłem.

Kolega Wostok wspominał o konieczności zatkania którychś z wężyków przy zaślepieniu EGR, które planuję.
Czy mogę prosić o gest cierpliwości, żeby określić dokładnie które to będą wężyki i przy którym elektrozaworze ? :oops: Nie chciałbym czegoś źle zrobić. Załączę fotografię elektrozaworów. Po zaślepieniu EGR zaślepiam wężyk dolotowy i króciec - punkt 3. Czy może jakieś jeszcze ?
Bo jak rozumiem EGR można zaślepić w miejscu, które określa punkt 2 ?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 04 cze 2013, 16:20


Awatar użytkownika
win386
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 27 sie 2012, 14:30
Lokalizacja: WLKP PWR

Post autor: win386 » 04 cze 2013, 18:29

Krzysiek 84 pisze:Lektura :mrgreen: https://audi80.pl/b4-1zczyszczenie-k ... t56131.htm
Dziękuję kolego, rozwiało to wiele moich znaków zapytania :)
Chciałbym się jeszcze zapytać co z zaworkiem ATM ? Można to wywalić i pozalepiać szczelnie wszystkie wężyki, które do niego biegły ?
PS. Czy zawór znajdujący się nad nim (bodajże sterujący turbiną) też u Was cyka po uruchomieniu silnika ?

Wostok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wostok » 04 cze 2013, 18:40

Lekturę należy przeczytać bardzo szczegółowo - czyszczenie kolektora i zaślepienie EGR pokazane super, profi robota :)

W skrócie zaślepienie:

- najlepiej 2 blaszki w pkt 2.
- przeciąć oraz zaślepić w pkt 3 oraz na drugim końcu przewodu nr 3, przeciąć i zaślepić od strony zaworu.
Obrazek
Obrazek

Najlepiej wszystko zdemontować jak w linku powyżej a na początek zdemontować chociaż górę tj pkt 1 i dalej aż do kolektora żeby sprawdzić jak bardzo jest zasyfiony.

Dodatkowo proponuje zaslepić ciśnieniowy(podcisnieniowy ?? :-) ) przewód do serwa z obu stron - hamulce cały czas dobrze hamują :-)
Ostatnio zmieniony 04 cze 2013, 18:52 przez Wostok, łącznie zmieniany 1 raz.

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 04 cze 2013, 18:40

Tak u mnie cyka ale nie zwracam na to uwagi wogole. Mysle ze mozna "pozalepiac" te wezyki albo wywal tylko ten co leci do zaworka egr

Wostok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wostok » 04 cze 2013, 18:53

Jednym cyka inny nie, jak dobrze turbo pompuje i nie ma notlaufa to znaczy że działa ok:)
Mi też cyka...

Popej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 27 wrz 2011, 23:42
Lokalizacja: WL
Kontakt:

Post autor: Popej » 04 cze 2013, 22:01

Zawór N75 cyka zazwyczaj wtedy kiedy zużywa się iglica. Chyba jedynym pozytywem tego cykania jest informacja że zawór działa. U mnie cykał i kiedyś przestał co objawiało się przeładowaniem turbo i przechodzeniem w tryb awaryjny ograniczający ciśnienie doładowania podczas przyspieszania. Ciśnienie wtedy wynosiło u mnie około 1.6 bar..... Nowy zawór nie powinien wydawać z siebie dźwięków.

Awatar użytkownika
win386
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 27 sie 2012, 14:30
Lokalizacja: WLKP PWR

Post autor: win386 » 07 cze 2013, 21:04

Panowie, jesteście wielcy, dziękuję za wszelkie porady i wskazówki ! :)
W przyszłym tygodniu podwijam rękawki i biorę się do pracy przy zatykaniu EGR i wężyków podciśnienia.
Zrelacjonuję efekty oraz postaram się podzielić fotografiami kolektora dolotowego.

Odkryłem, że elektrozawór sterujący turbiną u mnie się zaciął, jego cykanie właściwie nie wpływa na przepływ wewnętrzy powietrza - dmucha ze wszystkich stron. Czyli, jeśli dobrze myślę, wychodzi na to, że turbina pracuje wytwarzając ciśnienie max 0.6 Bara.
Wychodzi właściwie na to samo, gdyby zmostkować czerwony z niebieskim przewód.
To kolejna rzecz, którą po dokształceniu się zajmę.
Chciałbym Was zapytać, gdyż sporo szukałem i czytałem tematów o turbinie, jakiej siły trzeba użyć, by wysunąć sztangę z gruszki do otwierania przepływu w turbinie ? Szczerze powiem, że dmuchałem w ten niebieski wężyk i za nic w świecie nie drgnęła sztanga. Ręką udaje mi się ją wysunąć pare mm używając dużej siły, po popsikaniu WD-40. Podważając kluczem wysuwa się około 15mm.
Czy to normalne, czy sztangę powinno się wysunąć całą ciągnąc mocno ręką ?

Przepraszam za ilość tekstu, po prostu lubię, gdy jest rzeczowy opis w taki sposób, że każdy czytający wie dokładnie o co chodzi :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl