[80 b4 1.9 TDI 1Z] CHIP TUNING
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
Przy AFN+Chip (ok 120KM, 280Nm) - 5,5-6l przy mieszanej może być ciężko bo nie po to się podnosi moc żeby jej nie wykorzystywać
Przy samym chipsie (ok 105KM, 240Nm) myślę ze jak najbardziej jest to realne przy spokojnej jeździe. Wartości mierzone na moim aucie.
No i pytanie co to znaczy mieszany styl jazdy - mi przy jeździe 60% trasa (średnio 120Km/h) i 40% miasto (Kraków, min 40 km dziennie) średnio pali - 6,2l/100km w lecie i ok 6,6l/100km w zimie i uważam że jeżdżę spokojnie. Silnik jak w opisie 8-)
Przy samym chipsie (ok 105KM, 240Nm) myślę ze jak najbardziej jest to realne przy spokojnej jeździe. Wartości mierzone na moim aucie.
No i pytanie co to znaczy mieszany styl jazdy - mi przy jeździe 60% trasa (średnio 120Km/h) i 40% miasto (Kraków, min 40 km dziennie) średnio pali - 6,2l/100km w lecie i ok 6,6l/100km w zimie i uważam że jeżdżę spokojnie. Silnik jak w opisie 8-)
Mieszany styl jazdy to w moim wypadku pół na pół miasto i trasa. Raczej spokojnie ale chodzi o to że w gorące dni przy zalaczonej klimie czasami są braki w mocy. Ale to raczej wina turbo dziury bo jak turbo zaczyna dmuchać to jest nagły przyrost mocy. I teraz pytanie do was panowie czy po chipie silnik jest bardziej dynamiczny w niższych partiach obrotów? Nie mówię tu o dużym momencie przy 1200 obrotów ale w zakresie 1600 do 2000. Osprzet pierburg w audi siedzi.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
Nie wiem jak na pierburgu może Ci turbo nie wstawać w tym przedziale jak wstaje ładnie ;]kamsta pisze:Mieszany styl jazdy to w moim wypadku pół na pół miasto i trasa. Raczej spokojnie ale chodzi o to że w gorące dni przy zalaczonej klimie czasami są braki w mocy. Ale to raczej wina turbo dziury bo jak turbo zaczyna dmuchać to jest nagły przyrost mocy. I teraz pytanie do was panowie czy po chipie silnik jest bardziej dynamiczny w niższych partiach obrotów? Nie mówię tu o dużym momencie przy 1200 obrotów ale w zakresie 1600 do 2000. Osprzet pierburg w audi siedzi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To nie jest normalne ,na pierburgu i turbinie t 15 ,nie powinno być czuć żadnej turbodziury ...Coś masz nie halo z ustawieniami ,albo osprzętem 8-)kamsta pisze: chodzi o to że w gorące dni przy zalaczonej klimie czasami są braki w mocy. Ale to raczej wina turbo dziury bo jak turbo zaczyna dmuchać to jest nagły przyrost mocy.
Tak jest znacznie bardziej dynamiczny z dołu ,z góry również :mrgreen: pod warunkiem że masz wszystko ustawione jak nakleży i nic ci nie szwankuje ...a z opisu wynika że nie masz w 100% tak jak należy ....Tak wiec zanim zdecydujesz się na chipa ,musisz doprowadzić wszystko do pełnej sprawności ,żeby nie było tak, jak to się czasem zdarza <ok> Gosciu koniecznie chce chipa ,po założeniu dzwoni że coś nie jedzie tak jak myslał ....i nie będzie jechać ... bo ma coś nie halo ,a chip to nie lekarstwo na niesprawnosci ,jak co nie którzy myślą :roll: Przy chipie wszystko musi być tip top ,bo jak coś jest nie halo ,to pożytku z chipa nie będzie ...Tak się zdarza oczywiście tylko w przypadku kiedy ktoś zamawia takiego zmodzonego kompa wysyłkowo ,i ma nie w pełni sprawne auto ...bo zarówno Kostrz ,jak i ja ,nie wypuscimy od siebie takiego auta ,zanim nie znajdzie się przyczyna ,powodująca takie problemy Także od jakiegoś czasu ,ani Kostrz ,ani ja ,nie bawimy się w wysyłanie chipowanych kompów ,chyba że ktoś zrobi pełne logi dynamiczne ,doładowania ,przepływomierza ,statyczne dawki i kąta wtrysku w BS ...żeby potem nie było psujących nerwy ,telefonów z pretensjami że "coś nie chce jechać na chipie " bo nie ma takiej opcji ,jak mamy wszystko jak należy 8-)kamsta pisze: I teraz pytanie do was panowie czy po chipie silnik jest bardziej dynamiczny w niższych partiach obrotów?
Munior chodzi o to że wszystko jest git dopóki się mocno nie zagrzeje. Tak to płynnie wszysto chodzi czuć przyrost momentu w okolicach 1600 obr ale jak jeżdżę po mieście i go nie krece za mocno to i tak daje radę. Kiedyś jeździłem escortem w dieslu bez turba i on w ciepłe dni jak się zagrzal to mial to samo. Moim zdaniempoprostu intercoler nie wyrabia i nie jest w stanie schlodzic powietrza a co za tym idzie to pewnie wszyscy wiedza a czy jest jakiś sposób by zwiększyć efektywność ori intercolera bo zastosowanie fimica w moim wypadku nie ma sensu?:-( turbo było sprawdzone pod względem mechanicznym i jest ok. Jest nowy n75, przewody turbo intercoler i kolektor szczelne, kolektor uszczelniony i nowa przeplywka. N75 jak i przeplywka pierburg nie jakieś chińskie badziewie. Nastawnik wyczyszczony dzięki pomocy ludzi z forum i ustawiony. Na kompie nie ma żadnych błędów i parametry w normie:-) więc dlatego obstawiam intercoler.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
W takim reazie nie jest git ,i nie wydaje mi się że jest to wina IC ,odma też nie ma tu nic do rzeczy ,Nie ma takiej opcji żeby po rozgrzaniu ,był wyrażnie słabszy z powodu niewyrabiającego IC ...podkręślam słowo WYRAŻNIE ....bo minimalny spadek mocy podczas pałowania ,można zaobserwować w gorące dni ,jak w dolocie robi się gorąco ,ale to jak mówię ,minimalny i podczas pałowania ...podczas normalnej jazdy nie ma prawa być czuć żadnego odczuwalnego spadku mocykamsta pisze:Munior chodzi o to że wszystko jest git dopóki się mocno nie zagrzeje. więc dlatego obstawiam intercoler.
Muszę tu chyba coś sprostować. Chodzi o to że moc jest i tak jak należy tylko przy ruszaniu lub jazda na niskich obrotach jest toporna. To znaczy jak jest nagrzany do temperatury pracy to płynnie zwiększa się moment i moc. A problem zaczyna sie dopiero jak temperatura podskoczy do góry czyli poza zakres temp w okolicach 100 stopni. Wtedy efekt jest taki że auto niby tam jedzie a jak turbo wstaje to jest taki nagły i duży wzrost momentu. Nie wiem czy to tak ma byc w zetorku i czy to jest normalne?
Ja mam od kostrza metode wysylkowa wszystko bylo git ale auto dostawalo dylerki czyli szarpaczki miedzy 80 a 100 kmh nie pomagalo nic nawet na tempomacie szarpal,sprawdzilem doslownie wszystko okazalo sie ze winny byl soft w moim 021at ale kostrz podolal zadaniu odeslalem mu same kosci a kiedy wrocily z nowym softem to jest do tej pory poezja z jazdy,licznik mam do 200 i wychodzi za skale a passaty awx lykam i z miejsca i w trasie,tyle ze ja mam golfa to lzejszy od b4 no i przebieg od nowosci to lekko ponad 200tys wiec zdrowa maszyna.