Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 1.9 TDI 1Z] CHIP TUNING

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 08 cze 2013, 09:52

Nie wiem jaki osprzęt masz czy nowego czy starego typu ale ja na nowym osprzęcie po założeniu kompa 16bit i chipsa od kostrza byłem zachwycony :)

Do starego osprzętu na boschu nie założysz kompa 16bit, sprawdzałem 2 setupy z 8bitowym i 16 różnica spora.

Wostok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wostok » 08 cze 2013, 11:21

Przy AFN+Chip (ok 120KM, 280Nm) - 5,5-6l przy mieszanej może być ciężko bo nie po to się podnosi moc żeby jej nie wykorzystywać :-)
Przy samym chipsie (ok 105KM, 240Nm) myślę ze jak najbardziej jest to realne przy spokojnej jeździe. Wartości mierzone na moim aucie.

No i pytanie co to znaczy mieszany styl jazdy - mi przy jeździe 60% trasa (średnio 120Km/h) i 40% miasto (Kraków, min 40 km dziennie) średnio pali - 6,2l/100km w lecie i ok 6,6l/100km w zimie i uważam że jeżdżę spokojnie. Silnik jak w opisie 8-)

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 09 cze 2013, 13:04

Mieszany styl jazdy to w moim wypadku pół na pół miasto i trasa. Raczej spokojnie ale chodzi o to że w gorące dni przy zalaczonej klimie czasami są braki w mocy. Ale to raczej wina turbo dziury bo jak turbo zaczyna dmuchać to jest nagły przyrost mocy. I teraz pytanie do was panowie czy po chipie silnik jest bardziej dynamiczny w niższych partiach obrotów? Nie mówię tu o dużym momencie przy 1200 obrotów ale w zakresie 1600 do 2000. Osprzet pierburg w audi siedzi.

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 09 cze 2013, 13:09

Jak masz pierburga to i tak turbo wstaje szybciej niż na Boschu. Po wymianie wtrysków i korekcie programu będzie sympatycznie na pewno poczujesz różnicę. Można by jeszcze delikatnie zwiększyć dawkę paliwa - ale do tego trzeba by znać twoje obecne ustawienia.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 09 cze 2013, 13:33

U mnie po przekładce i zestaw pompa afn, wtryski 210-tki z volvo i komp 16 bit z softem jest naprawde sympatycznie, nie czuć już tak bardzo tego dołka zanim turbo wstanie, poprostu plynnie przyśpiesza od dołu przy dawce 5 mg

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 09 cze 2013, 15:05

kamsta pisze:Mieszany styl jazdy to w moim wypadku pół na pół miasto i trasa. Raczej spokojnie ale chodzi o to że w gorące dni przy zalaczonej klimie czasami są braki w mocy. Ale to raczej wina turbo dziury bo jak turbo zaczyna dmuchać to jest nagły przyrost mocy. I teraz pytanie do was panowie czy po chipie silnik jest bardziej dynamiczny w niższych partiach obrotów? Nie mówię tu o dużym momencie przy 1200 obrotów ale w zakresie 1600 do 2000. Osprzet pierburg w audi siedzi.
Nie wiem jak na pierburgu może Ci turbo nie wstawać w tym przedziale jak wstaje ładnie ;]

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 cze 2013, 16:32

kamsta pisze: chodzi o to że w gorące dni przy zalaczonej klimie czasami są braki w mocy. Ale to raczej wina turbo dziury bo jak turbo zaczyna dmuchać to jest nagły przyrost mocy.
To nie jest normalne ,na pierburgu i turbinie t 15 ,nie powinno być czuć żadnej turbodziury ...Coś masz nie halo z ustawieniami ,albo osprzętem 8-)
kamsta pisze: I teraz pytanie do was panowie czy po chipie silnik jest bardziej dynamiczny w niższych partiach obrotów?
Tak jest znacznie bardziej dynamiczny z dołu ,z góry również :mrgreen: pod warunkiem że masz wszystko ustawione jak nakleży i nic ci nie szwankuje ...a z opisu wynika że nie masz w 100% tak jak należy ....Tak wiec zanim zdecydujesz się na chipa ,musisz doprowadzić wszystko do pełnej sprawności ,żeby nie było tak, jak to się czasem zdarza <ok> Gosciu koniecznie chce chipa ,po założeniu dzwoni że coś nie jedzie tak jak myslał ....i nie będzie jechać ... bo ma coś nie halo ,a chip to nie lekarstwo na niesprawnosci ,jak co nie którzy myślą :roll: Przy chipie wszystko musi być tip top ,bo jak coś jest nie halo ,to pożytku z chipa nie będzie ...Tak się zdarza oczywiście tylko w przypadku kiedy ktoś zamawia takiego zmodzonego kompa wysyłkowo ,i ma nie w pełni sprawne auto ...bo zarówno Kostrz ,jak i ja ,nie wypuscimy od siebie takiego auta ,zanim nie znajdzie się przyczyna ,powodująca takie problemy ;-) Także od jakiegoś czasu ,ani Kostrz ,ani ja ,nie bawimy się w wysyłanie chipowanych kompów ,chyba że ktoś zrobi pełne logi dynamiczne ,doładowania ,przepływomierza ,statyczne dawki i kąta wtrysku w BS ...żeby potem nie było psujących nerwy ,telefonów z pretensjami że "coś nie chce jechać na chipie " bo nie ma takiej opcji ,jak mamy wszystko jak należy 8-)

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 09 cze 2013, 23:34

Munior chodzi o to że wszystko jest git dopóki się mocno nie zagrzeje. Tak to płynnie wszysto chodzi czuć przyrost momentu w okolicach 1600 obr ale jak jeżdżę po mieście i go nie krece za mocno to i tak daje radę. Kiedyś jeździłem escortem w dieslu bez turba i on w ciepłe dni jak się zagrzal to mial to samo. Moim zdaniempoprostu intercoler nie wyrabia i nie jest w stanie schlodzic powietrza a co za tym idzie to pewnie wszyscy wiedza :-) a czy jest jakiś sposób by zwiększyć efektywność ori intercolera bo zastosowanie fimica w moim wypadku nie ma sensu?:-( turbo było sprawdzone pod względem mechanicznym i jest ok. Jest nowy n75, przewody turbo intercoler i kolektor szczelne, kolektor uszczelniony i nowa przeplywka. N75 jak i przeplywka pierburg nie jakieś chińskie badziewie. Nastawnik wyczyszczony dzięki pomocy ludzi z forum i ustawiony. Na kompie nie ma żadnych błędów i parametry w normie:-) więc dlatego obstawiam intercoler.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 10 cze 2013, 09:58

Wyczyść IC, zaślep egr, zrób wolną odmę, wybij katalizator. - troche powinno pomóc

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 10 cze 2013, 14:53

Egr zaślepiony, ic był czyszczony przy naprawie dolotu, kata nie mam od kąd kupiłem audi. Brak tylko wolnej odmy ale nie wiem czy ona da taki efekt

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 cze 2013, 16:12

kamsta pisze:Munior chodzi o to że wszystko jest git dopóki się mocno nie zagrzeje. więc dlatego obstawiam intercoler.
W takim reazie nie jest git ,i nie wydaje mi się że jest to wina IC ,odma też nie ma tu nic do rzeczy :-P ,Nie ma takiej opcji żeby po rozgrzaniu ,był wyrażnie słabszy z powodu niewyrabiającego IC ...podkręślam słowo WYRAŻNIE ....bo minimalny spadek mocy podczas pałowania ,można zaobserwować w gorące dni ,jak w dolocie robi się gorąco ;-) ,ale to jak mówię ,minimalny i podczas pałowania ...podczas normalnej jazdy nie ma prawa być czuć żadnego odczuwalnego spadku mocy

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 10 cze 2013, 16:34

A mój 1z bosch dopiero jak nagrzeje się do temperatury roboczej (80-90st. C.) to najlepiej idzie. Gdy jest zimny lub lekko nagrzany czuć wyraźny spadek mocy :) A tak to git.

PiterB5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 02 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: PiterB5 » 10 cze 2013, 16:40

ja nawet niewiem jak to jest na zimnym deptac :D musi byc temp wtedy dzida :)

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 10 cze 2013, 20:21

Muszę tu chyba coś sprostować. Chodzi o to że moc jest i tak jak należy tylko przy ruszaniu lub jazda na niskich obrotach jest toporna. To znaczy jak jest nagrzany do temperatury pracy to płynnie zwiększa się moment i moc. A problem zaczyna sie dopiero jak temperatura podskoczy do góry czyli poza zakres temp w okolicach 100 stopni. Wtedy efekt jest taki że auto niby tam jedzie a jak turbo wstaje to jest taki nagły i duży wzrost momentu. Nie wiem czy to tak ma byc w zetorku i czy to jest normalne?

lisek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 20 lis 2012, 17:05
Lokalizacja: STRZEGOWO

Post autor: lisek83 » 30 lip 2013, 09:28

Ja mam od kostrza metode wysylkowa wszystko bylo git ale auto dostawalo dylerki czyli szarpaczki miedzy 80 a 100 kmh nie pomagalo nic nawet na tempomacie szarpal,sprawdzilem doslownie wszystko okazalo sie ze winny byl soft w moim 021at ale kostrz podolal zadaniu odeslalem mu same kosci a kiedy wrocily z nowym softem to jest do tej pory poezja z jazdy,licznik mam do 200 i wychodzi za skale a passaty awx lykam i z miejsca i w trasie,tyle ze ja mam golfa to lzejszy od b4 no i przebieg od nowosci to lekko ponad 200tys wiec zdrowa maszyna.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl